Waar naartoe met dood huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:55

hier brengen we overleden dieren gewoon naar de DA, die worden dan kosteloos afgevoerd.
in het verleden is er ook wel eens iets in de groencontainer beland(dode rat, konijn) begraven in de tuin klinkt fijn, maar met onze hond en vroeger de hond van mijn ouders , hadden die dieren niet lang ondergronds gebleven vrees ik :=
je kan idd ook begraven op een dierenkerkhof, of cremeren etc, maar dat gaat hier ook niet gebeuren, ik heb niets met een gedenkplek waar de stoffelijke resten van iets of iemand liggen , niet in de zin van een graf, maar ook niet iets als een urn met as :n

Misty12Jarig

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:32

Hier kunnen we onze overleden huisdieren gewoon bij de dierenarts brengen. Of bij het dieren opvangcentrum. Is beide kosteloos.

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:36

Tjaa ik heb 2 dwerghamsters gehad 2 cavia's en 2 katten en een goud vis. Allemaal dood behalve de goudvis. Die leeft nu in de vijver. Wacht ns ff... Oh hij is toch dood laat maar :o was een vissenziekte in de vijver. Maar we hebben de katten bij de DA achtergelaten en die worden dus in de container geflikkerd. (Heeft hij echt gezegd nadat wij het vroegen) en de rest is begraven, althans dat zegt mn pa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:44

naomipjeX schreef:
Tjaa ik heb 2 dwerghamsters gehad 2 cavia's en 2 katten en een goud vis. Allemaal dood behalve de goudvis. Die leeft nu in de vijver. Wacht ns ff... Oh hij is toch dood laat maar :o was een vissenziekte in de vijver. Maar we hebben de katten bij de DA achtergelaten en die worden dus in de container geflikkerd. (Heeft hij echt gezegd nadat wij het vroegen) en de rest is begraven, althans dat zegt mn pa.

Ik vind dit een beetje rare reactie :=

Wij begraven ze in het bos, daar ligt ook een hoop. 2 katten, 2 gerbils, konijn & 3 hamsters

Urion

Re: Waar naartoe met dood huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:52

Sja mijn vader gooide ze vroeger met de roteb mee. Konijnen e.d. Heel zielig voor ons maar moest toch ergens heen he. Zou er zelf geen problemen mee hebben maar dan liever ergens begraven.

xMini

Re: Waar naartoe met dood huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 03:04

Achter ons huis heb je het dierencrematorium zitten. Hier zijn onze 3honden, 2katten en pony heen gegaan. We zijn er super netjes en respectvol behandeld.

De cavia's, vogels en vissen gwn in de kliko