Hoe mijn vader overtuigen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:18

saskiakefie schreef:
als je carnibest geeft moet je ook brok geven

waar haal je dat idee nou vandaan? ....

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:19

Wij hebben dinsdag onze labrador van 11 laten inslapen, hij had eerst ook lidl voer maar hier zit een heel hoog zout gehalte in en nog allemaal dingen die veel te hoog zijn. Onze hond heeft daardoor hart problemen gekregen... Maar je mag sws heeeeel blij zijn dat je labrador zo oud is! Worden meestal niet zo oud vooral de groote formaatjes :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:20

essiesilly schreef:
saskiakefie schreef:
als je carnibest geeft moet je ook brok geven

waar haal je dat idee nou vandaan? ....

Omdat er niet genoeg in carnibest zit wat een hond moet hebben.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:21

wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....

Lillian__

Re: Hoe mijn vader overtuigen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:32

nathalie2302 schreef:
Lillian__ schreef:
Het punt is dat er in heel veel voedingen geen gedroogd vlees in zit, maar dierlijke bijproducten en vlees. mijn hond moet ook nog eens hypoallergeen voedsel hebben, hij krijgt hele nare plekken van één keer een verkeerde zak waar te veel aan verkeerde eiwitten in zit en hij krabt zich helemaal lens, bij nutro is dit dus niet zo want wat er in zit, zit er ook echt in, gedroogd kippenvlees dus.

De hond krijgt dus geen plekken en krabt niet van het Lidl voer? Hoe lang eet hij dit voer al? Als jullie hond zo sterk kan reageren op verandering van voer en hij doet het hier goed op zou ik het, zeker gezien zijn huidige leeftijd, niet (meer) veranderen.

Daarbij lijkt het me niet juist dat jij de uitgaven van je ouders onder de loep neemt. Waar zij wel/niet hun geld aan uitgeven lijkt me helemaal hun eigen keuze ;). Ik zie dat je 19 bent? Wil jij toch ander voer en is dit een stuk duurder dan wat jullie hond nu eet en wat jouw ouders wenselijk lijkt qua uitgave dan lijkt me de oplossing simpel. Gewoon het verschil uit eigen portemonnee bijleggen!

Nee dat doet hij niet, het speelt wel mee dat hij ook gekorft loopt tijdens het uitlaten, eerst kreeg hij royal canin en dan liepen we zonder korf, en telkens die vieze jeukende plekken.
Ik denk dat hij dit voer nu twee jaar eet.

Inderdaad is het niet helemaal netjes dat ik de kosten onder de loep neem, maar we hebben we de zorg voor een hond en die moet dus wel het voer hebben wat hij nodig heeft en waar hij wat aan heeft. Iedereen word er hier gek van dat hij om half 11 nog een keer uit moet om te plassen (en dan soms nog om half 4 gaat piepen en blaffen omdat hij wéér moet), dit was eerst niet nodig, als we voer zouden hebben met minder zooi en vooral zout, zou dit al een stuk minder zijn DENK IK, al zou het ook kunnen liggen aan zijn leeftijd.

Kuggur schreef:
Dat kun je wel willen maar dat gaat niet gebeuren.
Je labrador is stokoud, als hij nog twee jaar gezond meegaat, mag je in je handen knijpen, en daar verandert geen enkele dieet verandering wat aan (gemiddelde levensverwachting van dat ras is tien tot twaalf jaar).
Je bewering dat als je dat duurdere voer gaat voeren je "honderden euro´s" dierenartskosten gaat besparen is ook al niet erg realistisch.
Gezien ik ook aanneem dat je vader degene is die het voer betaald, zie ik geen enkele reden hem ergens van te overtuigen.

