vers vlees erbij voor pup, zelf samenstellen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:50

Op bv barfplaats kan je heel veel info vinden over de hoeveelheden, menu's etc.
Ook verkoopadressen voor kvv en barf

Nammie

Re: vers vlees erbij voor pup, zelf samenstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:54

als je goedkoop vers vlees wilt geven , welke geen problemen veroorzaakt qua verhoudingen , vooral bij een jonge pup , welke ook blijkbaar erg gevoelig is op de darmen...
Verse pens , 10 a 12 kilo , 3 euro.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:29

pens kun je echt niet standaard voeren, is puur orgaan , op den duur ook erg eenzijdig, hier krijgt hij 1 keer per week een maal verse pens, dat is voldoende,
als ik hem vaker geef gaat hij dun poepen

maar ik zou op barfplaats de medeBelgen opzoeken, die kunnen je vast heel goed op weg helpen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:42

dierenfan schreef:
als je zo moeilijk wil doen raad ik aan het bij brok te houden. Immers niet compleet voeren en op euro's letten bij honden in de groei is absoluut NIET aan te raden. Dan kan je nog beter een brok voeren (al twijfel IK daar ook enorm aan of die wel compleet zijn)

Smuldier, lotgering, ahv is allemaal goedkoop en kan ik zeker aaan raden als afwisseling tussen de betere merken maar niet om een pup op te laten opgroeien (smuldier en ahv zou nog wel gaan, lotgering moet je niet willen is mijn mening).

Zelf voer ik naturis, darf eko, tinlo, lotgering en smuldier en daarnaast nog barf. Juist wel ook botwerk omdat ik het belangrijk vind dat mijn hond geniet van zijn eten en hij geniet enorm va neen half uur lekker knagen.

Dierenfan, ik denk dat je me niet zo goed begrijpt. Ik vind 5 euro voor een kvv idd veel te duur. Niet te duur voor mijn hond te voeren, wel te duur voor hetgeen het maar is. Voor 5 euro per kilo kan ik prima zelf samen stellen met kwaliteitsvoller vlees. Als er hier in de buurt geen goede kvv te vinden is die ook betaalbaar is, dan is het heel moeilijk om het te gaan voeren, niet? Als ik zeker ben dat ze het er goed op doet kan ik perfect 100 kilo per keer bestellen,g een probleem, de vriezer staat klaar. Maar ik geef geen fortuinen uit als ik nog niet eens weet of ze het wel graag eet en het verdraagd.

Ik vraag nu dus gewoon wat er in vers vlees voor een pup moet zitten, en in welke verhoudingen, niets meer, niets minder.

Calciumbronnen is ook geen probleem, maar ik wil geen volledige botten voeren. Hond heeft kauw en speelmateriaal genoeg, en de botten kunnen er vermalen ingegeven worden.die kan ik per kilo kopen,of zelf gaan malen. Bij het laatste vraag ik ook tips HOE ik dat zelf kan vermalen?

Als er iemand voorbeeldrecepten heeft dan hoor ik dat graag, of als er een leverancier is dat ook levert in roeselare tegen een betaalbare prijs, dan hoor ik dat ook graag.

Barfplaats geeft niet echt verkoopadressen, maar zal ik nog eens uitpluizen voor receptjes. Dank je :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:17

Ik snap het. Ik dacht dat je helemaal geen bot wilde voeren, sorry. Ik zal vanavond wel even uitgebreid wat antwoorden ;)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:24

waarom dan niet eenmalig iets bestellen, dan maar even veel verzendkosten. als het bevalt dan weet je dat meteen en kan je inslaan!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:01

Zelf malen, zoals ik al eerder zei, met een vleesmolen, voor verhoudingen kun je kijken op barfplaats.nl daar staat een rekenhulp. Kvv is niets anders dan vermalen barf al dan niet aangevuld meg supplementen zodat ze compleet worden en je niet 6 diersoorten hoeft te voeren, al heeft dat altijd nog de voorkeur. Puntje bij paaltje ga je geen kvv goedkoper dan 3 euro de kilo vinden en dat is geen achterlijke prijs. Kortom zijn je opties:
Brok voeren
Kvv voeren
Barf voeren al dan niet zelf gemalen tot kvv (of deels als jebotwerk enkel klein wilt)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:26

Sonja_vR schreef:
pens kun je echt niet standaard voeren, is puur orgaan , op den duur ook erg eenzijdig, hier krijgt hij 1 keer per week een maal verse pens, dat is voldoende,
als ik hem vaker geef gaat hij dun poepen

maar ik zou op barfplaats de medeBelgen opzoeken, die kunnen je vast heel goed op weg helpen.

