Kan KVV voor diarree en buikpijn etc. zorgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:28

Zo duur zijn die onderzoeken nou ook weer niet en als je hond steeds aan de diarree is en overgeeft wil je toch weten wat er aan de hand is?
(Overigens vind ik de kwaliteit van lotgering bagger dus idd het zou daar aan kunnen liggen) maar goed dan nog zou ik even onderzoekje doen ;) een keer diarree vind ik niet erg maar steeds terugkerend wel

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:31

Ik heb al van alles gelezen in dit topic, maar nog niet een allergie (of ik heb er overheen gelezen, in dat geval correct me :) ), of in die zin een ongewenste reactie op inhoud. Ik zou dat ook niet uitsluiten, en die kunnen ze inderdaad nog op latere leeftijd ontwikkelen. Of misschien was hij er al maar heeft het nog niet getoond op die manier.

Als hij er inderdaad zo ziek van is ben ik het eens met de meesten dat je beter een bezoekje aan de DA kan wagen. Flink overgeven, zo misselijk zijn en niet willen eten is niet OK voor een hond. Die kan je allicht even verder helpen met medicatie om in ieder geval de algehele gesteldheid te verbeteren. En verder zou ik er voor zorgen dat je even 1 diersoort gaat voeren, en niet allerlei mixen.
Zeker als je aangeeft wel fan te zijn van KVV. En als je dat met brok doet, zorg er voor dat je dan een mooie brok hebt met 1 diersoort (en let dan op de verpakking, lam is niet altijd lam....)

Een flinke allergie kan ook leiden tot overgeven en flink aan de schijterij. Die van mij is inmiddels allergisch gebleken voor veel diersoorten. En er zijn ook bepaalde combinaties (vooral met granen erin) waarvan ze gaat overgeven (flink gal kotsen) en daarna een paar dagen spuitpoep heeft (wat een lekkere details :Y) )

Kivo ben ik hier helaas ook mee gestopt, ook vanwege het spugen. Ik woon vlakbij dus kan het makkelijk halen, maar ze maken daar niet tussen elke batch de bakken schoon, wat dus leid tot besmetting van dieren (in lam kunnen sporen van kip zitten bijvoorbeeld).

Paperboy

Re: Kan KVV voor diarree en buikpijn etc. zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 08:47

Hij is niet heel ziek. Hij eet een dag niet en heeft diarree, hij spuugt een keer maar kan ook komen omdat hij nuchter is. Hij is levendig en aktief en blijft goed op gewicht. Het is nu de 4e keer in een paar maanden, ik ga zeker naar de da als het op brok terugkomt. Waarom nu niet, omdat ik geen AB of andere troep wil. zijn ontlasting is nu weer keurig en als ik ontlasting ga brengen dan doe ik dat als hij diarree heeft. Mijn teef heeft hetzelfde op brok gehad vandaar dat ik neig naar verdenking van het vlees, zij had het ook om de paar weken. Ik wil zelf uitsluiten of het aan het voer ligt en dat durf ik aan omdat de hond gewoon vrolijk en aktief is en weken ook geen last heeft, en dus meest van de tijd goede ontlasting heeft. Vind het zo opvallend dat de klachten overeenkomen met de klachten die mijn teef op brok had... was benieuwd of meer dit hebben gehad en wat dan een fijne brok is om te proberen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 09:36

Ben net terug van de da, hij vindt het ook vreemd. Onze hond oogt verder goed, geen verhoging, geen diarree, levendig maar wel braken.
Zijn gedachten waren dat wellicht de samenstelling van het vlees is veranderd, dat de hond daar misselijk van is geworden en is gaan braken, dit een paar keer en dat hij de link heeft gelegd als ik vlees eet word ik misselijk en als ik brok eet niet. Hij heeft tabletten voorgeschreven voor de misselijkheid en een pasta om een beschermende laag aan te brengen in de maag. Wel gewoon laten eten. Even aankijken wat dit doet en als het zo blijft zeker even terug komen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 09:58

meggiemeg schreef:
Ben net terug van de da, hij vindt het ook vreemd. Onze hond oogt verder goed, geen verhoging, geen diarree, levendig maar wel braken.
Zijn gedachten waren dat wellicht de samenstelling van het vlees is veranderd, dat de hond daar misselijk van is geworden en is gaan braken, dit een paar keer en dat hij de link heeft gelegd als ik vlees eet word ik misselijk en als ik brok eet niet. Hij heeft tabletten voorgeschreven voor de misselijkheid en een pasta om een beschermende laag aan te brengen in de maag. Wel gewoon laten eten. Even aankijken wat dit doet en als het zo blijft zeker even terug komen.

Ben benieuwd, hoop dat hij snel opknapt!

Ben het even kwijt maar voer jij 1 merk kvv?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:15

Ze krijgen op dit moment Smuldier.
Ze krijgen 3 varianten er van, elke dag een halve compleet aangevuld met een andere smaak (vlees of hart).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:28

Ik voer mijn honden carnibest en Cavom, bevalt erg goed.
Cavom heeft tegenwoordig ook een lam en rijst variant!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 14:25

Ja Donja, iets van lam en rijst zat ik ook aan te denken.... Ik twijfel tussen Prins en Cavom...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:47

Mijn hond heeft ook op kvv gestaan ong. 1 jaar lang maar had ook een aantal keer in de maand diarree,overgeven en niet willen eten. Ik heb smuldier, Alaska, tinlo barfmenu en lotgering geprobeerd.
Daarna cavom gegeven maar dat bleef bij mijn hond aan de tanden plakken, zijn vacht werd vies en vettig en de vacht en zijn adem begon van die brokken gewoon te stinken.
Nu krijgt hij nutro natural choice lam en rijst en heeft nergens meer last van, zijn vacht, ontlasting en tanden zien er super uit en hij is nu niet meer ziek :) Niet elke hond doet het schijnbaar goed op kvv..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 19:35

Princesmax dat klinkt inderdaad hetzelfde als mijn reu. Ik kom net terug van de winkel, las jou berichtje nu pas...

