hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:01

Als graanvrije brok kun je orijen, acana of taste of the wild proberen. Net zo duur als RC, maar kwalitatief veel beter waardoor je er minder van voert. Alles is wel te vinden en te vergelijken bij Zooplus. Acana en Orijen zijn echter een stuk goedkoper te verkrijgen bij petfooddiscount.nl

Doordat de ingrediënten beter aansluiten op wat je hond van nature nodig heeft wordt de ontlasting ook beter en is de hele hond gezonder.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:13

Wat voer je nu qua brok?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:27

Ik voer zelf al jaren Denkadog en ben daar heel tevreden over. Een zak van 12,5 kilo kost zo'n 45 euro en grootverpakkingen zijn sowieso vele malen voordeliger dan kleine zakjes van 2,5/3 kilo (scheelt soms de helft) en als je het in een goed afgesloten ton bewaard gaat dat prima. Je zou even contact op kunnen nemen met Denkadog, je probleem uitleggen en om een proefzakje vragen (ik voer zelf de Excellent Croc). (www.denkadog.nl)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:32

japielover schreef:
Ik heb nu een doos prins waar ik 11,20 voor betaalde zitten 6 burgers in a 2 per dag dat is dus 3 dagen..
Sorry maar dat vind ik erg duur ..

Royal canin vliegt er hier doorheen zeker als ik de voedings wijzer op verpakking aanhoudt..

Ik vind ruim 20euro voor een zakje van nog geen 3 kilo wel duur..

Ben met je eens dat dat duur is, maar zijn 2 burgers per dag niet teveel voor hem?
Kvv of barf is zowieso een stuk goedkoper, zeker als je zelf een barf menu gaat samenstellen, is bovendien veel leuker voor de hond omdat hij echt botten kaal kan eten, het houd ze dus bezig.

Wat je zou kunnen doen is een kleine hoeveelheid vlees in zijn bakje doen, hem laten eten en zodra hij stopt of ermee gaat slepen pak je het bakje weg. 's Avonds geef je het dan opnieuw en op dezelfde manier, stopt hij dan gaat de bak weg.
Honden die slecht eten hebben vaak het probleem dat ze teveel krijgen of teveel beschikking over het voer, staat het bakje er de hele dag maar krijgen ze op een vast moment en gaat de bak weg als ze stoppen, dan gaan ze ineens een stuk beter eten.
Dat werkt overigens met brokken net zo, maar ik vind ook dat er geen beter voer is dan vers vlees.

Als je dat leuk vind zou je ook eens ergens wat botwerk kunnen halen, kipkarkassen bijvoorbeeld, en hem die geven. De meeste honden zijn er helemaal dol op.
Ik geef de botten altijd buiten, mochten ze ermee gaan slepen zit niet meteen je hele huis eronder.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 11:54

Zo als vermeld krijgt hij nu Royal canin en dan de jackrussel junior variant.
Daar door heen zijn oude brokken welke van berndsenbrok zijn dit zijn geperste brokjes.

Buiten geven is hier lastig we wonen in een appartement(nee niet een klein 2 kamerapartementje waar hij zijn kont niet keren kan).
En op het balkon lijkt me voor hem niet egt leuk..

Kip met bot is toch link ivm splinteren??
want hij is gek op kip..

Vanochtend heb ik een restand verse zalm door zn brokjes gedaan voor ik er uberhoupt naar kijken kon was het op haha

Ik wil best Kvv gaan proberen..
En zelf dingen maken vind ik alleen maar leuk..

Als dat vergelijkbaar of zelf voordeliger is.
Alleen hoe hakken/zagen jullie die grote blokken in de juiste portie's als het bevroren is.

van prins die 2 burgers is wat er aangegeven staat op de verpakking wat hij zou moeten hebben..
Het leek mij ook erg veel.
Ik ga vanmiddag maar is even en kvv jacht

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:01

Bij barf geef je alles rauw en dan is splinteren niet aan de orde.
Je geeft bv kippenkarkasjes, rauwe vis op de graat, ribben, strotten ed, van alle diersooten behalve varken.
Enige wat je moet hebben is een beetje ruimte in de vriezer en een beetje motivatie om erover na te denken en geen weerzin van rauw vlees.
Je kunt het portioneren door het half te ontdooien en met een stevig mes te snijden.

