Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ElineS schreef:Het is toch al heel lang bekend dat Vertranquil alleen het lichaam sedeert, maar niet de geest? Hond is dus gewoon geestelijk compleet bij, maar kan een stuk minder. De angst is dus net zo aanwezig alleen kan zo'n dier dat niet laten blijken.
princesmax schreef:Mijn vorige hond heeft ook een keer iets van de dierenarts meegekregen, maar ik weet niet precies wat het was het was voor de vuurwerk angst.
hij moest daar best veel tabletjes van krijgen en ook al een paar dagen voor o udjaar mee beginnen, echter na de 2de dosis dachten we serieus dat hij dood ging, hij liet zijn plas lopen, viel om, kon toen ineens niet meer lopen enz. Echt verschrikkelijk om te zien![]()
we hebben toen de dierenarts gebeld en moesten die andere tabletten niet meer geven maar dat snapte we zelf ook wel. Hij is toen nog tot de volgende dag zo slecht geweest en wij zijn toen overgestapt naar een andere dierenarts aangezien die dierenarts er nogal luchtig over deed.
dinek123 schreef:geld dit ook voor calmivet?
_Nelleke_ schreef:Nee, puur een logische beredenatie.
Fysiek en mentaal zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik vind het een vreemde conclusie omdat die 2 hier totaal los van elkaar worden gezien. Mijn inziens is dat niet mogelijk.
, dus dit jaar ook weer de alprazolam meegegeven. Wij geven ook niets anders meer mee. 
LosseTeugel schreef:princesmax schreef:Mijn vorige hond heeft ook een keer iets van de dierenarts meegekregen, maar ik weet niet precies wat het was het was voor de vuurwerk angst.
hij moest daar best veel tabletjes van krijgen en ook al een paar dagen voor o udjaar mee beginnen, echter na de 2de dosis dachten we serieus dat hij dood ging, hij liet zijn plas lopen, viel om, kon toen ineens niet meer lopen enz. Echt verschrikkelijk om te zien![]()
we hebben toen de dierenarts gebeld en moesten die andere tabletten niet meer geven maar dat snapte we zelf ook wel. Hij is toen nog tot de volgende dag zo slecht geweest en wij zijn toen overgestapt naar een andere dierenarts aangezien die dierenarts er nogal luchtig over deed.
wat vervelend! doet ze het nu wel weer goed?
was ze wel eerst nagekeken of er ze medisch wel in orde was?
zulke medicijnen kunnen zoveel nadelige effecten hebben op zieke dieren
bv. als ze het aan de lever hebben, als je dat niet weet en wel medicijnen geeft kan dat misgaan!
veel van zulke medicijnen mag je ook niet langer dan..... geven
is al ongeveer 5 jaar geleden dat dit is gebeurd. (is niet dood gegaan aan die tabletjes hoor )