HELP MIJ AUB!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Re: HELP MIJ AUB!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:36

Waarom alleen de nadelen opgezocht? Er zijn ook meer dan genoeg voordelen hoor :)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:42

retriever zijn meestal jachthonden. dus die zullen graag achter het wild gaan. misschien dat uw hond daarom wegloopt om iets te zoeken?

als hij wegloopt, wat doen jullie dan? harder roepen? daarvan kan hij bang worden en verder weglopen. Hoe vinden jullie hem dan terug als hij weg is?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:44

Schokhalsband introduceren met een pro.. Probleem opgelost, je moet de juiste connectie er in zetten thats all. Dikke kans dat de band binnen no time werkloos is!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:49

loenatje schreef:
SindyKaya schreef:
Honden aan de riem houden is toch verplicht nu? Of denk ik dat nou verkeerd ?

bijons in het bos niet hoor! hier doet iedereen het!

Dat betekend nog niet dat het niet verboden is :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:57

Het is echt niet overal verplicht hoor ;)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:07

Dakario schreef:
retriever zijn meestal jachthonden. dus die zullen graag achter het wild gaan. misschien dat uw hond daarom wegloopt om iets te zoeken?

als hij wegloopt, wat doen jullie dan? harder roepen? daarvan kan hij bang worden en verder weglopen. Hoe vinden jullie hem dan terug als hij weg is?

meestal volgen we ze en roepen haar naam en kom hier en zo van de dingen.... we volgen ze omdat ze door de tuinen van mensen zo naar de autoweg loopt... en ze zoekt niks, ze loopt gewoon weg van u... en jezelf omdraaien en zelf weggaan helpt ook niet...

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:08

Goudlokje1 schreef:
Waarom alleen de nadelen opgezocht? Er zijn ook meer dan genoeg voordelen hoor :)

ik heb voor- en nadelen opgezocht! ;)
dan wil ik tog liever iemand die daar verstand van heeft dat laten doen! :)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 13:08

moonfish13 schreef:
Schokhalsband introduceren met een pro.. Probleem opgelost, je moet de juiste connectie er in zetten thats all. Dikke kans dat de band binnen no time werkloos is!

ok! zal ik proberen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:21

Kan je misschien uitleggen wat je precies bedoeld met dat de hond niet los kan lopen?

Als ik hier de honden los laat, rennen ze ook als een gek vooruit. Maar ze blijven een stukje verderop wel wachten tot ik bijgelopen ben. Dan blijven ze weer een stuk achter te snuffelen en om vervolgens weer vooruit te rennen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze naar me toe komen als ik roep en ik ze nooit in een woonwaak o.i.d. los laat. Alleen op speciale losloop plaatsen.

Daarom vraag ik mij af wat je precies bedoeld met dat de hond niet los kan en weg rent.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:53

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je wilt dat die los loopt? als ik ga wandelen met de honden heb ik er ook echt een schijthekel aan als er een loslopende hond rondloopt en al zeker als het 1 is die niet luistert naar de eigenaar vanals er een andere hond in de buurt is. De kleine hond neem ik dan wel op, gewoon voor de zekerheid. Vorige kleine hond zijn hoofd heeft in de mond van een grote loslopende hond gezeten, waardoor deze ingeslapen moest worden. Ik wil dat geen 2e keer. Met de grote hond draai ik om in de hoop dat die loslopende hond niet volgt. Bovendien is het in BE ook verboden om met de hond los te lopen (zo is het mij verteld).

'T is niet omdat 'iedereen' het doet, dat het daarom ook mag.

Ook zijn er speciale afgezette grasvelden voorzien (toch bij mij in de buurt) waar je op wandeling binnen kan gaan en je hond eens kan loslaten en laten lopen en doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:16

Heb je haar post niet gelezen lollyywood? Het is niet dat zij het wilt, het is omdat het van haar Opa moet en hij anders de hond wegdoet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:18

Dit hoort niet in een paardentopic, toch?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:19

Staat niet bij 't juiste subfora nee, beter bij beestenboel. Zal wel even temmen.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:21

Maartje1990 schreef:
Heb je haar post niet gelezen lollyywood? Het is niet dat zij het wilt, het is omdat het van haar Opa moet en hij anders de hond wegdoet.