Ik weet dat onze hond oud is, ik zou heel graag willen dat hij nog tien jaar blijft leven want het is wel m'n maatje. Wat je zegt klopt misschien wel, maar ik zie toch wel veranderingen nu hij dus echt oud word o.a het vele drinken (8 liter op een dag is vrij veel, ik ken labs die het met vier doen) en het vele plassen (wat dus weer in verbinding staat met het werken van zijn nieren en die moeten erg hard werken) sowieso veel ontlasting, snel weer echte honger, slecht uit de vacht komen, gebit gaat achteruit, niet willen eten ect. ect
Duurder voer geeft inderdaad niet de garantie tot... Maar het aanpassen van voer naar de behoeftes van zo'n hond lijkt mij wel beter, en de behoeftes worden niet voldaan

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:35

essiesilly schreef:
wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....

Die vleesrollen zijn toch gewoon compleet? tenminste bij ons in de winkel staat dat er groot op, en op de achterkant staat wat erin zit, en daar zit alles in wat een hond nodig heeft, bij mijn weten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:35

Lillian__ schreef:
Iedereen word er hier gek van dat hij om half 11 nog een keer uit moet om te plassen (en dan soms nog om half 4 gaat piepen en blaffen omdat hij wéér moet),

Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van deze opmerking. Om half elf nog een keer uitlaten? hoe laat wordt ie normaal gesproken uitgelaten dan? En hoe laat mag ie dan weer?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:38

kleinvosje schreef:
Lillian__ schreef:
Iedereen word er hier gek van dat hij om half 11 nog een keer uit moet om te plassen (en dan soms nog om half 4 gaat piepen en blaffen omdat hij wéér moet),

Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van deze opmerking. Om half elf nog een keer uitlaten? hoe laat wordt ie normaal gesproken uitgelaten dan? En hoe laat mag ie dan weer?

toen hij nog jonger was eerste x half 8, 12 uur en na het eten (Tenzij we heel laat aten), ik vind het niet meer dan normaal om nog even met hem naar het park te lopen en hem te laten plassen, ik ben dan ook degene die laat op de avond met hem loopt, tis geen boederij hond die overal z'n behoeftes kan doen en in de avond in een grote kennel zit.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:43

Jeetje, das maar drie keer per dag? Na het eten zal dan rond 19 uur zijn, en dan tot half acht de volgende dag pas weer? Een klokje rond zonder behoeftes te doen vind ik echt erg lang.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:47

essiesilly schreef:

In carnibest zit vlees en wat mineralen oid, ik heb het zelf gevoerd maar nu niet meer. In ieder geval geen plantaardig voedsel, wat ze wel nodig hebben. In de natuur eten ze als eerste de pens op waar dus half verteerd plantaardig voer in zit.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 19:49

kleinvosje schreef:
Jeetje, das maar drie keer per dag? Na het eten zal dan rond 19 uur zijn, en dan tot half acht de volgende dag pas weer? Een klokje rond zonder behoeftes te doen vind ik echt erg lang.

Eerst kon dat nog wel, tenminste hij gaf niet aan dat hij moest, en dat doet hij echt wel.
Maar sinds een jaar kan hij dat niet meer, dus gaat hij laat op de avond uit (dit varieert van half 11 - 11 uur op een doordeweekse dag, tot 2 uur snachts wanneer ik vakantie of weekend heb, ben een nachtbraker)
Edit: maar ik geef toe dat het vrij weinig was hoor, maar ja ik wist niet beter.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:59

TS hoe lang drinkt jullie hond al 8liter per dag?
Ik ga er vanuit dat jullie hond ong. 35-40kg weegt, dan is de normale hoeveelheid water MAXIMAAL 3,5-4liter per dag!!!
Voordat je de schuld op het voer schuift (waarmee ik niet zeg dat voer van Lidl prima is), zou het verstandig zijn in ieder geval de urine, maar liefst ook het bloed van de hond te laten controleren...
Niet alle problemen zijn met voer(veranderingen) op te lossen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:38

saskiakefie schreef:
essiesilly schreef:

In carnibest zit vlees en wat mineralen oid, ik heb het zelf gevoerd maar nu niet meer. In ieder geval geen plantaardig voedsel, wat ze wel nodig hebben. In de natuur eten ze als eerste de pens op waar dus half verteerd plantaardig voer in zit.
.
In carnibest zit juist wel plantaardig voer, groentes. Naast wat toegevoegde mineralen en vitamines. Een van de redenen dat ik het niet voer.

