krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:52

TS opent hier toch een topic? Zij kan dit ook doorgeven aan haar ouders. Ze wil ook niets aannemen, dus ja, wat wil je dan?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:55

je kan ook gewoon normaal reageren. En ja 11-jarige openen wel eens een topic zonder dat ze daadwerkelijk er wat aan kan doen. Ze kan het haar ouders laten lezen, maar mijn ervaring met ouders is '' we doen zelf wel wat we willen hebben we bokt niet voor nodig''. Je kan normaal tegen haar doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:57

Ik heb nog even alle posts doorgelezen en vind dat er redelijk normaal wordt gereageerd. TS heeft bijna overal wel iets op te zeggen en wil eigenlijk niets aannemen waardoor er een aantal Bokkers het wat duidelijker/feller zegt tegen haar. Ik zie niet echt iets waar het "misgaat" hoor..

Als TS zegt: "Ik ga mijn hond niet aanlijnen omdat ik in het buitengebied woon" dan kan ik daaruit opmaken dat TS ook naar buiten gaat met haar hond en zij deze dus aan kan lijnen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:58

_Cowgirl schreef:
Ik heb nog even alle posts doorgelezen en vind dat er redelijk normaal wordt gereageerd. TS heeft bijna overal wel iets op te zeggen en wil eigenlijk niets aannemen waardoor er een aantal Bokkers het wat duidelijker/feller zegt tegen haar. Ik zie niet echt iets waar het "misgaat" hoor..

Als TS zegt: "Ik ga mijn hond niet aanlijnen omdat ik in het buitengebied woon" dan kan ik daaruit opmaken dat TS ook naar buiten gaat met haar hond en zij deze dus aan kan lijnen.

Nogmaals het is ts haar verantwoording niet maar die van haar ouders. Daarbij kan een 11 jarige de gevolgen niet inschatten.

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:01

kan iemand dit topic sluiten???

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:01

Het is inderdaad de verantwoording van haar ouders, maar waarom opent TS dan een topic? Ik ben ook nog minderjarig en officieel zijn mijn ouders ook verantwoordelijk voor mijn hond, maar dat zegt nog niet dat ik dus nergens rekening mee hoef te houden?

Ik neem aan dat TS geen topic opent om het topic te openen, als zij wel degelijk met het "probleem" zit wil ze daar graag oplossingen voor horen en lijkt het mij dat je dit ook terugkoppelt aan je ouders. Ik vind verder ook dat als een 11-jarig meisje naar buiten gaat met haar hond, ze weet wat er gaat gebeuren, ze best de verantwoordelijkheid kan nemen de hond aan te lijnen.

Toen mijn hond kwam was mijn broertje ook 10, die lijnde de hond ook gewoon aan hoor wanneer dat nodig was.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:02

yakari123 schreef:
kan iemand dit topic sluiten???

Voor zover ik weet doen de mods dit niet op aanvraag, anders moet je even Gast8253, Neej of RianneH een PB sturen.

Of gewoon niet meer reageren, dan eindigt je topic ergens onderaan en is hij niet meer zo "aantrekkelijk" om in te reageren.

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:04

ik vroeg gwn hoe je kan zien ho je hond pups krijgt niet hoe ik een hond moet aanlijnen ofzo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:07

yakari123 schreef:
ik vroeg gwn hoe je kan zien ho je hond pups krijgt niet hoe ik een hond moet aanlijnen ofzo

Dat is door middel van een zwangerschapstest of een echo bij de dierenarts. :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:31

je merkt het vanzelf over een week of 8. ze gaan nestelen krijgen uier en eerder kun je het wel aan de buik zien. Een hond draagt 9 weken.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:33

gewoon naar de dierenarts gaan om een echo te laten doen, zo moeilijk is dat toch niet ?!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:36

Vergis je neit, als er teveel verschil in grootte tussen teef en reu zit kan het je je hond kosten..
Ik zou haar laten steriliseren als ik jou was

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:33

pillow schreef:
je merkt het vanzelf over een week of 8. ze gaan nestelen krijgen uier en eerder kun je het wel aan de buik zien. Een hond draagt 9 weken.

Dus je wacht maar tot dat de teef hoogdrachtig is.. Dan zie je het vanzelf wel..? Vreemd en onverantwoordelijk advies als je het mij vraagt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:18

ik zou maar snel naar de DA gaan en haar laten helpen. Als de buurhond veel groter is heb je namelijk straks een dode teef omdat de puppen te groot zijn (de kans is helemaal groot als er maar zeer weinig puppen in zitten). Laten helpen is sowieso wel aan te raden als je steeds dit probleem hebt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:29

annepaardoes schreef:
pillow schreef:

Dus je wacht maar tot dat de teef hoogdrachtig is.. Dan zie je het vanzelf wel..? Vreemd en onverantwoordelijk advies als je het mij vraagt.

Wij hebben nog nooit de dierenarts laten kijken of onze honden drachtig waren.
Teef wordt vanzelf zwaar.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:27

als ik jou was zou ik snel de dierenarts laten komen, voordat moeder en kind(eren) al dood zijn !

