Sissi87 schreef:Ja inderdaad, de vraag is natuurlijk of ze van 550 naar 200 gaat zakken...
De vraag is vooral wat heb jij er voor over
de waarde van een dier is afhankelijk van wat de koper er voor over heeft.Je kunt haar vragen hoe ze tot deze prijs is gekomen, dat is geen gekke vraag imo maar pure interesse. En vraag of ze in de periode dat ze voor de fok werden ingezet ook getest zijn op HCM/PKD/cin/fiv en FeLV. Zoja, vraag dan naar de testresultaten. Dat geeft toch weer een stukje inzicht in hun gezondheid en in de betrouwbaarheid van de fokker. Heeft ze geen enkele testresultaten ter inzage, dan zou ik persoonlijk van dit adres geen katten willen hebben. Dan klinkt het wel erg als geldverdienen ipv fokken voor de liefhebberij. Mocht ze wel testresultaten hebben, vraag dan gerust of je contact op kan nemen met de dierenarts die ze behandeld heeft tegen nies ziekte. Hij kan niet zomaar alle info vrij geven. Maar deze kan je misschien wel gerust stellen dat ze er echt vanaf zijn.
Ik heb in het verleden 2 katten gehad met nies ziekte. 1 heeft na een goede behandeling nooit meer ergens last van gehad. De ander had in tijden dat het heerste soms een traanoog. Beide waren goed behandeld. Meestal heb je er na een goede behandeling weinig tot geen last meer van. Mits ze goed geënt zijn. Katten die ziek blijven na niesziekte hebben vaak de basis enting niet gehad. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar daar zou ik niet direct van uit gaan. Wel letten op neusje n ogen. Die moeten echt 100% schoon zijn.
)