Ts, ik snap dat je wilt veranderen, maar overhalen zit er niet in denk ik. Zelf betalen of accepteren denk ik

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 20:45

sillysoul schreef:
TS hoe lang drinkt jullie hond al 8liter per dag?
Ik ga er vanuit dat jullie hond ong. 35-40kg weegt, dan is de normale hoeveelheid water MAXIMAAL 3,5-4liter per dag!!!
Voordat je de schuld op het voer schuift (waarmee ik niet zeg dat voer van Lidl prima is), zou het verstandig zijn in ieder geval de urine, maar liefst ook het bloed van de hond te laten controleren...
Niet alle problemen zijn met voer(veranderingen) op te lossen.

Hond gaat maandag naar de dierenarts, moeders was er mee eens dat hij wel veel te veel dronk. Dus dat gaat maandag gebeuren!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:51

Super TS!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:54

Kan je het verschil niet zelf bij leggen? Ik heb een bruine labrador van nu 12 jaar, vanaf zijn 6de en heb hem eerder altijd Bonzo gegeven.
Nu ben ik al weer een aantal jaar overgestapt op Eukanuba speciaal voor oudere honden, soms krijgt hij nog Bonzo tussendoor (eten wordt bezorgd en is niet altijd op tijd bezorgd of besteld), maar ik zie echt heel duidelijk verschil qua energie/ontlasting/zijn vacht/drinken enz.
Het enige wat ik je wel wil aanraden is om het heel geleidelijk te laten gaan, de overgang, dus eerst gewoon een handje van de nieuwe brokken erdoorheen en zo steeds een beetje meer erbij om hem en zijn maag te laten wennen aan het nieuwe eten.
Verder is hij op zijn 10de nog kerngezond verklaard door de DA en hij doet het nog steeds heel goed, hoop dat ik nog heel lang van hem mag genieten en hoop dat ook voor jou en jouw hond! (Vind het een beetje jammer dat er mensen reageren met dat je het wel kan vergeten dat hij nog 10 jaar meegaat, blijft toch een gevoelig plekje waar je liever nu nog niet aan denkt ook al weet je misschien wel beter)! :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:06

goed om te horen dat je naar de dierenarts gaat!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:10

Jouw hond krijgt nu een halve kg voer per dag ongeveer. Hoeveel kost de zak die je van de lidl voert? Want dan kan je een dagprijs berekenen. En hoe zwaar is de hond nu, is hij daarbij goed op gewicht?

Ik verwacht dat je rond de 300gr moet gaan voeren in eerste instantie. Dus dan doe je een maand met één zak. Of je er meer of minder van moet gaan voeren merk je snel genoeg als de hond boven of onder zijn ideale (hoeft dus niet per se huidige!) gewicht komt.

Van nutro choice senior heb ik in ieder geval al een aanbieder gevonden vanaf 40€/zak. Dus dat scheelt al ruim 10€ (dit bij 2 zakken per keer, anders 43€/zak, scheelt krap 10€)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... nior/23118

Onze hond wordt ook maar 3x per dag uitgelaten. Om 9.30, om 15.00 en om 22.00. Het voer waar we nu op zitten (sinds een krappe week) poept hij 4 hoopjes van op een dag, dat zijn nog geen grote drollen, maar wel 4x (2 per grote wandeling, 22 uur is plasrondje). Eerder zat hij op 2 hoopjes, op smuldier regelmatig zelfs maar 1 per dag.

Van smuldier verwacht ik dat ze 1.5 tot 2 bakjes per dag nodig heeft. Die van ons at het op een keer niet meer, vandaar dat we gewisseld weer zijn. Want hij deed het er erg goed op.

Bij zowel smuldier als nutro kom je dan op ruim 1€/dag. Dat zal ongetwijfeld meer zijn dan wat er nu aan lidl-voer besteed wordt. Maar maandag naar de dierenarts kost ook waarschijnlijk 50€, en als hij daarvoor aan de medicatie moet, zal dat ook oplopen. Smuldier compleet is trouwens rund.

