Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Mannetje castreren is echt geen probleem, daar wordt hij enkel minder gefrustreerd van. Even een dagje op een handdoek zetten ipv stro. Let wel op dat hij enkele uren na thuis komst weer gaat eten.
Ik denk dat TS vooral ervaring heeft met ongekastreerde vrouwtjes, daar kunnen inderdaad vreselijke territoriale bitches bijzitten als hun hormonen ze in de weg zitten. Beide dieren kastreren is uiteindlelijk de prettigste oplossing (ook veel minder kans op kanker).
Misschien vind je een leuk gekastreerd vrouwtje in het asiel?
Je mannetje zal daar inderdaad minder knuffelig van worden, want als ze een maatje hebben hebben ze doorgaans geen mens meer nodig en dat is enkel een goed teken.
. 

Misschien kun je hier met je vader over praten en hem wat sites over konijnen laten lezen? Sarah_Elise schreef:Ik denk dat het castreren + vriendinnetje erbij een stuk beter gaat werken om het het aandacht vragen te verminderen (dat is dus wat je vader wil?). Alleen castreren maakt dan denk ik niet heel veel uit, het konijn vraagt niet voor niets om aandacht, hij wil gewoon een maatjeMisschien kun je hier met je vader over praten en hem wat sites over konijnen laten lezen?

poedeltjes schreef:Sarah_Elise schreef:Ik denk dat het castreren + vriendinnetje erbij een stuk beter gaat werken om het het aandacht vragen te verminderen (dat is dus wat je vader wil?). Alleen castreren maakt dan denk ik niet heel veel uit, het konijn vraagt niet voor niets om aandacht, hij wil gewoon een maatjeMisschien kun je hier met je vader over praten en hem wat sites over konijnen laten lezen?
bij de ranzijn zijden ze dat er absoluut geen vrouwtje bij hoeft. volgens hun worden konijnen dan ouder enz
Yaemyn schreef:Mijn konijn eindigde ook alleen en heeft haar laatste jaren dolgelukkig doorgebracht. Ze was beste maatjes met mijn hond en super aanhankelijk naar ons toe. Wij hebben er toen voor gekozen geen konijn erbij te nemen omdat ik na dit konijn geen konijnen meer wilde houden en ze toch gelukkig was. Ze had de hond en ons gezin en daar was zij gelukkig mee. Maargoed, mijn konijn was dan ook de hele dag los en kon doen wat ze wou, bij een konijn dat de hele dag achter de tralies zit zou ik wel een ander konijn zetten.
Wat betreft castratie, ik ben zelf tegen het rommelen aan een lichaam tenzij het echt nodig is. Daar kun je zelf het beste over oordelen.
Mijn konijn zat een aantal jaren zonder ander konijn dus ik ben schuldig aan dierenmishandeling. Het feit dat zij dagelijks vreugdesprongen maakte, bij je kwam liggen of op je schoot sprong, je likte en je schoon maakte en het heerlijk vond om geaait te worden en saampjes met de hond tegen elkaar aan liggen te slapen en alle vrijheid van de wereld had is niet belangrijk.
Niet iedereen is een idioot die een konijntje koopt, in een hokje stopt en er verder niet naar omkijkt. Een konijn heeft gezelschap nodig, zeker. Maar zo zie je maar dat gezelschap niet per sé van een ander konijn hoeft te komen. Een hond is ook een roedeldier en die doet het ook prima in een mensenroedel.