en dit is waarom ik geen! fan ben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:05

Ik las van Martin gaus een interview in het blad van de Boederij,ik lag onder de tafel van het lachen.
Nee,ik heb hem 1 keer ontmoet en nooit meer.
Kennis van mijn ouders hebben de hond nooit meer na zijn ''training'' een halsband om kunnen doen.
Dier vloog letterlijk achterover :oo en hapt je handen eraf als je aan zijn keel toen komt en dat terwijl hij bij hem kwam omdat hij soms blafte na een auto,dat was het enige.
Als klein meisje heb ik het gezien omdat ik meemocht,nou bah geef mij maar Cesar.

Edit:woord verandert stond niet goed

xxCYNNxx

Re: en dit is waarom ik geen! fan ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:10

Dat interview heb ik idd ook gelezen liesjecryos...en die was echt tenenkrommend, heb het niet eens volledig gelezen. Na de zoveelste achterhaalde gedachtegang die die man uitspuwde heb ik doorgebladerd naar de volgende pagina.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:10

Ben benieuwd naar de mening van de TS waarom Cesar nou zo slecht is :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:11

Ik kan me zo voorstellen dat we TS niet meer terugzien...

topicstress...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:14

Ts is iemand waar goed mee te praten is dus die zal heus nog wel haar uitleg geven.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:14

Amaris schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat we TS niet meer terugzien...

topicstress...

:')

Ik heb geen hond, maar vind Cesar doorgaans goede resultaten opleveren. En inderdaad, stress hoort erbij. Als ik op wedstrijd ga met mijn paard, heb ik ook stress en mijn paard ook (van enthousiasme). Mijn paard begint al met drentelen als ik met vlechten begin haha...is just part of the deal

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:16

Dat vraag ik me ook af. Afgaande op dr titel is ze het volledig eens met het commentaar die bij het filmpje te zien is, dus ben dan eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe zij vind hoe deze hond het kippenmoorden moet worden afgeleerd. Ik bedoel; het kan eigenlijk niet vriendelijker toch? Ja kan wel, maar daar zullen de 'resultaten' dan ook naar zijn :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:17

Niemand is perfect en als je een goede trainer bent, ben jij de eerste die dat toegeeft. Ik vind het geneuzel van Martin Gaus er eerder op wijzen dat hij zich bedreigd voelt dan de Cesar die zegt: ik kom ook wel eens een uitdaging tegen en ik leer nog elke dag.

De signalen die deze hond laat zien zijn trouwens niet alleen signalen die als stress vertaald kunnen worden, ze kunnen ook als onderwerping en verwarring vertaald worden, maar omdat Cesar bashing een nieuwe trend lijkt kijken we voor het gemak liever niet verder dan onze neus lang is. Wel zo makkelijk.

Dit is trouwens niet persoonlijk naar de TS gericht, maar aan de makers van deze absurde filmpjes die zo proberen mensen op hun hand te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:17

Huh?
Die hond vertoont bepaald gedrag wat altijd is toegestaan en nu Ceasar er is mag dat ineens niet meer, is toch niet gek dat die hond zenuwachtig is en niet weet wat hij met de situatie aan moet?
Hij weet zichzelf geen houding te geven nu hij niet kan doen wat hij altijd doet, nogal logisch dat dat stress geeft bij de hond.
Het verhaal is imo precies zoals je het ziet :+

Hoe komen ze erbij dat Ceasar dit gedrag niet 'herkend'? Ik weet zeker dat hij precies weet weet wat de hond doet en waarom, maar het zien en erkennen, wil niet zeggen dat je er iets mee moet doen.
Jij wilt dat Ceasar die hond gaat zitten aaien om hem te kalmeren?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:20

Molfre schreef:
Niemand is perfect en als je een goede trainer bent, ben jij de eerste die dat toegeeft. Ik vind het geneuzel van Martin Gaus er eerder op wijzen dat hij zich bedreigd voelt dan de Cesar die zegt: ik kom ook wel eens een uitdaging tegen en ik leer nog elke dag.

Als je vaker naar Ceasar's programma's kijkt weet je dat hij zijn fouten wel toegeeft.
Zo is hij een keer lelijk in zijn hand gebeten, heeft meteen voor de camera uitgelegd dat hij iets teveel pushte en dat het zijn eigen schuld was.
Is juist bewonderenswaardig als je je eigen fouten toe kunt geven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:21

Het filmpje is inderdaad overdreven, natuurlijk krijg he stress als een dier een ander dier op wil eten en ineens word gestopt terwijl deze normaal altijd kon aanvallen krijg je gehijg getril ea gedrag om in te vullen waar normaal fixatie en aanval gedrag zat.

Bij elke trainer kan je wel een geval vinden die een wenkbrauw omhoog brengt, pak gewoon van elke trainer de goede dingen.

