Graanvrij kattenbrok, testverpakkingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Re: Graanvrij kattenbrok, testverpakkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:14

Onze poes heeft ook zo'n vacht, ze is 5 kg en ik vind haar te dik. Maar van TOTW kwam ze alleen maar aan en niks helpt. M'n moeder gelooft dus niet meer in beter voer en nu is ze terug op supermarktvoer..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:19

Hij heeft verder geen roos.. zachte vacht en krabt zichzelf ook niet. Hij beweegt soms wel een aantal keer zijn rugspieren dus ik heb wel het idee dat het m niet lekker zit. Ik ben ook heel benieuwd in ieder geval.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:21

Riraito schreef:
Onze poes heeft ook zo'n vacht, ze is 5 kg en ik vind haar te dik. Maar van TOTW kwam ze alleen maar aan en niks helpt. M'n moeder gelooft dus niet meer in beter voer en nu is ze terug op supermarktvoer..

Super zou ik nooit nemen.. Dat is helemaal rotzooi. Een kat valt heel langzaam af. Heb je m ook minder gegeven dan aanbevolen? Lees alleen maar positieve reacties namelijk.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:23

Hou oud is ie? T4 getest?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:37

Hoppit schreef:
Hou oud is ie? T4 getest?

Hij is 2. Hij is nog nergens op getest omdat hij verder ook helemaal niet ziek toont. Wat houdt dit in?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:10

Hm beetje jong, oudere katten willen wel eens hyperthyroïd zijn (overactieve schildklier) en een typisch ding is stevig afvallen ondanks dat ze normaal tot meer eten. Die hormoontjes regelen je stofwisseling en zorgen bij een extreme productie van die hormoontjes, dat je lichaam in overdrive gaat. Kan getest worden via bloedanalyse (T4-controle). Maar gaat je DA mss toch doen als je hem naar DA meeneemt.
Uit je OP lijkt het helemaal geen voerprobleem. Een kat die altijd normaal gedaan heeft en plots begint af te vallen? Als ie 't daar eerst helemaal goed op gedaan heeft en het is gewoon een netjes volledig voer, is de kans klein (maar kan natuurlijk altijd, ben geen DA) dat het daardoor komt.

Die 'schubben' is gewoon slecht in zijn vacht zitten. Kan heel onschuldig omdat die lijfjes gewoon helemaal in de war zijn door dat vage 'winterweer' dat we hebben. Maar kan ook een teken zijn van dat er iets niet helemaal goed gaat, zoals bv wat hormoonprobleempjes of verkeerd voer. Vacht 'tekent' makkelijk, als er iets scheelt, zie je vaak dat vacht niet helemaal is zoals het was/zou moeten zijn.

Btw als dat afvallen zo plots is, al eens in zijn bekje gekeken? Misschien zit er gewoon iets verkeerd en vast waardoor hij moeilijk kan eten. Slechte tandjes of een losse tand die eten moeilijk maken. Of misschien een haarbal die hij er niet uit krijgt. Hij zit ook slecht in de vacht, dus moet meer poetsen, maar dat leidt ook tot meer haarbalproductie.
Ooit ook zo een kat gehad die uiteindelijk dus maar onder narcose moest voor een intern onderzoek en die kotste er op de narcose een haarbal uit om U tegen te zeggen. Beestje kreeg het er gewoon niet uit.

En natuurlijk (voor mij zo evident dat 'k er eigenlijk altijd te laat aan denk), ben je 'n beetje up-to-date met ontwormen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 22:41

Bedankt voor de uitleg!

Dopey zijn afspraak is naar vrijdagmiddag verplaatst dus dan laat ik wat weten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 16:30

Zo we zijn terug van de dierenarts. Hij is volgens haar kerngezond. Alleen werd ie bij zn oren lekker agressief dus moesten er 3 mensen komen om m vast te houden. Zn oren zijn iets ontstoken dus hebben nu zalf voor een week en dan moet hij vrijdag op controle.
Mocht hij nog magerder worden dan willen ze graag een bloedonderzoek.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:19

Zijn vacht is dus niet iets om je zorgen over te maken?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:11

Nee volgens haar was het een uiting van emotie. Kwam bij hem ook veel haar af toen ze voor de zekerheid controleerde op vlooien. Dus we gaan ook een borstel halen om te kijken of het dan minder wordt.