Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris82 schreef:Praktisch iedereen die ik zie die met een slip loopt heeft de hond erin hangen al hijgende. En das zo funest voor de keel, de wervels en het strottenhoofd.
dyoka schreef:Chroosje schreef:Omdat hij vroeger is aangevallen door drie honden tegelijk, hond zijn gedrag verkloot, tegen mensen doet hij lief, maar tegen andere honden gaat hij gemeen doen. Dan wil hij zich los wurmen, en met een slipketting kan hij dat niet.
Hij wurgt zichzelf niet hoor, voor het geval dat u/je dat denkt. Het is gewoon een normale riem, mits je hem goed gebruikt.
Zeg maar jij hoor.
Ik zie ten eerste niet in hoe een hond uit een tuig kan komen als die goed is afgesteld?
dyoka schreef:Chroosje schreef:Omdat hij vroeger is aangevallen door drie honden tegelijk, hond zijn gedrag verkloot, tegen mensen doet hij lief, maar tegen andere honden gaat hij gemeen doen. Dan wil hij zich los wurmen, en met een slipketting kan hij dat niet.
Hij wurgt zichzelf niet hoor, voor het geval dat u/je dat denkt. Het is gewoon een normale riem, mits je hem goed gebruikt.
Zeg maar jij hoor.
Ik zie ten eerste niet in hoe een hond uit een tuig kan komen als die goed is afgesteld?
Het hangt van het model af. Ik heb ook zo'n worm die zich er gewoon uit kan wurmen, terwijl haar tuigje prima is afgesteld. Vol naar achteren hangen, voorpootjes omhoog, koppie omlaag en trekken maar. Tegenwoordig loopt zij wegens omstandigheden aan een halsband met halti, maar toen ze nog in tuig liep bleef dat altijd spannend. Gelukkig zijn de situaties waarin ze naar achter vliegt bijna niet meer aanwezig, dus dat valt mee. Cabelona schreef:Wat is de reden dat je voor zo'n ketting kiest en niet voor een die toch ietwat vriendelijker is?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSa3NOk46Xw6BptXDZSE7sL51IY5PamulJUEw1t-E0Hg8y6lzrl
Magrathea schreef:Tessa_93 schreef:
Grappig dat je een product plaatst met als eerste recensie een slechte![]()
Denk dat een hond met een zeer brede ribbenkast (in verhouding tot de rest van zijn lichaam) er best uit kan komen, aangezien hij daar op het breedste punt vast zit.
Peelie schreef:Mijn teef loopt aan de slip. Ze is heel erg braaf aan de lijn. Staat altijd slap. Maar soms reageert ze nogal heftig op andere honden. Dat is het wel fijn om een sneller en korte correctie te kunnen geven.
Het is belangrijk dat er goed opgelet wordt dat de lus goed zit dat de riem ook weer los hangt als hij niet moet corrigeren.
Een hond mag absoluut niet in een slip gaan hangen, dan hang je de hond letterlijk op. Maar dat ben je al trainer écht te laat.
Ik kan mij NIET voorstellen dat die klachten door alleen naar een slipketting komt. Dit kan net zo goed door een halsband, semislip, oid komen. Ook een snuitje tegen trekken geeft werkelijk veel schade aan de nek. Daar trek je een hond echt krom mee.
Iris82 schreef:Er is onderzoek gedaan naar de effecten van een slipketting en daar kwam uit dat je nog veel beter een pennenketting kon gebruiken dan een gladde slipketting.
Peelie schreef:Mijn teef loopt aan de slip. Ze is heel erg braaf aan de lijn. Staat altijd slap. Maar soms reageert ze nogal heftig op andere honden. Dat is het wel fijn om een sneller en korte correctie te kunnen geven.
Het is belangrijk dat er goed opgelet wordt dat de lus goed zit dat de riem ook weer los hangt als hij niet moet corrigeren.
Een hond mag absoluut niet in een slip gaan hangen, dan hang je de hond letterlijk op. Maar dat ben je al trainer écht te laat.
Ik kan mij NIET voorstellen dat die klachten door alleen naar een slipketting komt. Dit kan net zo goed door een halsband, semislip, oid komen. Ook een snuitje tegen trekken geeft werkelijk veel schade aan de nek. Daar trek je een hond echt krom mee.
) of half begraven in het zand, alles vind ze best als ze maar aandacht krijgt!