Voor naast de brok , kan het echt geen kwaad.
Ik gebruik pens als volledige maaltijd , niet als orgaan.
Ligt er dus maar net aan welke verse voeding je aanhangt.
Verse pens is erg goed voor de darmen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:54

ja, maar als standaard voer echt niet aan te raden , hier merk ik het direct als ik het waag het te veel te voeren , gelijk dunne ontlasting.

Duhelo, geen echte verkoopadressen, maar wel transportlijntjes etc en groepsbestel topics waarbij je dus met een setje barfplaatsers een bestelling doet en er een transportlijntje uitgezet word waarbij er op afgesproken plekken vanalles opgehaald kan worden en op die manier kun je ook van ver weg, goed spul krijgen voor een leuke prijs.
start een topic met een oproep etc ,

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 19:22

Een vleesmolen kan ik wel kijken of ik daar kan aanraken. Of bevriende slager eens lief aankijken of hij het een en het ander wil doordraaien. Vermaalt zon ding gemakkelijk bot?

Ik wil dus deels brok voeren, deels vers vlees. Kvv of barf maakt me niet uit, maar hier kijk ik dus wel naar de prijs. Ik. Vind het onzin ig om 4 euro de kilo te betalen voor toch grotendeels restvlees, als ik voor 3 euro de kilo zelf mijn product kan samenstellen en zie wat er ingaat :)

De calciumbron is momenteel nog de moeilijkste opgave..'

Atent: er zijn ook zoveel kvvs dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alles is beter of slechter volgens bepaalde personen.daarnaast is het vervoer wel belangrijk. Als ze vanaf een bedrag gratis leveren is er geen probleem.maar als ik standaard 15 euro dien te betalen dan is dat een stuk minder.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:24

je zou ook kunnen kijken via barfplaats of je met iemand in jouw buurt mee kan bestellen , dan kom je vaak al op meer uit zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen, zo bestel ik met iemand mee bij degomeat bijvoorbeeld.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:48

bij een pup zou ik sowieso niet niet compleet voeren naast brok. Niet compleet voeren is niet erg maar brok is al zo heel anders dan vlees (en naar mijn mening ook niet compleet) en als je vlees dan ook nog eens niet compleet voert en jou hond wordt behoorlijk groot dat zou ik gewoon niet adviseren.

Als je hond volledig op vers staat zou je zeker regelmatig niet compleet kunnen voeren.

Verder voor prijzen die misschien wel betaalbaar zijn www.lupa-diervoeding.nl en dan lupa compleet dat is 2,50 euro per kg en bij grotere hoeveelheden 2.35 euro. Nu heb ik geen ervaring met eigen kvv van lupa maar heb jaren besteld bij hun (barf materiaal) en daar was ik zeer tevreden over. Ik verwacht dat hun kvv wel kundig in elkaar gezet is met zorg uitgezocht en lettend op de percentages.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:51

je kan ook nog bij de lupa mixen kijken. Of die compleet zijn geen idee dan zal je moeten mailen. Wel aantrakkelijke prijzen en denk ik ook gemalen. En tja een zalmmix bijv. is nooit weg lekker vis voeren en 1 kg voor 1,50 euro is een prachtige prijs.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:57

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 20:59

Zal vast wel te verkrijgen zijn, dank je!

Dierenfan: dank je, lupa heb ik nog niet nader bekeken, prijzen zijn idd erg interessant. Ik bekijk evenwat we ermee kunnen doen :)