Help mijn kat heeft een voerobessie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:48

spicegirl schreef:
@hanny-jelke- bij onze katten werkte het goed. tuurlijk kotsen ze, als ze schrokken.maar ze schrokken meer, als je porties voert.
en de vaste tijden zijn een probleem, als TS onregelmatig werkt..

die van mij kotst nu niet meer, maar hij at de heledag door als ik voer neer bleef zetten.
hij kent het vol gevoel blijkbaar niet. nu kotst hij niet meer.

vaste tijden is inderdaad lastig bij onregelmatige diensten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:32

Maar je hebt honden en katten, waar ga je dan onbeperkt voer voor de veelvraat neerzetten zonder dat er ruzie komt met andere dieren of dat andere dieren het opeten?

Ik zou het anders doen: grote porties geven van ongemalen vlees. Kan ze niet schrokken, moet ze kauwen/rukken en doen, is heel gezond en je kan het makkelijk even apart geven.
Koop bijvoorbeeld eens een hele kwartel (zonder veren), een hazenschouder, parelhoenkarkas. Misschien dat je kat dan eindelijk eens voldaan is na een maaltijd, dat wilt ook veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:29

Ik heb goedkope brokken voor onbeperkt neergezet om dat het goede voer me veel te duur is voor zo'n experiment. Ze krijgt nog wel gewoon haar goede brokjes 2x per dag.

Het staat hoog op het aanrecht dus de honden kunnen er niet bij en de andere katten geven niet zoveel om dat goedkope spul :7 . Ze kon haar ogen niet geloven en stortte zich vol in die bak. Monden vol naar binnen proppen en vooral niet kauwen. Paar keer flink verslikken natuurlijk :Y) want deze brokken zijn groter dan ze normaal krijgt.

Voerautomaat is geen optie, omdat ik 3 katten heb. Ze eet veel sneller en zal daarna de andere katten weg jagen van hun bakjes.

boeflover

Re: Help mijn kat heeft een voerobessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:35

Ik heb sinds een jaar een dikke kat uit het asiel. Toen ik hem kreeg woog hij 7,8 kg. Heb hem toen op dieetvoeding gezet en me aan de verpakking gehouden, echter na een paar maanden, 8,1 kg! Gewoon omdat hij bijna niet beweegt... Nu weer over op normaal voer (hij ging nl aan de rees van het lichtverteerbare spul) in combinatie met een catit senses food maze. Hij moet nu dus moeite doen om bij z'n eten te komen en dus eet ie niet meer als dat ie daadwerkelijk nodig heeft.. Resultaat(gister gewogen) 7,7 kg dus we gaan de goede kant op!
Is ook te combineren met andere katten lijkt me omdat ze gewoon kunnen 'hengelen' uit dat ding dus ze kunnen gewoon delen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:55

Gloa schreef:
Ik heb goedkope brokken voor onbeperkt neergezet om dat het goede voer me veel te duur is voor zo'n experiment. Ze krijgt nog wel gewoon haar goede brokjes 2x per dag.

Het staat hoog op het aanrecht dus de honden kunnen er niet bij en de andere katten geven niet zoveel om dat goedkope spul :7 . Ze kon haar ogen niet geloven en stortte zich vol in die bak. Monden vol naar binnen proppen en vooral niet kauwen. Paar keer flink verslikken natuurlijk :Y) want deze brokken zijn groter dan ze normaal krijgt.

Zat er nog wel iets in de bak dan toen ze klaar was of heeft ze de bak leeggevreten? Volgens mij is het idee namelijk dat de kat ALTIJD eten heeft, en dus zelf moet gaan kijken wanneer hij stopt met eten, ipv dat het 'op' is. Ik ben bang dat als je een bakje brokken 10x per dag bij moet vullen, het experiment gaat falen. Zo zou je als je de goede brokken geeft, dit bakje extra erbij naast de goedkope kunnen zetten. Zodat ook daar geldt: je kunt nog eten als je wilt. (Dat je het experiment dus niet ondermijnt door 2x per dag de kat wel iets 'op' te laten eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:30

Er staat nu meer klaar op het aanrecht dan ze op kunnen dus dat is echt onbeperkt. Het erbij zetten tijdens de voerbeurten is een goed idee :)