Andere voersoorten als Taste of the Wild etc. zijn ook mooi, maar voordat ik je van zoiets aanraad, moet ik eerst weten welke diersoorten de hond niet verdraagt. Dat gaat namelijk verder dan kip en rund.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:14

Mizora dankje voor je duidelijke uitleg, inmiddels heeft mijn vader gezegd van nou als de dierenarts zegt dat zijn issue's door verkeerde voeding komt dan wil ik wel overstappen naar iets beters, toen kwam ik dus met smuldier. ik ga waarschijnlijk mee naar de dierenarts dus ik vraag gewoon van goh zou het kunnen komen omdat hij verkeerde voeding krijgt of iets in die trant.
Nou ja nu maar wachten tot maandag en daarna wachten op uitslagen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:25

Dat lijkt me een heel verstandige aanpak.
Succes met je hond.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:31

saskiakefie schreef:
essiesilly schreef:

Jammer dat als je het zelf gevoerd hebt, je niet verdiept hebt
Hoeveel gram grassen (want groenten eten de koetjes nou eenmaal niet) denk je dat er in een pens zit? En hoeveel gram pens denk je dat in carnibest zit?..
Verder zit er niet alleen vlees en wat mineralen in.. Het begint nl met gemalen spier vlees, gemalen bot en gemalen organen (incl pens ;) ) en daar houd het bij carnibest nog niet mee op

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:32

Idd verstandig ts succes met je hond

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:43

Mijn honden krijgen kenner brokken, 20 euro voor 20 kilo.
Ik was er heel sceptisch over eerst ( hadden voorheen altijd royal canin )
Verschillende mensen zeiden dat het gewoon goed voer was.
Kwam bij een fokker thuis met 8 beagles, en aten allemaal kenner, en zagen er zó gezond uit.
Dus ben het ook gaan voeren, en nu 2 jaar later, ze doen het er zo goed op !
De dierenarts vind het ook geen verkeerd voer,
En mijn honden zijn gewoon netjes op gewicht, glanzende vacht, goede ontlasting

Mocht je een voorbeeld willen van het voer, kan ik 'm wel even uploaden, want je heb verschillende varianten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:57

Het "probleem" wat je sneller hebt met (goedkoop) supermarkt voer is dat de verhoudingen van ingrediënten nog wel eens kunnen wisselen of veranderen. Daardoor zou het kunnen dat een dier het misschien jaren goed gedaan heeft en daarna zomaar ineens allemaal plekken krijgt zonder noemenswaardige veranderingen in voer of omgeving ed. Sinds jij al aangeeft dat ie hypoallergeen is (en hierbij kan ik niet terugvinden of je nu hypoallergeen voer voert of niet) zou ik hier toch wel mee uitkijken en alleen daarom al (bijna) willen veranderen naar dierenartsvoer.
Verder is het inderdaad met de duurdere voeren wel zo dat er vaak beter aan de behoeften van de hond voldaan wordt en daardoor soms tot de helft of meer minder gevoert hoeft te worden om toch zijn voedingsstoffen binnen te krijgen, geen honger te hebben en minder ontlasting te hebben. In zo'n geval zou zo'n zak dus veel langer mee kunnen gaan. En verder goed dat je maandag naar de DA gaat, de vele drinken en plassen zou ook andere oorzaken kunnen hebben.
Onze lab (13 jaar, in oktober in laten slapen ivm verm hersenbloeding) ging altijd rond 22/22:30 en dan s ochtends rond 5/6u weer, maargoed dat is een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 02:15

Lillian__ schreef:
Maar toen konden ze wel ieder weekend naar een feest waarbij je alleen al 50 euro entree de man voor betaald, en dan heb ik het nog niet eens over de benzine, drinken, kleding ect. ect.

Dat is toch krom? uitgaan kan wel, maar de juiste voeding voor een hond kan niet.

TS, je bent 19. Waarom koop je zelf geen zak voer? In plaats van uitzoeken wat je ouders besteden aan kleding en drinken.