Verder vrij nutteloos om een discussie te starten over zo'n filmpje
Laatst bijgewerkt door Seven op 15-01-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:22

Helemaal met je eens anneliesdj

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:28

Filmpje is zoals eerder gezegd een totaal verkeerd moment. Tuurlijk weet die hond even niet wat hij met zichzelf aanmoet. Mijn hond reageert precies hetzelfde als ik hem corrigeer zodra hij te opgewonden raakt als er een konijn of ander klein dier in huis loopt. paar minuten later is het dan ook gewoon weer goed.
Ik wil niet één methode ophemelen, maar ik kan mij vaak wel vinden in de aanpak van Cesar. We weten natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurt, maar ik kan mij niet voorstellen dat de dieren daar anders aangepakt worden. Ik ben wel van mening dat het niet erg slim van hem is geweest om er een tv show van te maken. Er zullen genoeg mensen zijn die denken 'goh, dat zal ik ook eens proberen' terwijl ze daar niet genoeg 'feeling'/ kennis voor hebben :n
Ik heb één keer een middag meegelopen bij de Martin Gaus academie omdat de opleiding tot kynologisch gedragstherapeut mij wel interessant leek. Ik was er vrij snel uitgekeken. Bij de praktijktraining waar ik bij was werd met klickertraining gewerkt. Op zich niks mis mee, maar de honden werden in mijn ogen gewoon volgestouwd met voedselbeloningen. Niet mijn manier en kon mij ook niet indenken dat je een serieus probleemgeval op deze manier weer goed kan krijgen.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:28

Bij iedereen die een publiek figuur is, zijn er wel mensen die kritiek hebben op die persoon, omdat het in hun ogen niet goed gedaan wordt. Jammer dan. Ik denk dat iedere hondebezitter voor zichzelf moet uitmaken wat wel werkt en wat niet.

Ik persoonlijk vindt Cesar Millan een kundig man en ik kijk graag naar zijn programma's. Ik haal er voor mijzelf wel aardig wat tips uit.
Ik heb zelf een reu die WEL een trap op durft te lopen, maar geen trap AF durfde te gaan. Toevallig was er een aantal jaren geleden eens een aflevering van Cesar waarin hij hetzelfde probleem behandelde. Die tips en adviezen heb ik toen opgevolgd en een ochtend met mijn hond geoefend. Nu durft hij zonder problemen zelf naar beneden te lopen. Het is geen held ermee, maar hij loopt nu rustig en kalm naar beneden, en dat is wat ik uiteindelijk wilde. *\o/*

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:32

anneliesdj schreef:
Molfre schreef:

Als je vaker naar Ceasar's programma's kijkt weet je dat hij zijn fouten wel toegeeft.
Zo is hij een keer lelijk in zijn hand gebeten, heeft meteen voor de camera uitgelegd dat hij iets teveel pushte en dat het zijn eigen schuld was.
Is juist bewonderenswaardig als je je eigen fouten toe kunt geven.

Dat was ook de strekking van wat ik zei, misschien een beetje dom verwoord.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:10

Ik vind Cesar niet zo'n geweldige trainer, hij straft heel veel, houd er ouderwetse theoriën op na over dominantie ed, noemt een hijgende, likkende algeheel zenuwende hond vaak "calm and submissive". En heeft vooral een boel fans die de helft een beetje snappen en zich door Cesar gerechtvaardigd voelen om hun hond dus maar constant op zijn lazer te geven, voor alles :roll: . Hij heeft wel goede timing en houding waardoor hij resultaat behaald en een goed markting team en een leuk TV hoofd, dus ik snap wel waarom mensen hem leuk vinden, niet waarom ze hem geweldig vinden :O

Maar dit filmpje vind ik nu niet echt een situatie waarbij Cesar het heel slecht doet eigenlijk. Hoewel ik me wel afvraag wat hier het nut van is, je kan die kip toch gewoon veilig in een hok bewaren, had je je hond maar niet moeten leren dat kippenvangen tof is |o . Imo hebben alleen die baasjes een trap onder hun kont nodig :P.

@anneliesje: Ik denk ook dat het heel lastig is om vol te houden dat het allemaal goed gaat als je zo juist bent aangevallen en tot bloedens toe word gebeten :')

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:14

Aan de reacties te lezen ga ik het filmpje niet eens bekijken.. Waarschijnlijk word ik dan nogal kwaad :') . Ben een groot fan van zijn aanpak en technieken en hij zou nooit een hond met op zet kwaad willen doen. Hij behandelt een hond zoals honden dat ook bij elkaar doen om hem duidelijk te laten weten wat hij wel en niet bedoelt. Ik heb een mega lieve en brave labrador teef die nooit agressief is of whatever, maar buiten wil ze nog wel eens de armen uit je lijf rukken als ze iets ziet dat ze leuk vindt. Door tips van Cesar weet ik dit nu goed onder controle te houden (dit even ter voorbeeld).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:17

liedje89 schreef:
Maar dit filmpje vind ik nu niet echt een situatie waarbij Cesar het heel slecht doet eigenlijk. Hoewel ik me wel afvraag wat hier het nut van is, je kan die kip toch gewoon veilig in een hok bewaren, had je je hond maar niet moeten leren dat kippenvangen tof is |o . Imo hebben alleen die baasjes een trap onder hun kont nodig :P.