Ik heb gekozen voor de geperste Prins Pro Care standaard Fit brok, hij heeft daar eens van een proefzakje op de hondenschool van gehad en vond het heerlijk (als beloning). Maak net de zak open en er stond een springende reu (en teef haha maar die heeft pech want die blijft op de Carnibest). Hij heeft een paar brokjes geproefd en ik hem lange tijd niet zo enthousiast zien eten ;) .

Ik ga het een aantal weken proberen. Ik hoop dat de klachten verdwijnen.

Ik heb inmiddels hier en daar meer berichten gevonden van honden met wisselende ontlasting en misselijkheid op kvv. Ik ben best een voorstander van KVV maar heb ook 2 honden gehad die beide oud zijn geworden op brokken zonder problemen, dus ik ben er niet zo zwart/wit hierin.

Nou we gaan het zien :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:59

Mij maakt het niet uit wat een hond wil eten, of het nu vlees is of brok.
Ik begin ook te twijfelen om met de jongste hond door te gaan met vers vlees.
Brok die hij altijd voor de nacht kreeg om het braken op de lege maag tegen te gaan eet hij ook graag.
Ga morgen maar eens kijken of hij liever brok heeft i.p.v. vlees. Het vlees heb ik met moeite in gekregen door kleine beetjes met de hand te voeren. Terwijl hij normaal al klaar stond om te eten en dan ging het met smaak naar binnen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:21

Ja daar heb je gelijk in hoor! Mijn reu eet ook een poosje met minder smaak, terwijl mijn teef zich vol op het vlees stort. Kan er altijd slecht tegen als een dier slecht eet.... Heb een hond met het parvo virus gehad 15 jaar geleden, die hield daar aneroxia aan over en viel 19 kilo af, maanden bezig geweest met vloeibare voeding.... Heb er dus een beetje een trauma aan overgehouden wat eten betreft, werd net ook helemaal blij toen hij zo enthousiast werd van de brok :D Het enige wat mijn reu wel heel lekker vind en ik gewoon ook af en toe een dag blijf geven is Alaska zalm.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:58

Als hij dan de dag ernaa aan de dunne is weet je meteen hoe het komt.
Ben benieuwd waar het aan ligt.
Mijn hond heeft het nooit goed willen doen op brokken, veel merken geprobeerd en uiteindelijk maar bij kvv aangekomen en ook vrij snel over gegaan op barf. Nooit meer ergens last van gehad.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:25

Bedoel je aan de dunne van de Alaska Zalm? Daar heeft hij altijd hele stevige ontlasting van de volgende dag.... De andere smaken van Alaska vinden ze hier minder, vind het zelf ook erg nat.

Ben ook benieuwd.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:12

Oke ben weer terug op vers voor mijn reu. Wat een bergen ontlasting op de brok en wat een dorst kreeg hij ervan...bovendien had ik er eigenlijk meer moeite mee dan ik dacht :o . Teef lekker een bak vlees en hij een brok, dus weer lekker vlees en tot nu toe nog geen klachten gehad!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:17

Typische klachten die bij Lotgering horen, kom het ook steeds vaker tegen.

Zou de Lotgering voorlopig eens weg laten en kijken wat er dan gebeurt.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:29

Ja ik ga vanaf vandaag de Lotgering even weglaten, het is ook een moeilijke eter. Dit is nu mijn 5e ridgeback (eerste reu) maar jonge, jonge wat kan hij trutten met eten. Net weer een hele bak Carnibest eend teruggezet in de koelkast, die ik waarschijnlijk weg kan gooien. Van de week ga ik Tinlo, Haaksbarf en versvoer bestellen, kijken of hij dat lekker vind.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:39

natudog is ook een heel goed merk,en eten honden ook erg graag :j

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:44

Natudog kan ik hier in de omgeving niet krijgen. Ik zag vanmorgen wel iets van Natu..... het waren zakken in de diepvries met blokjes vlees erin. Zal volgende keer eens kijken hoe het precies heet.

Ik kan nu beschikken over Carnibest, Alaska, Tinlo, Haaksbarf (erg duur), versvoer (ken ik niet).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:46

Misschien een dagje smuldier af en toe proberen om de kosten een beetje te drukken, gaat 2 kilo doorheen op een dag....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:47

hier krijgen ze ook smuldier en ahv...mij te duur die andere merken,en ze doen het er super op..

+ ze krijgen dan vlees van de slachter erbij...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 16:49

Wat is ahv kimmie?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:33

ahv-breda,dat krijgen ze hier nu zo'n 10 jaar en ze zijn er gek op :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 17:53

Heb even gekeken en dat verkopen ze vlak bij mij in Nieuwegein. Volgende keer eens even goed kijken, nou genoeg nieuwe merken en smaken voor onze kerel om te gaan proberen :D
Bedankt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:55

mijn honden eten 's ochtends altijd beiden een half bakje smuldier (200 gram dus) en 's middags iets van een ander merk of een hele bak smuldier.

Echter ze hebben 3 weken geleden ook een week lang 's ochtends gespuugd. Wel gal en verder niet maar nu is het weer over. Die week wel meer smuldier dan anders gegeten maar ik verweet het aan het feit dat ze in de middag normaal 500 gram eten en smuldier 400 gram is dus dat ze eigenlijk iets te weinig aten.

Kan ook zijn dat er gewoon een virus heerst natuurlijk ;)