Heb ik wel gelezen. Maar misschien kan TS het zo eens proberen uitleggen aan haar opa? Zie net dat ik een deel ben vergeten in mijn post waarin stond dat ze het op die manier misschien kan voorleggen :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:21

Ja joh, hang er vooral een stroomband om. Heel verstandig in onkundige handen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:28

Wat je ook kan proberen is om 2 lange lijnen eraan te doen....zodra ze hoort fat er 1 klik zegt dat die los is laten gaan maar t touw loslaten mocht ze niet luistere kun je altijd nog met je voet op t touw staan...en snoepjes meenemen em als je haar roept door de knieen gaan zodat je niet groot bent voor rakker.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:31

Waarom doen mensen zo'n schokker aanraden?
Jouw ouders hebben je toch ook niet geëlctroduceerd?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:45

TAO --> BB

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:54

volgens mij is het in Belgie vrijwel overal verboden ze los te laten. Dat men het toch doet is idd een ander verhaal. Ergens in de training van je hond is er misschien wat fout gegaan? Probeer het eens met frikandellen (wel laten afkoelen haha) of dat voor de hond geweldig is om terug te komen. Daarnaast probeer eens uit waarom ze niet komt. Als ze komt terwijl ze aangelijnd is aan een lange lijn komt ze dan vrolijk naar je toe of heel onderdanig?

ktje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:55

misschien in de tuin beginnen en dan naar een park gaan met omheining en gewoon wachten tot ze komt en dan belonen en dat steeds verder uit bouwen?

of als dat niet werkt in een omheind gebied verstoppen als honden klaar zijn met snuffelen gaan ze op zoek naar hun baasje maar als ze jou dan in het begin kwijt is en ze dan bij je komt belonen misschien gaat ze dan wat meer op jou letten? :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:59

Ik zal je eens wat vertellen (waarschijnlijk niet echt hoopvol voor jou)
Maar mijn broer heeft een blindegeleide hond, deze is keihard getraind en luistert dan ook super.
Behalve als je hem los doet en hij ''vrij'' is, dan is hij weg hoor.
Heerlijk, lekker met die dominante staart omhoog en niet meer willen luisteren en als je hem wilt pakken gaat hij daar een spelletje van maken..

Bij sommige honden zit het gewoon in het karakter, die zijn ondeugend aangelegd.
Hij wordt in maart 9 jaar en dit karakter trekje is hij nog steeds niet verloren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:06

moonfish13 schreef:
Investeren in een schokhalsband met afstandbediening.. Piepje.. Nog een piepje, piepje-schokje schok.. Werkt perfect bij dit soort honden, ze zijn niet gek!

Is verboden.

En ik denk niet dat iemand die al drie jaar lang probeert een hond "kom hier" bij te brengen zonder succes, de competentie bezit met zo´n halsband om te gaan.

Je probleem heeft een simpele oplossing TS, aanlijnen die hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:18

Als ze niet wil komen maar ook niet gaat jagen dan is het niet leuk genoeg om bij jou te komen.
Is er een hondenschool bij je in de buurt? Dan zou je daar op cursus kunnen gaan.

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:23

heidy_wilco schreef:
Welke ras is het trouwens? Een Beagle ofzo? Dat is een ras waarbij je het niet een smoet willen proberen.

Moet zeggen dat ik het niet echt eens ben met deze opmerking!

Ik ken genoeg Beagles die zonder problemen los kunnen lopen zowel in de bebouwde als onbebouwde omgeving. :D

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:44

dierenfan schreef:
volgens mij is het in Belgie vrijwel overal verboden ze los te laten. Dat men het toch doet is idd een ander verhaal. Ergens in de training van je hond is er misschien wat fout gegaan? Probeer het eens met frikandellen (wel laten afkoelen haha) of dat voor de hond geweldig is om terug te komen. Daarnaast probeer eens uit waarom ze niet komt. Als ze komt terwijl ze aangelijnd is aan een lange lijn komt ze dan vrolijk naar je toe of heel onderdanig?

met de lijn komt ze heel vrolijk, omdat ze weet dat ze een snoepje krijgt als ze dan luisterd. ik snap dus niet waarom ze dat helemaal los niet doet...