Bijtgrage stafford vraag...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:30

qt_shetties schreef:
Wij lopen van het begin af aan met een grote boog om de hond heen, dus nee, ik heb zelf nog geen aanvaring met de hond gehad.

blijf dit ook maar doen ;) Beter nooit een aanvaring krijgen dan straks je hond kwijt en dan nog actie ondernemen hoor!!!

Ik bedoel maar hier in de buurt diverse staffords maar niet 1 (ja niet 1!!!) waarbij heel de buurt zegt om te moeten lopen. Overigens zo'n hond hebben we hier in de buurt sowieso niet. Wel een heel aantal honden die agressief zijn (en soms heel hevig) richting andere honden maar deze zijn altijd aangelijnd en (afkloppen) nog nooit incidenten gehad hier in de buurt.

Wel 1 boerderij een 3 km verderop waar vele mensen (ik ook) niet meer langs gaan met hun hond. Hun 2 honden (herders) zijn 3 jaar geleden 1x ontsnapt (in elk geval 1x) en hebben samen een andere herder van een voorbijganger (enorm lieve hond ook richting andere honden) dood gebeten. Daarvoor EN daarna overigens nooit meer voor gekomen dat ze ontsnapt zijn en een andere hond gebeten hebben dus ik verwacht dat er heel goed op gelet wordt nu maar voorkomen is beter dan genezen dus ik blijf erbij uit de buurt

anneliesdj

Re: Bijtgrage stafford vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:54

Maar voor de duidelijkheid; je woont er 7 maanden en in die tijd is er nooit wat gebeurt, ook niet met andere honden?
Vraag ik me af; hoeveel honden heeft hij daadwerkelijk aangevallen en wat was de schade? En belangrijker; waarom deed hij dat?
Want realiseer je wel; er zijn in een gevecht altijd 2 partijen en een hond die echt zonder enige aanleiding aanvalt kom je echt niet vaak tegen. Maar is één van de betrokken honden een stafford krijgt die toch al snel de schuld, want zie je wel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:11

Zo typisch, het is een Stafford en mensen moeten weer gaan "oppassen". Ik zou allereerst eens nagaan in hoeverre deze verhalen wel waar zijn, je zegt er al 7 maanden te wonen maar nog niets aan de hand te hebben gehad met de hond. Het kan ook goed zijn dat, als het verhaal waar is, de andere honden gewoon een aanvaring hebben uitgelokt, een hond gaat niet zomaar uithalen naar een andere hond tenzij ie zich bedreigd voelt.
Je zegt ook dat de hond soms los loopt voor je huis, daarover zou ik dan wel even met de eigenaars gaan praten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:15

Dat is ook wat ik bedoelde.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:30

Ik snap wel dat je niet helemaal vanuit het asiel snapt dat zo'n hond bij zulke mensen geplaatst word.
De Stafford is 1 van de honden die met een juiste opvoeding gewoon een geweldige hond is.
Ik heb in mijn tijd bij een hondenpension altijd wel de waarschuwing gekregen op te letten omdat dat ras hond wel vrij snel om zou kunnen slaan. Met andere woorden ze zijn wel te triggeren tot een ongewenste reactie. Meestal niks aan de hand dus maar, een stafford die niet goed in balans is (om maar leuke taal te gebruiken) zou inderdaad eens kunnen bijten naar bijvoorbeeld een zenuwachtig hondje en kan inderdaad dit type reacties bij buurtgenoten oproepen en zullen dan ook snel opgeblazen kunnen worden.
De eigenaren zullen wel gek op hun beestje maar daarbij zal het punt dat je een stafford echt consequent als hond moet behandelen en niet als knuffelbeestje misschien wel wat kwijt zijn. Ja valt vanaf hier moeilijk in te schatten. Treiterend gedrag past wel wat bij het niveau wat je bij deze eigenaren omschrijft. Via de wijkagent lijkt me inderdaad een goed idee.

Ik wil later zelf ook een staffie eigenlijk maar moet mijn vriend nog even overtuigen want ja die leest dit soort dingen ook en die ziet het meteen niet meer zitten.