Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeSa schreef:Die van ons kost amper wat. We hebben een labrador en chihuahua, ze krijgen beide gewoon brokken van de ah. Ontvlooien kost geloof ik een 10tje en ontwormen ook zoiets. Enten doen we niet en hoef ik ook geen commentaar op.
Onze chi is trouwens zo gezond als een visHeeft alleen een erg zenuwachtig karakter en trekt sterk naar 1 persoon.
_Cowgirl schreef:Volgens mij was de vraag van TS heel serieus bedoelt, als zij geen ervaring met het houden van honden heeft dan kan het best zijn dat ze zich dit afvraagt. Waarom moet Bokt hier dan weer zo op reageren..
TS, een Chihuahua is een erg pittig hondje en wordt erg vaak onderschat, ik weet niet of je hierover hebt nagedacht?
40 euro per maand is erg weinig in mijn ogen, qua brokken kan je het er wel mee redden, maar een bezoek aan de dierenarts is al gauw erg duur. Chihuahua's hebben vaak kleine dingetjes/kuren en zeker als je voor een "goedkopere" variant gaat is deze kans natuurlijk groter. Heb je dan nog wel een spaarpot voor de dierenartskosten?
De aanschafkosten van een Chihuahua verschillen heel erg, wel wil ik je meegeven dat je goed moet kijken naar de fokker. Wil je een goede gezonde Chihuahua dan zou ik toch bij een goede en erkende fokker gaan kijken, kost je wel meer, maar dan heb je vaak net dat beetje zekerheid.
Als je nog vragen hebt mag je ook even PBen.
) dierenfan schreef:Hhilde schreef:Kunnen mensen die niet serieus zijn dat even duidelijk maken door smileys? Dankje.
dat snap je toch vast wel? Die postst zijn zo enorm overdreven dat je vanzelf weet dat het geen waar is. Zelfs voor bokt nog giga overdreven (sorry, meen ik toch wel serieus hoor)
![]()
of
achter zetten. 
merrieveulen schreef:Nee, 40 Euro is niet genoeg, en zeker niet als je er ook nog voor wilt sparen. Een Chi eet misschien niet veel, dus als je geluk hebt kost dat bijna niks. Als je pech hebt heeft je hondje een gevoelig systeem of een allergie en moet je aan brokken van over de 100 euro per zakje, of op hoogwaardig vers voer wat ook niet goedkoop is.

merrieveulen schreef:Als je mijn hele post leest zie je dat ik prima in staat ben om te nuanceren, hoewel ik moet toegeven dat je gelijk hebt vwb het voer, zo'n Chi eet natuurlijk bijna niks.
máár (en nu komt ie) er is wel hypoallergeen voer dat ruim over de 100 Euro kost. Maar again, inderdaad, voor een chi gaat dat niet echt op... ben gewoon geen kleine hondjes gewend haha!
Maar goed, ik schrijf nog veel meer hoor!
ik moest ook zoeken naar grammen per kg en moet er niet aan denken dat ik mijn honden met bijv. 75 gram vers vlees voer en dan zitten ze vol (ben 700 gram á 1 kg gewend hier gaat er per dag 1.5 á 2 kg door met 2 honden)

Goudlokje1 schreef:Let op. Chihuahua's zijn geen lieve knuffelhondjes!
Ontopic: Wij hebben onze chihuahua voor 30 euro kunnen kopen, maar alleen omdat ze zonder staart is geboren. Het zijn zeker geen goedkope honden in de aanschaf..
saskiakefie schreef:wow serieus TS hoe veel topics ga je nog openen?
[VSW] Gratis stalling!
[FJ] Wat kost een fjord?
[PP] Shetlander kopen
[YRT] Wat kost een shetlander pm?
[VSW] Bedrag per maand
En nu wil je een chiuahua? Misschien eens eerst bedenken wat je nou écht wilt ipv alleen naar de prijs te kijken?
Goudlokje1 schreef:Let op. Chihuahua's zijn geen lieve knuffelhondjes!
Ontopic: Wij hebben onze chihuahua voor 30 euro kunnen kopen, maar alleen omdat ze zonder staart is geboren. Het zijn zeker geen goedkope honden in de aanschaf..
Caira schreef:Dat kun je zo gek maken als je zelf wilt, ik heb er 1 die houd ik in een caviakooi, dan hoef ik geen bench te kopen. Brokjes heb je al goedkoop bij de aldi, maar mijne doet het ook goed op witbrood en knakworsten. Het meeste geld ben ik kwijt aan pakjes, een chichuawa moet natuurlijk wel aangekleed zijn. Want anders gaan ze dood. Verder kunnen ze niet goed lopen dus ik draag de mijne in een bijpassende tas. En gelakte nageltjes, anders zijn ze zo saai.
Aranel schreef:Inderdaad Hhilde.. Ik ben altijd bang dat de jongere bokkers dit als serieus opvatten en denken dat een chi echt in een caviakooi kan
Ts: Ik zou sowieso een ander ras kiezen. Chihuahua's zijn erg ongezonde hondjes en dan ga je met die 40 euro niet uit komen.
saskiakefie schreef:wow serieus TS hoe veel topics ga je nog openen?
[VSW] Gratis stalling!
[FJ] Wat kost een fjord?
[PP] Shetlander kopen
[YRT] Wat kost een shetlander pm?
[VSW] Bedrag per maand
En nu wil je een chiuahua? Misschien eens eerst bedenken wat je nou écht wilt ipv alleen naar de prijs te kijken?