Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
wij hebben zelf een blonde flatcoated wordt indd vaak aangezien voor een golden haha
ivy_power89 schreef:Tja daar heb ik in het begin ook veel over gelezen en over gevraagd....
1 op de 10 is veel maar ik heb dat voor lief genomen.
er zijn zeker lijnen waar het in voorkomt, vandaar dat ik toen de tijd bij het kiezen van mijn teef al de lijn helemaal uitgeplozen heb.
dat heb ik nu ook weer gedaan, het is zeker geen garantie maar je neemt wel iets minder risico op die manier.
verder is het een gezond ras, want buiten kanker zijn er niet veel grote problemen die de honden hebben. Ik vergelijk het ook met andere rassen die veel problemen hebben, waar merendeel gelukkig nog wel gezond oud wordt. Elk ras heeft zn problemen helaas. Alles moet worden getest, heupen, patella en de ogen.
ze hebben hun eigen stichting die onderzoek naar kanker steunt en kijken ook heel kritisch naar andere gezondheidsproblemen.
nu is bijvoorbeeld ter sprake of ze bepaalde oogonderzoeken willen verplichten en willen ze verplichten dat het DNA wordt vast gelegd.
voor zover ik weet is er nog geen bewezen test voor kanker maar komen ze wel steeds verder met onderzoeken.
ik vind dat de ras vereniging hier gelukkig wel zn verantwoordelijk voor neemt!
Overleden honden worden gepubliceerd (als er toestemming voor wordt gegeven) en kun je je hond mits deze overleden is door kanker ook aan de wetenschap geven voor onderzoek.
Ik ben eerlijk geweest naar de kopers zodat ze op de hoogte zijn van de problemen. Gelukkig is er nog niemand afgehaakt.
Ennuhh blondjes mag je altijd bij mij brengen :-P