Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Smoethie schreef:Ik zit er nu serieus over na te denken om haar in te laten slapen. Maar kan dat wel? Mag/wil/kan een dierenarts een verder gezonde kat in laten slapen?
VivaLaVida schreef:Goh wat doen mensen hun dieren toch snel weg. Als je een dier neemt weet je toch dat het niet altijd vlekkeloos verloopt.
Ik zou blijven proberen om haar zindelijk te krijgen, en het anders maar voor lief nemen.
Tips waar jij je kat kunt brengen zodat je een ander opzadelt met jouw probleem heb ik niet.
En in slapen vind ik al helemaal belachelijk.
VivaLaVida schreef:Goh wat doen mensen hun dieren toch snel weg. Als je een dier neemt weet je toch dat het niet altijd vlekkeloos verloopt.
Ik zou blijven proberen om haar zindelijk te krijgen, en het anders maar voor lief nemen.
Tips waar jij je kat kunt brengen zodat je een ander opzadelt met jouw probleem heb ik niet.
SusanH schreef:Van zomaar inslapen ben ik ook geen voorstander, maar een dier wat niet (meer) zindelijk is kan imo niet wonen in huis. Als dit probleem dmv training, medicatie, speciaal voer ed niet is op te lossen blijft er, hoe jammer dat ook is maar 1 laatste optie over en dat is inslapen. Wat je kan doen is iig naar de DA gaan met de kat en het hele probleem voorleggen. Dat heeft niks te maken met snelle oplossingen zoeken of het probleem uit de weg gaan maar juist je verantwoordelijkheid als eigenaar nemen.
Sappos schreef:Ik heb 4 katten, eentje met obstipatieproblemen. Die is op zich heel zindelijk maar poept ook wel eens door het huis, ook op de beddenEentje die soms tegen dingen aan plast, bijvoorbeeld tegen de tv maar ook als je die naar boven laat staat ze ergens tegenaan te zeiken. Een kat met schildklierproblemen die zich helemaal kaal plukt, speciaal dieet heeft etc, nog wel eens binnen wil plassen en eentje die het ook zo nu en dan probeert. Elk dier heeft zn eigen probleempjes maar moeten ze daarom maar ingeslapen worden?
Kuggur schreef:VivaLaVida schreef:Goh wat doen mensen hun dieren toch snel weg. Als je een dier neemt weet je toch dat het niet altijd vlekkeloos verloopt.
Waarom "ik zou"? Dat is gemakkelijk praten. Wees dan zo principieel als uit je post spreekt, en neem dit poesje van de TS over, probleem opgelost....
die ook regelmatig in huis pisten overigens. Eigenlijk wel elke dag toendertijd. Dus hoezo gemakkelijk praten?? Geen haar op mn hoofd die er aan denkt ze maar weg te doen. Billy schreef:Deze kat is niet gezond en chronisch onzindelijk. Lijkt me genoeg voor een rotleven voor de kat...
Ik zou hem laten inslapen....

Joolien schreef:Een kattengedragskundige leert een kat niet zo zeer iets maar kijkt naar de leefomgeving van de kat en hoe de eigenaar met het dier om gaat. Op animal planet heb je een programma waarvan ik de naam even kwijt ben. Heel interessant om te kijken.
Overigens snap ik dat je aardig gefrustreerd kunt zijn ba 2 jaar kattenpis!
uiteindelijk ging ie zelfs steeds de kattenbak in en kwam er hooguit een druppeltje uit.. om dat snoepje maar te krijgen