Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:18

Hij is oprecht geïnteresseerd, ansicht vind ik niet dat ie iets doet wat strafbaar is.
Ben met je vader eens

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:19

Grote nadeel van internet, als jij op je naam te vinden bent dan is hij waarschijnlijk je achternaam helemaal niet nodig, als je daarnaast ook nog een profielfoto hebt dan is het simpel. Gewoon je profiel aanpassen dan heb je hier ook geen last van. Het hoeft dus helemaal niet via de gegevens van de dierenambulance te zijn gegaan.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:20

Ik denk dat Geerke de spijker op zijn kopt tikt, haha!

Ik zelf zou het niet zo'n probleem vinden, dus ja ik vind dat je overdrijft, maar aan de andere kant is het ook niet helemaal netjes dat hij de gegevens van zijn werk gebruikt om jou op te zoeken.

xalm

Re: Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:21

Ik vind eerlijk gezegd dat je je aanstelt, sommige mensen zijn ook al heel simpel op voornaam te vinden. Als je een voornaam en stad bijvoorbeeld intypt of als je een vriend van een vriend bent kom je ook al naar voren met alleen een voornaam. Als je er niet van gediend bent zou ik hem dat gewoon laten weten dan laat hij je vanzelf wel met rust.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:21

Hij had zeker wel mijn achternaam nodig, anders vind je mij niet. Ik sta op facebook namelijk dat ik woon in Groningen en het adres dat ik had doorgegeven was Assen. Op Eline Assen vind je mij niet. Eline Groningen zeer waarschijnlijk wel, maar daar wist hij niets vanaf. Maar goed, rest van het profiel is wel netjes afgeschermd :)
Laatst bijgewerkt door ElineS op 11-01-14 19:24, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:22

Zoals jij het brengt zou ik inderdaad ook gewoon even vriendelijk bedanken voor zijn interesse en uitleggen wat je hier ook uitlegt zodat hij daar nog wat van op kan steken.

Om hem nu direct in de problemen te brengen door het te melden vind ik wel een beetje overtrokken, geef hem dan even de kans om het van jou te horen en dat lampje aan te laten gaan dat dit niet zo handig is.

Gaat hij door dan kun je het altijd nog hogerop zoeken zeg maar :)

[edit] Keurig bericht zo toch +:)+

Zou het hier inderdaad lekker bij laten :j

En wat zonde van je poezebeest... Y;(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:23

Achja...l
Bokker zocht iemand die bij de efteling werkte, zelfs de Efteling hielp mee om er achter te komen om wie het ging.

De jongen toont initiatief, doet niks verkeerd.
Vind de mail van ts naar de jongen ook zwaar overdreven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:24

Ik heb het hem nu aangegeven en laat het daar maar bij. Wilde eigenlijk kantoor bellen/mailen, maar dat is wss iets teveel van het goede/overreactie. Ik denk niet dat hij mij nog weer een bericht stuurt :).

tita, maar dat is toch even anders. Dat is niet vertrouwelijke gegevens die je daar invult.. Die jongen bij de efteling heeft niet zijn naam geplaatst bij een organisatie die vertrouwelijk met die gegevens om hoort te gaan.

Toen ik bij de belastingtelefoon werkte kreeg ik ook honderden namen te horen. Ondanks sommige leuke gesprekken aan de telefoon, als ik ze ooit op zou zoeken op facebook, dan was ik meteen ontslagen. Dat mag toch echt niet.

Belastingtelefoon is dan wel meteen wat vertrouwelijker natuurlijk. Anders dan een organisatie zoals de dierenambu. Toch geld hetzelfde principe. In mijn ogen dan. En daarom dat ik het wat raar vond.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 11-01-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:25

Tja dat hij de door jou ingevulde gegevens bij de dierenambulance heeft gebruikt om jou op facebook op te zoeken is helemaal jouw eigen invulling, ben je daar wel bewust van.

Ik kom via via via ook wel eens op facebook terecht bij profielen van andere mensen (bekend, vaag bekend of helemaal niet bekend). Als jullie in dezelfde streek wonen en een van jullie facebookvrienden is met elkaar bevriend dan bestaat de kans dat hij zonder gericht te zoeken op jou profiel terecht komt. Het misschien herkennen van je naam en gezicht op de foto kan dan bij hem de aanleiding hebben gegeven om je een berichtje te sturen. Dit is ook een invulling, maar ik wil hiermee zeggen dat jouw invulling van de situatie niet juist hoeft te zijn en dat je daar ook niet meteen vanuit moet gaan.

