Kat krijgt overal eten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Re: Kat krijgt overal eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:25

Ja ik snap het wel dat jullie dat goed vinden dat andere huisdieren uit jou bakjes komen eten maar dit is toch een beetje anders.
Zij hebben speciaal een bakje staan voor mijn kat terwijl hun kat binnen zit

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:25

Geef aan bij je buren dat je niet wilt dat je kat daar ook te eten krijgt, zijn ze daar niet vatbaar voor overdrijf dan desnoods door te zeggen dat je kat heel erg speciaal voer krijgt van de dierenarts en dat dat voer erg kostbaar is en doordat zij hem ook eten geven je nog steeds gezondheidsproblemen hebt en daardoor onnodig hoge kosten bij de dierenarts. Wellicht dat ze dan wel voor rede vatbaar zijn. Soms mag een leugentje om bestwil best wel hoor. Zeker als het om de gezondheid gaat van een dier!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:26

Kan het niet ook zijn dat het gewoon algemeen is? Voor alle katten in de buurt? Wij hebben hier zelfs geen katten thuis, maar in de winterperiode zetten we ook altijd een aantal bakjes met kattenvoer voor de straatkatten

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:28

Nee hoor, ze zien mijn kat nemen het bakje, vullen het en zetten het voor zijn neus.
Hier loopt nog een zwarte kat rond en die krijgt dan weer niets

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:29

meggiemeg schreef:
Geef aan bij je buren dat je niet wilt dat je kat daar ook te eten krijgt, zijn ze daar niet vatbaar voor overdrijf dan desnoods door te zeggen dat je kat heel erg speciaal voer krijgt van de dierenarts en dat dat voer erg kostbaar is en doordat zij hem ook eten geven je nog steeds gezondheidsproblemen hebt en daardoor onnodig hoge kosten bij de dierenarts. Wellicht dat ze dan wel voor rede vatbaar zijn. Soms mag een leugentje om bestwil best wel hoor. Zeker als het om de gezondheid gaat van een dier!

Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik daarop antwoorden: "Hou hem dan binnen" :Y) 't is maar zo simpel als het lijkt hoor, er zal altijd wel overal iets te vinden zijn voor een kat, is het niet bij je buur, is het bij de buur daarvan, je kan moeilijk een briefje rond de nek hangen van je kat met de tekst: "ik hoef geen eten, dat krijg ik thuis wel" of iets in die aard.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:51

Dan zul je gewoon even moeten praten met de buren of ze dat niet meer willen doen. Als hun het wel willen blijven doen omdat ze het leuk vinden. Heb je maar 1 optie en dat is zorgen dat jouw kat niet meer bij je buren kunnen komen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:27

Over je 'rare buren' met het dochtertje dat in de lente mutsen en wanten draagt en bij de zon de rolluiken dicht: kan best zijn dat het meisje een lichtallergie heeft waardoor ze niet in de zon kan komen en dat ze het meisje daarom uit de zon houden. Vraag het gewoon eens aan je buren in plaats van ze meteen 'raar' te noemen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:28

Prachtig trouwens dat mensen klagen over dat anderen hun kat te eten geven. Houd je kat dan gewoon uit andermans tuin.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 12:41

Probleem id simpel op te lossen gewoon de tuin catproof maken.
Maar hey, dat willen jullie niet!
Kat binnenhouden is ook geen optie.
Dan heb ik zoiets van zeur dan ook niet als je er zelf niet eens moeite en geld in wilt steken.
Vind het trouwens laag van je dat je dingen erbij haalt die er niet toe doen zoals ze zijn raar en de muts en sjaal!
Hou het gewoon bij het onderwerp! Jou probleem dus!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:27

Ik vind dat als jullie niet in staat zijn de verantwoording te nemen voor de gezondheid van je kat, je er geen behoort te hebben. Gewoon petsafe aanleggen in je tuin of een kattenren .... en anders maar geen kat.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:50

bandje om dan is het jou kat wie weet denken die mensen dat het een straatkat is

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:59

LOLLYYwood schreef:
meggiemeg schreef:

Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik daarop antwoorden: "Hou hem dan binnen" :Y) 't is maar zo simpel als het lijkt hoor, er zal altijd wel overal iets te vinden zijn voor een kat, is het niet bij je buur, is het bij de buur daarvan, je kan moeilijk een briefje rond de nek hangen van je kat met de tekst: "ik hoef geen eten, dat krijg ik thuis wel" of iets in die aard.

Ben het met je eens hoor, maar soms moet je wat als je persé je kat naar buiten wilt hebben (buiten als in verder dan je eigen tuin/erf). Wij hebben altijd katten gehad en zij kwamen niet verder dan onze eigen tuin, met wat kleine aanpassingen is dat heel goed te doen. Nooit geen angst dat ze onder een auto kwamen, eten met vergif op aten wat er lag (kattenhater en hondenhater in de buurt) of wat dan ook. Plus dat ik van mening ben dat het mijn dier is en dat een ander er geen last van mag hebben!

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:06

Weet wel dat een kat een klein maagje heeft. Zij kunnen in feite niet langer dan 3 uur zonder eten. Dus 2x per dag voeren is in principe te weinig. Onze kat kan de hele dag brokjes eten. Die eet puur als hij honger heeft en eet dus niet zijn bakje in 1x leeg. Hij kan daar de hele dag over doen.
Zorg dat jouw kat eten kan op een plek waar een andere kat niet bij kan, dan trekt hij misschien ook minder naar andere mensen.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:21

Pff ik vind ook wel dat iedereen erg makkelijk "binnen houden" zegt, het gaat over een katje dat zijn eerste maanden op straat heeft doorgebracht, die zijn niet altijd zo makkelijk in huis te houden hoor.

Bovendien is TS helemaal niet bezorgd om allergieën oid, wil ze alleen de buurvrouw vragen haar kat niet bewust te voeren. Dat lijkt me niet zo'n onredelijke vraag. Dat ze een buiten lopende kat niet kan laten vasten spreekt voor zich, maar even met de buurvrouw praten is niet zo gek.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:36

IngeK schreef:
Pff ik vind ook wel dat iedereen erg makkelijk "binnen houden" zegt, het gaat over een katje dat zijn eerste maanden op straat heeft doorgebracht, die zijn niet altijd zo makkelijk in huis te houden hoor.

Bovendien is TS helemaal niet bezorgd om allergieën oid, wil ze alleen de buurvrouw vragen haar kat niet bewust te voeren. Dat lijkt me niet zo'n onredelijke vraag. Dat ze een buiten lopende kat niet kan laten vasten spreekt voor zich, maar even met de buurvrouw praten is niet zo gek.

Dat is ook vaak genoeg gezegd hoor dat ze met de buurvrouw moet gaan praten. Daarnaast hoef je een kat niet binnen te houden je kan er ook voor kiezen om je tuin zo te maken dat ze niet je tuin uit kunnen.