En wat helpt het om de baasjes een schop te geven? Die hond doet het nu eenmaal en dat moet nu afgeleerd worden. Even afgezien van dat Cesar het wel/niet goed doet...maar alleen de baasjes straffen heeft helemaal geen effect op het 'probleem' dat zich voor doet. Kippen lopen op boerderijen ook vaak los en niet in een hok, dus het afleren van het onwenselijke gedrag moet hoe dan ook worden gedaan...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:17

liedje89 schreef:
Ik vind Cesar niet zo'n geweldige trainer, hij straft heel veel, houd er ouderwetse theoriën op na over dominantie ed, noemt een hijgende, likkende algeheel zenuwende hond vaak "calm and submissive".
Ik ben benieuwd welke afleveringen jij hebt gezien?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:30

Ik heb er heel veel gezien mijn moeder vind het leuk ;) , hij werkt toch voornamelijk met jachttouwen waar hij best regelmatig een ruk aan geeft of trappen en porren, imo allemaal correcties/straf. En veel is natuurlijk ook relatief, bij de trainer waar ik heb getraint word in principe niet gestraft, straffen in namelijk een heel ineffectief trainingsmiddel, dan is 5 correcties natuurlijk al veel straffen...

Imo is het toch je eigen schuld als je je hond laat jagen en ik vind het nogal sneu dat de hond (en de kip trouwens arm ding) hier nu voor op hun lazer krijgen, baasjes hadden gewoon al veel eerder een hersencel moeten kweken. Vind Cesar daarin altijd veel te lief "zat je hond 23h per dag op een meter en komt hij niet buiten, ach ja dat kan" :x . Ik denk trouwens dat mensen misschien ook beter gaan snappen waarom een trap onder je kont niets oplost als ze zelf eens onder hun kont worden getrapt O:)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:41

Hahaha dit topic made my day :') De eigenaar van dat filmpje is vast iemand die 0% verstand heeft van honden, aandacht te kort heeft en het 'leuk' vind om mensen zwart te maken. Ik bewonder Cesar, die man is geweldig. Ooit ooit als ik honden ga nemen, voedt ik ze op volgens zijn methode. Trouwens inderdaad wat zou je dan moeten doen? Hem gewoon laten, zodat hij die kip kan opvreten? Nee? Maar TS wat zou hij dan volgens jou moeten doen? En die tikjes/rukjes zijn ABSOLUUT geen straf, het zijn nodige correcties. Ik blijf dus grote fan :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:42

Hier heb ik er ook een die zins kort achter mijn kippen aan gaat. Dus volgens jouw ben ik dan fout en mag ik het de hond niet afleren door haar aan te pakken?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:48

De "problemen" komen veelal, eigenlijk altijd! bij de mens vandaan.. als eigenaren zich nou eens verdiepen in wat een hond nodig heeft en zich daarmee bezig houden ipv een hond in hun veel te drukke leven proppen, hem veel alleen laten, weinig uitlaten en het diertje vermenselijken. Dat zou een hoop ellende schelen!

Elke situatie die CM start begint met de vraag hoeveel en hoe vaak ze hun hond uitlaten. 90% beantwoordt met "weinig tot niet" En dan vinden wij het zielig dat die honden "gecorrigeerd" moeten worden? CM traint de eigenaren veel meer dan de honden. Hij heeft ze binnen 3 minuten waar hij ze hebben wil.

Wat een gezeik over een filmpje waarin een hond zich ongemakkelijk voelt. Natuurlijk doet hij dat want zijn leventje waarin hij zelf alles mocht bepalen wordt aangepast. Geen enkel dier zal zich dan 100% op z'n gemak voelen. Maar het leidt wel tot een fijn dier waar iedereen mee kan omgaan.
Zonder regels/bijsturing krijg je geen fijne dieren maar hyperactieve projectielen die niemand leuk vindt.

Zo.
Dat vind ik er van :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:04

kohtje schreef:
Hier heb ik er ook een die zins kort achter mijn kippen aan gaat. Dus volgens jouw ben ik dan fout en mag ik het de hond niet afleren door haar aan te pakken?

Maar wiens schuld is het volgens jou dan dat je hond geleerd heeft dat het leuk is om achter kippen aan te gaan? Jij houd een hond en kippen dus jij moet dat toch in goede banen leiden. Jagen is zelfbelonend gedrag, kippen zijn leuke prooidieren dat soort dingen kun je echt beter voorkomen dan genezen.

Vaak heeft het ook niet zo heel veel nut om zelfbelonend gedrag op te lossen door de hond aan te pakken, de beloning is meestal groter dan de angst voor de correctie, bij een jagende hond komt de correctie ook vaak te laat. Je kan dat gedrag meestal beter voorkomen of vermijden ipv de hond op zijn flikker te geven voor iets dat je zelf hebt veroorzaakt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:07

Al mijn dieren lopen door elkaar, dat is altijd zo geweest. Alleen deze puber heeft het ineens bedacht. Ik ga dus niet haar hele leven de kippen opsluiten. Ze moet het gewoon afleren. Dus vraag ik hoe?