Je kan hem vragen hoe hij bij jou profiel terecht is gekomen en wat zijn bedoeling van het contact is. Anders blokkeer hem gewoon en laat het rusten.

edit: Ik zie al dat je heb hebt aangegeven (bij facebook?). Maar goed, de rest van mijn bericht blijft natuurlijk dan nog steeds van toepassing.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 11-01-14 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:27

geerke schreef:
hij vind je gewoon leuk,en jij hem niet....block hem gewoon op FB.Heb je er geen last meer van.
Nu vind je het vervelend maar stel dat het een kanjer was geweest?Dan had je vast geen topic geopend.
Of een ander soort van topic :+

haha zat precies hetzelfde te denken bij het lezen van je openingspost.

Is het professioneel.....? Nee, absoluut niet. Maar laten we eerlijk wezen, hij vond je leuk en had hij eigenlijk ook geen andere manier om met je in contact te komen. Vind het eigenlijk wel stoer dat hij het gedurfd heeft. Dus gewoon aangeven dat je er geen zin in hebt en het daar bij laten.

Als die iemand in bv in een ziekenhuis was geweest had ik dit overigens wel echt not-done gewonden.

Dierenambulance zijn toch vrijwilligers of ook betaald?

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:27

Ben het met tita eens. Vindt je reactie overdreven :) Ondanks dat hij het via een invulformulier gedaan heeft, wat niet heel netjes is, maar vindt het wel gewaagd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:28

We hebben geen gezamenlijke vrienden, mijn facebook staat niet ingesteld op de woonplaats die ik daar had ingevuld, dus streek geld ook niet. Nee, ben wel pertinent zeker dat het via mijn gehele naam is gegaan, en dat had hij alleen van de lijst kunnen halen :).

Maar bon, heb het hem gezegd en als hij verder geen actie meer onderneemt doe ik dat ook niet :).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:28

Hij heeft zijn excuses aangeboden nu. Heb hem bedankt daarvoor.

Nou, dan is het nu meteen opgelost :D

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:30

Laatst zelfde soort verhaal gehoord. Moet 50min naar school fietsen en sprak iemand die daar ook altijd fietst. Zij hadden de dierenambulance gebeld voor een gewond dier waarna 1van de broeders haar nummer vroeg. Zij is daarna benaderd door hem op een nogal "flirterige" manier.

Edit: Fijn dat het is opgelost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:32

Geheimhoudingsplicht? Dat heb ik met de post ook :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:36

tita schreef:
Hij is oprecht geïnteresseerd, ansicht vind ik niet dat ie iets doet wat strafbaar is.
Ben met je vader eens

Vind ik ook. :j

Al snap ik zeker dat het een beetje raar over komt. Want het is niet daarvoor bedoelt die info.

edit; Oh het is al opgelost!
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 11-01-14 19:38, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:37

Zo, weer een stukje wereldproblematiek opgelost, en dat op de zaterdagavond :P

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:37

Zeker niet netjes van hem, ik vind jou reactie trouwens wel heel netjes want je had dit ook kunnen aankaarten bij de dierenambu zelf.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:38

pmarena schreef:

:')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:39

pmarena schreef:

Je moet toch iets te doen hebben niet :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:44

En nu wachten op de mensen die alleen de openingspost hebben gelezen en uitbreid hun mening gaan geven :D

En Ts jij kan weer blij zijn met jezelf want je ligt blijkbaar nog goed in de mark _O- t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:47

Ik vind niet dat je overdrijft.
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om zo iets te doen al is diegene nog zo leuk..
Diegene komt daar om afscheid te nemen van een overleden kat, niet echt professioneel om dat te gebruiken om contact te zoeken..
De informatie die je geeft is bedoeld om het af te handelen en dat is gewoon vertrouwelijk en hoor je zeker niet te gebruiken.
Fijn dat hij zijn excuses heeft gemaakt.

Ik vraag me af of diegene die vinden dat TS overdrijft dat ook zouden vinden als dit een begrafenisondernemer of 'gewone' ambulancemedewerker was geweest?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:49

knuffeldier schreef:
En nu wachten op de mensen die alleen de openingspost hebben gelezen en uitbreid hun mening gaan geven :D

En Ts jij kan weer blij zijn met jezelf want je ligt blijkbaar nog goed in de mark _O- t

jammer hoor...ik kwam alweer in een romantische stemming... <3 Voor hetzelfde geldt had er iets moois uitgebloeit :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:54

Hihi ja helemaal eens met Geerke, dit klikte blijkbaar niet dus dan houdt het op.
Vind het wel gedurfd en hij is toch netjes gebleven? :) Is zo prima afgehandeld, het melden bij het bedrijf zelf had ik wel overdreven gevonden.

Maar inderdaad, stel nou dat jij hem stiekem ook wel zag zitten.. Dan was het toch mooi geweest :D
Volgende keer beter voor de beste jongeman :+

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:02

Zeer onproffesioneel. Ook wat betreft de omstandigheden, namelijk dat je je huisdier moet indentiviseren.
Je hoofd zal hier zo wie zo al niet echt naar staan.