saskiakefie schreef:als je carnibest geeft moet je ook brok geven
waar haal je dat idee nou vandaan? ....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nathalie2302 schreef:Lillian__ schreef:Het punt is dat er in heel veel voedingen geen gedroogd vlees in zit, maar dierlijke bijproducten en vlees. mijn hond moet ook nog eens hypoallergeen voedsel hebben, hij krijgt hele nare plekken van één keer een verkeerde zak waar te veel aan verkeerde eiwitten in zit en hij krabt zich helemaal lens, bij nutro is dit dus niet zo want wat er in zit, zit er ook echt in, gedroogd kippenvlees dus.
De hond krijgt dus geen plekken en krabt niet van het Lidl voer? Hoe lang eet hij dit voer al? Als jullie hond zo sterk kan reageren op verandering van voer en hij doet het hier goed op zou ik het, zeker gezien zijn huidige leeftijd, niet (meer) veranderen.
Daarbij lijkt het me niet juist dat jij de uitgaven van je ouders onder de loep neemt. Waar zij wel/niet hun geld aan uitgeven lijkt me helemaal hun eigen keuze. Ik zie dat je 19 bent? Wil jij toch ander voer en is dit een stuk duurder dan wat jullie hond nu eet en wat jouw ouders wenselijk lijkt qua uitgave dan lijkt me de oplossing simpel. Gewoon het verschil uit eigen portemonnee bijleggen!
Kuggur schreef:Dat kun je wel willen maar dat gaat niet gebeuren.
Je labrador is stokoud, als hij nog twee jaar gezond meegaat, mag je in je handen knijpen, en daar verandert geen enkele dieet verandering wat aan (gemiddelde levensverwachting van dat ras is tien tot twaalf jaar).
Je bewering dat als je dat duurdere voer gaat voeren je "honderden euro´s" dierenartskosten gaat besparen is ook al niet erg realistisch.
Gezien ik ook aanneem dat je vader degene is die het voer betaald, zie ik geen enkele reden hem ergens van te overtuigen.
essiesilly schreef:wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....
Lillian__ schreef:Iedereen word er hier gek van dat hij om half 11 nog een keer uit moet om te plassen (en dan soms nog om half 4 gaat piepen en blaffen omdat hij wéér moet),
kleinvosje schreef:Lillian__ schreef:Iedereen word er hier gek van dat hij om half 11 nog een keer uit moet om te plassen (en dan soms nog om half 4 gaat piepen en blaffen omdat hij wéér moet),
Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van deze opmerking. Om half elf nog een keer uitlaten? hoe laat wordt ie normaal gesproken uitgelaten dan? En hoe laat mag ie dan weer?
essiesilly schreef:wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....
kleinvosje schreef:Jeetje, das maar drie keer per dag? Na het eten zal dan rond 19 uur zijn, en dan tot half acht de volgende dag pas weer? Een klokje rond zonder behoeftes te doen vind ik echt erg lang.
saskiakefie schreef:.essiesilly schreef:wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....
In carnibest zit vlees en wat mineralen oid, ik heb het zelf gevoerd maar nu niet meer. In ieder geval geen plantaardig voedsel, wat ze wel nodig hebben. In de natuur eten ze als eerste de pens op waar dus half verteerd plantaardig voer in zit.
sillysoul schreef:TS hoe lang drinkt jullie hond al 8liter per dag?
Ik ga er vanuit dat jullie hond ong. 35-40kg weegt, dan is de normale hoeveelheid water MAXIMAAL 3,5-4liter per dag!!!
Voordat je de schuld op het voer schuift (waarmee ik niet zeg dat voer van Lidl prima is), zou het verstandig zijn in ieder geval de urine, maar liefst ook het bloed van de hond te laten controleren...
Niet alle problemen zijn met voer(veranderingen) op te lossen.
saskiakefie schreef:essiesilly schreef:wat denk jij dan dat een hond nodig heeft en wat denk je dat in carnisbest zit/ wat het mist? ....
In carnibest zit vlees en wat mineralen oid, ik heb het zelf gevoerd maar nu niet meer. In ieder geval geen plantaardig voedsel, wat ze wel nodig hebben. In de natuur eten ze als eerste de pens op waar dus half verteerd plantaardig voer in zit.
) en daar houd het bij carnibest nog niet mee op Lillian__ schreef:Maar toen konden ze wel ieder weekend naar een feest waarbij je alleen al 50 euro entree de man voor betaald, en dan heb ik het nog niet eens over de benzine, drinken, kleding ect. ect.
Dat is toch krom? uitgaan kan wel, maar de juiste voeding voor een hond kan niet.