Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
meggiemeg schreef:Geef aan bij je buren dat je niet wilt dat je kat daar ook te eten krijgt, zijn ze daar niet vatbaar voor overdrijf dan desnoods door te zeggen dat je kat heel erg speciaal voer krijgt van de dierenarts en dat dat voer erg kostbaar is en doordat zij hem ook eten geven je nog steeds gezondheidsproblemen hebt en daardoor onnodig hoge kosten bij de dierenarts. Wellicht dat ze dan wel voor rede vatbaar zijn. Soms mag een leugentje om bestwil best wel hoor. Zeker als het om de gezondheid gaat van een dier!
't is maar zo simpel als het lijkt hoor, er zal altijd wel overal iets te vinden zijn voor een kat, is het niet bij je buur, is het bij de buur daarvan, je kan moeilijk een briefje rond de nek hangen van je kat met de tekst: "ik hoef geen eten, dat krijg ik thuis wel" of iets in die aard. LOLLYYwood schreef:meggiemeg schreef:Geef aan bij je buren dat je niet wilt dat je kat daar ook te eten krijgt, zijn ze daar niet vatbaar voor overdrijf dan desnoods door te zeggen dat je kat heel erg speciaal voer krijgt van de dierenarts en dat dat voer erg kostbaar is en doordat zij hem ook eten geven je nog steeds gezondheidsproblemen hebt en daardoor onnodig hoge kosten bij de dierenarts. Wellicht dat ze dan wel voor rede vatbaar zijn. Soms mag een leugentje om bestwil best wel hoor. Zeker als het om de gezondheid gaat van een dier!
Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik daarop antwoorden: "Hou hem dan binnen"'t is maar zo simpel als het lijkt hoor, er zal altijd wel overal iets te vinden zijn voor een kat, is het niet bij je buur, is het bij de buur daarvan, je kan moeilijk een briefje rond de nek hangen van je kat met de tekst: "ik hoef geen eten, dat krijg ik thuis wel" of iets in die aard.
IngeK schreef:Pff ik vind ook wel dat iedereen erg makkelijk "binnen houden" zegt, het gaat over een katje dat zijn eerste maanden op straat heeft doorgebracht, die zijn niet altijd zo makkelijk in huis te houden hoor.
Bovendien is TS helemaal niet bezorgd om allergieën oid, wil ze alleen de buurvrouw vragen haar kat niet bewust te voeren. Dat lijkt me niet zo'n onredelijke vraag. Dat ze een buiten lopende kat niet kan laten vasten spreekt voor zich, maar even met de buurvrouw praten is niet zo gek.