qt_shetties schreef:Wij lopen van het begin af aan met een grote boog om de hond heen, dus nee, ik heb zelf nog geen aanvaring met de hond gehad.
blijf dit ook maar doen
Beter nooit een aanvaring krijgen dan straks je hond kwijt en dan nog actie ondernemen hoor!!! Ik bedoel maar hier in de buurt diverse staffords maar niet 1 (ja niet 1!!!) waarbij heel de buurt zegt om te moeten lopen. Overigens zo'n hond hebben we hier in de buurt sowieso niet. Wel een heel aantal honden die agressief zijn (en soms heel hevig) richting andere honden maar deze zijn altijd aangelijnd en (afkloppen) nog nooit incidenten gehad hier in de buurt.
Wel 1 boerderij een 3 km verderop waar vele mensen (ik ook) niet meer langs gaan met hun hond. Hun 2 honden (herders) zijn 3 jaar geleden 1x ontsnapt (in elk geval 1x) en hebben samen een andere herder van een voorbijganger (enorm lieve hond ook richting andere honden) dood gebeten. Daarvoor EN daarna overigens nooit meer voor gekomen dat ze ontsnapt zijn en een andere hond gebeten hebben dus ik verwacht dat er heel goed op gelet wordt nu maar voorkomen is beter dan genezen dus ik blijf erbij uit de buurt