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:20

annepaardoes schreef:
pillow schreef:

Hoezo TS zegt toch duidelijk dat het niet erg is als ze drachtig zou zijn, en ze vraagt hoe je het kunt zien. En wat is er onverantwoord aan, moet ze het dan weg laten halen. TS heeft nog steeds niet gezegd wat de reu voor hond is, en de hare is niet piepklein dus die kan best een labrador of zo hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:21

Liesjeex schreef:
als ik jou was zou ik snel de dierenarts laten komen, voordat moeder en kind(eren) al dood zijn !

Nou zeg overdrijf niet zo paniekzaaier. TS weet niet eens of ze gedekt is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:51

pillow schreef:
Hoezo TS zegt toch duidelijk dat het niet erg is als ze drachtig zou zijn, en ze vraagt hoe je het kunt zien. En wat is er onverantwoord aan, moet ze het dan weg laten halen. TS heeft nog steeds niet gezegd wat de reu voor hond is, en de hare is niet piepklein dus die kan best een labrador of zo hebben.

Omdat er nogal wat voorbereidingswerk in een nest fokken zit. Zeker aangezien ik vermoed dat de ouders van de ts hier niet veel kaas van zullen hebben gegeten. Als ze nu naar de dierenarts zouden gaan en weten dat de teef drachtig is hebben ze in ieder geval meer tijd om zich er in te verdiepen (hopelijk gebeurt dat wel).
Verder vind ik het onverantwoordelijk om maar te wachten tot dat je ziet dat je teef een dikke buik krijg en dan de conclusie trekt dat ze dragend is. Als je zelf zwanger bent ga je toch zelf ook voor de nodige controles en echo's naar de personen die daar voor bevoegd zijn.
Ik vind dat de teef recht heeft op een controle van haar en haar mogelijke pups om de gezondheid, in zoverre dat mogelijk is, te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:19

Tussen een boerenfox x Jack Russel en een labrador zit toch wel een groot verschil hoor, dat de teef dat wel kan hebben vind ik nogal wat om te zeggen.

Wat als de teef niet zelf kan bevallen en een keizersnede nodig heeft, er vervolgens 1 of 2 pups uit komen, en er uiteindelijk dus geld bij moet omdat het 'toch niet erg is als er pups komen' is het dan nog zo leuk om pups te krijgen?
2 boerderijhonden maar op elkaar laten gaan omdat dat nou eenmaal het instinct is zonder serieus over de gevolgen en risico's na te denken is niet verantwoordelijk en dan druk ik me nog zachtjes uit, teef kan ook meerdere keren met een aantal dagen er tussen gedekt zijn, helpt ook niet mee als er bijvoorbeeld een week tussen de dekkingen zit, wanneer de teef gedekt is is niet bekend, je kan dus niet uitrekenen wanneer ze ongeveer zullen moeten komen, ouders zijn niet getest en verschillen van elkaar, inlezen over de dracht van een hond is niet gedaan, en de verantwoordelijkheid voor de gezondheid van de teef is ver te zoeken..
Ik zou zeggen laat haar na de loopsheid meteen castreren, hoeft ze niet meer aan de lijn te lopen en neem je geen onnodige risico's.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:25

yakari123 schreef:

Dat kun je niet meteen zien, ze hebben niet meteen een dikke buik.
Als je het al ziet, betekent het dat de hond al ver in de zwangerschap is.
Maar het is beter als je het laat nakijken door de dierenarts, want dan weet je ook dat je jullie hond misschien moet bijvoeren en een werpkist moet maken/aanschaffen.
Hopelijk is jullie hond niet zwanger en gaan jullie voortaan verstandiger met dieren om.
Dit is namelijk niet echt de juiste manier om puppy's te fokken.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:49

pillow schreef:
Liesjeex schreef:

Nou zeg overdrijf niet zo paniekzaaier. TS weet niet eens of ze gedekt is.

er is een hele grote kans hoor ..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:55

ze gaan echt niet meteen dood hoor Liesjeex, helemaal niet in de fase waar de hond nu in zit als ie al drachtig is. Tegen het einde van de dracht, als ze moet bevallen dan kan het wel kritiek worden. Maar daar is ze nog niet aan toe anders had je al kunnen zien dat ze drachtig is en had dit topic er niet geweest.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:53

wemkelover schreef:
ze gaan echt niet meteen dood hoor Liesjeex, helemaal niet in de fase waar de hond nu in zit als ie al drachtig is. Tegen het einde van de dracht, als ze moet bevallen dan kan het wel kritiek worden. Maar daar is ze nog niet aan toe anders had je al kunnen zien dat ze drachtig is en had dit topic er niet geweest.

Maar daarom is het wel verstandig om met de hond naar de dierenarts te gaan. Als de dierenarts aangeeft dat er een behoorlijk risico voor de teef zou zijn als deze teef drachtig is en moet bevallen en als de pups nog in de fase zitten dat ze nog weggehaald kunnen worden, zou ik persoonlijk daar ook voor gaan. Ik zou niet het leven van mijn teef op het spel zetten voor een oeps-nest.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 07:53

dat ben ik met je eens. Maar vind de reactie misschien is ze al dood beetje overdreven.