En op balkon eten vind hij vast niet erg, hij is dan toch bezig met zijn voer. Maar je kunt ook in huis een matje neerleggen, bv een douchematje, waar je hem op voert, die kun je naderhand gewoon afspoelen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:10

Geef je geperste brok en krokante brok tegelijk? Dat kan ook erg gevaarlijk zijn. De geperste zakt naar beneden en valt daar uit elkaar en de krokante brok drijft totdat hij volgezogen is en dat duurt lang. Zo wordt zijn maag aan 2 kanten "opgerekt" Niet doen dus. of geperst of krokant voeren niet door elkaar.
Mijn honden krijgen ook vers. Allemaal (6 stuks) in hun eigen bench.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 12:24

pipo schreef:
Geef je geperste brok en krokante brok tegelijk? Dat kan ook erg gevaarlijk zijn. De geperste zakt naar beneden en valt daar uit elkaar en de krokante brok drijft totdat hij volgezogen is en dat duurt lang. Zo wordt zijn maag aan 2 kanten "opgerekt" Niet doen dus. of geperst of krokant voeren niet door elkaar.
Mijn honden krijgen ook vers. Allemaal (6 stuks) in hun eigen bench.

dit is puur omdat mij is afgeraden zonder overgang te wisselen van brok..
Maar zo als eerder aangegeven laat hij de geperste brok liggen en eet alleen de royal brokjes

Kwa kvv
Die kant en klaar pakketten zijn die ook volledig?
Van die vriezer is namelijk een goeie wij hebben "maar" een vriezertje met 3 lades haha
Dus dat is misschien niet zo handig dan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:36

Je hebt ook maar een klein hondje en als je in de buurt wat adresjes hebt waar je terecht kunt, hoef je niet zoveel in te slaan.
Als je in de super of dierenwinkel pakjes vlees koopt waarop staat 'kompleet' dan is dat in principe volledig voer. Wel is het goed om de verschillende soorten af te wisselen(kip, rund, lam, paard enz) en af en toe de eenzijdige(pens, hart) erbij te geven.
Ga je echt barf voeren dan haal je alles bij de slager weg en moet je zelf gaan rekenen hoeveel hij van alles moet hebben om tot een compleet menu te komen, meer vriezerruimte is dan ook wel een aanrader. (of je moet het geluk hebben dat je dichtbij barfproducten kunt krijgen)

Voor de duidelijkheid; kvv is gemalen vlees, door de fabrikant gemixt en samengesteld in bepaalde verhoudingen, dit koop je in pakjes bij de supermarkt of dierenwinkel.
Barf is het voeren van zo natuurlijk mogelijke producten, dus stukken spiervlees, botten met vlees eraan, organen, aangevuld met rauwe groente's, eieren, olien ed. Zoveel mogelijk ongemalen en zonder toevoegingen van wat dan ook. Dit haal je bij een slager vandaan of bij een leverancier van barf producten bv degomeat www.degomeat.nl

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:55

Berndsen brokken hebben wij met verschillende honden slechte ervaringen mee.. Ze kregen diarree en 1 ook erge jeuk erbij, wij geven nu Cavom aan onze honden en het bevalt heel goed!
ik zou naar de dierenarts gaan om hem te laten nakijken en overleggen over t voer!

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:03

Waarom hier weer een hele discussie over vers vlees. Tegenwoordig draait elk topic over hondenvoeding hierop uit. Terwijl er nog altijd geen gedegen onderzoek bestaat dat de brok en vers met elkaar vergelijkt. Alle honden reageren verschillend op bepaalde voeders en TS geeft aan al veel verse voeders geprobeerd te hebben. Hondje eet Royal Canin prima, dus zal vast een andere brok te vinden zijn die hij ook lust.
Ik vind het zelf lastig vinden om een bepaalde brok aan te raden, omdat de voedingsindustrie alleen draait om geld verdienen en minder om de gezondheid van de hond en omdat elke hond anders is.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:06

annibel schreef:
Berndsen brokken hebben wij met verschillende honden slechte ervaringen mee.. Ze kregen diarree en 1 ook erge jeuk erbij, wij geven nu Cavom aan onze honden en het bevalt heel goed!
ik zou naar de dierenarts gaan om hem te laten nakijken en overleggen over t voer!

Die heeft ons naar huis gestuurd.
Hond is gezond na gekeken bloedgetrokken alles.

Berendse voeren we ook niet meer ..
Dat is nu gemengd ivm overstap.

Vanavond heeft hij redelijk gegeten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:08

mcsjelle schreef:
Waarom hier weer een hele discussie over vers vlees. Tegenwoordig draait elk topic over hondenvoeding hierop uit. Terwijl er nog altijd geen gedegen onderzoek bestaat dat de brok en vers met elkaar vergelijkt. Alle honden reageren verschillend op bepaalde voeders en TS geeft aan al veel verse voeders geprobeerd te hebben. Hondje eet Royal Canin prima, dus zal vast een andere brok te vinden zijn die hij ook lust.
Ik vind het zelf lastig vinden om een bepaalde brok aan te raden, omdat de voedingsindustrie alleen draait om geld verdienen en minder om de gezondheid van de hond en omdat elke hond anders is.

