Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thioro schreef:Een kat die op de rug ligt is niet onderdanig. In gevechten draaien ze juist in rugligging om alle klauwen vrij te hebben. Dit wel pas als een kat zich genoodzaakt voelt om zich zeer defensief op te stellen.
Katten redeneren sowieso niet in onderdanigheid/dominantie.
Katten die etteren vervelen zich idd meestal.
Hoe komt het dat jouw hond zo onder de indruk is van de kat? Om die reden zou ik idd een andere uitlaatklep voor kat zoeken. Moest de hond er niet zo onzeker van worden, zou ik kat laten doen. Vroeg of laat wordt het kat wel duidelijk gemaakt dat hij moet ophouden. Jouw hond durft dat alleen niet.
Moeilijke situatie.
delerium schreef:Volgens mij vinden ze hun bek vooral handig om hun doelwit goed vast te houden tijdens het trappen.
Katten kunnen overigens niet denken "Ik ga de hond eens even zieken". Het zijn eerder de ultieme wezens om hun behoeften/instincten NU uit te willen voeren.
Misschien is er iets in jouw hond dat de kat triggert om op jacht te gaan. Sowieso lijkt-ie zich als de ultieme prooi te gedragen.

Thioro schreef:Een kat die op de rug ligt is niet onderdanig. In gevechten draaien ze juist in rugligging om alle klauwen vrij te hebben. Dit wel pas als een kat zich genoodzaakt voelt om zich zeer defensief op te stellen.
Katten redeneren sowieso niet in onderdanigheid/dominantie.
Katten die etteren vervelen zich idd meestal.
Hoe komt het dat jouw hond zo onder de indruk is van de kat? Om die reden zou ik idd een andere uitlaatklep voor kat zoeken. Moest de hond er niet zo onzeker van worden, zou ik kat laten doen. Vroeg of laat wordt het kat wel duidelijk gemaakt dat hij moet ophouden. Jouw hond durft dat alleen niet.
Moeilijke situatie.

maar je het er natuurlijk debiele katten bij zitten, haha. femo schreef:oke, dat kan wel inderdaad. maar ik denk dat geen enkele kat dwingen fijn vind. dus dwingent op zn rug leggen en boos praten kan ik me niet voorstellen dat ze het fijn vinden.maar je het er natuurlijk debiele katten bij zitten, haha.
het is het proberen waard iig. de kat bij de lurven pakken en een tik geven andes.. zou ik bij mijn kind ook doen als ie echt te ver gaat.
janouk schreef:Scheidsrechterfluitje wil wel eens helpen op het juiste moment. Katten hebben last van schelle geluiden.
Wij hadden vroeger zo'n kater. Alle honden en katten gjngen in een ruime bocht om hem heen.
Echte chagrijnige kattenkop. Behalve het schildpad.
Het duurde altijd even voor hij de kat te pakken had, geen timing heel traag hahaha maar heel vast besloten. En als hij hem te pakken had, zat zijn bek vol kattenhaar en was de kat een paar dagen heel braaf.
Maar ja, een schildpad kopen is ook weer zo wat.
MelissaV schreef:Nogmaals de kat verveelt zich niet, hij speelt met de hond, als hij niet met de hond speelt, spelen wij met hem en als hij dat niet wil ravot hij in zijn mega grote krabpaal en als hij geen van deze 3 dingen doet slaapt hij of valt hij de hond aan.