En daarom gaat mijn voorkeur naar vlees.
Maar dat wil niet zeggen dat honden het niet goed kunnen doen op brokken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:12

Wij voeren onze pup Greenheart voer. Wij gaven haar eerst RC, maar zijn daar snel vanaf gestapt! Ze liep alleen maar te krabben de hele dag door. Nu we ander voer hebben heeft ze daar totaal geen last meer van gelukkig.

Verder kun je zoals al eerder gezegd is ook wat kokend water over de brokjes doen, af laten koelen en dan geven.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:23

Met water etc werkt niet

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:25

Ik zou ook niet teveel wisselen van voer. Als je daar nu al mee begint eet hij straks helemaal niks meer. Idd zoals eerder aangegeven. Bak 10 tot 15 minuten laten staan en dan weghalen. Ga er niks doorheen doen etc. Dit wordt een gebed zonder eind. Zoek een voer dat je goed voor hem vind dat betaalbaar is en voer dit consequent. En over het algemeen is de hoeveelheid op de zak die aangegeven wordt voor het gewicht hond te veel. Ik zit bij mijn honden ongeveer op 3 kwart daarvan.

en ja het eeuwige debat kvv tegenover brok. Tja enige dat ik kan zeggen is kijk naar je hondje. Mijn honden doen het alle 3 slecht op kvv dus die heb ik teruggezet op brok. Blije honden blije baas.

sterkte

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:38

callum schreef:
Ik zou ook niet teveel wisselen van voer. Als je daar nu al mee begint eet hij straks helemaal niks meer. Idd zoals eerder aangegeven. Bak 10 tot 15 minuten laten staan en dan weghalen. Ga er niks doorheen doen etc. Dit wordt een gebed zonder eind. Zoek een voer dat je goed voor hem vind dat betaalbaar is en voer dit consequent.

Precies dat ja maar dat zei ik al eerder geloof ik.
Begin dan gewoon met 's morgens een handje en 's avonds een handje, eet hij het vlot op dan is dat mooi maar voer de eerste 2/3 dagen even niet meer. Laat hem eerst even doorkrijgen dat hij voer aangeboden krijgt en dat op moet eten omdat het anders weer weg gaat.
Het is ook wel een goed idee om hem even alleen te laten met het voer, dus zet hem op de gang bijvoorbeeld en haal hem na 10 minuten weer op.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:01

Dat heb ik allemaal al geprobeerd..
Daarom zoek ik naar ander voer..
Meneer wordt mager van het slecht eten en eet gewoon ni ook ni als ik het weg haa. En pad savonds weer aanbied..
Op de gang eet hij helemaal niks gaat piepend voor de deur zitten.. na 20 min vond ik dat wel gezegend heb het 2dagen vol gehouden.

Dierenarts heeft gezegd dat hij nu echt moet eten omdat hij te mager wordt..

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:04

anneliesdj: Vers vlees heeft dan weer het probleem dat er weinig kwaliteitscontrole is, dus ook niet ideaal. Denk dat je gewoon moet zoeken naar een voeding waar jou hond het goed op doet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:17

Daarom voer ik barf.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 06:26

Tja, als je alles al hebt geprobeerd en het hondje zo slecht eet dat hij mager wordt en zelfs de dierenarts al zegt dat hij nu echt moet gaan eten, en Royal Canin eet hij wel, dan wist ik het wel.....

TS, volgens mij is Zooplus een stuk voordeliger, kun je daar geen voer bestellen?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:18

Zooplus is inderdaad goedkoop tegenover veel andere winkels, voer waarvan ik al veel goeds gehoord heb is Markus muhle, is ook nog eens ongelofelijk betaalbaar tegenover rc...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:10

Als hij royal canin eet dat dan gewoon voeren zonder extras erdoorheen. En als hij op goed gewicht is zou ik pas weer gaan kijken naar ander voer

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:27

Ts, je zou canagan kunnen proberen
Een brok zonder graan en min 60% vlees en volledig biologisch.
Grote acceptatie bij honden en als ze het niet eten dan kun je geld terug krijgen.

Je hond is van een klein ras en ook nog eens een leeftijd waarin ze grenzen opzoeken.
Het eten aub niet verlekkeren, maat houd je poot stijf.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 09:25

ivy_power89 schreef:
Ts, je zou canagan kunnen proberen
Een brok zonder graan en min 60% vlees en volledig biologisch.
Grote acceptatie bij honden en als ze het niet eten dan kun je geld terug krijgen.

Je hond is van een klein ras en ook nog eens een leeftijd waarin ze grenzen opzoeken.
Het eten aub niet verlekkeren, maat houd je poot stijf.

En hoe stijf moet ik die houden tot hij zichzelf verhongerd ??

Hij heeft net gegeten na 20min was zn bakje leeg wat ik uitgebreid beloond heb overigens niet met snoepjes eerst maar is goed eten dan snoepe