Of ik me hond even bij me wil houden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:33

gohya schreef:
ringelberg schreef:
Heeft niks met een rothouding te maken, ze is gewoon een angstbijter en die blaffen als ze bang zijn.En dat is zo moeilijk op te lossen

+:)+ +:)+
Klopt helemaal.Honden die uit angst blaffen leer je dat nooit af!

Nogmaals onzin heb hier op het moment 2 en naar zeer korte tijd is dit afgeleerd en negeren aangeleerd. Enkel door ze te leren dat negeren en gewoon door lopen meer opleverde en dat ik als geleider ze beschermen en ze dus nergens bang voor hoeven te zijn.

Jaren heb ik niets anders gedaan dan angst agressie gevallen helpen en alle dieren zijn te helpen als je weet wat je doet zeggen dat dit niet af te leren is, is dan ook volledig onjuist
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-12-13 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:34

Ook al is jouw hondje de uitdager, vindt ik dat die meneer zijn hond bij had moeten houden. Maar ja, het is met een sisser afgelopen dus zou me er nu niet druk meer over maken.
Het enige wat je kan doen is jouw hondje leren zichzelf te gedragen en meer zelfvertrouwen geven. Hoe andere mensen hun honden opvoeden daar heb je helaas geen grip op.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:35

het is ook niet aan te raden om honden aan de lijn te laten snuffelen, ze zitten beide aan het eind van het territorium en dat is vragen om problemen. Een hele hoop eigenaren zien ook niet dat hun hond een ander loopt te fixeren, en dan is er maar weinig voor nodig om het te laten ontploffen.

Ik heb ook niet gezegd dat het niet af te leren is, ik zeg dat het niet makkelijk is.

Bovendien blijf ik erbij dat hij fout zit, hij heeft zn hond los in een niet losloop gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:45

gohya schreef:
Nogmaals onzin heb hier op het moment 2 en naar zeer korte tijd is dit afgeleerd en negeren aangeleerd. Enkel door ze te leren dat negeren en gewoon door lopen meer opleverde en dat ik als geleider ze beschermen en ze dus nergens bang voor hoeven te zijn.

Jaren heb ik niets anders gedaan dan angst agressie gevallen helpen en alle dieren zijn te helpen als je weet wat je doet zeggen dat dit niet af te leren is, is dan ook volledig onjuist

Dan ben ik benieuwd welk tovermiddel je heb gebruikt ?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:54

Die man had inderdaad zijn hond bij zich moeten houden als jouw hond aan de lijn loopt.

Maar om eerlijk te zijn irriteer ik me ook ongelooflijk aan al die honden die aan de lijn tekeer gaan tegen mijn hond en niet eens gecorrigeerd worden. Ik heb soms het idee dat mensen het accepteren omdat hun hondje toch maar klein is.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:09

Sommige antwoorden hier snap ik niet hoor.
Men heeft gewoon de hond aan de lijn te houden in een woonwijk en als honden wel los mogen in een bepaald gebied is het aan de eigenaar om zijn/haar hond bij te houden als de andere vast is. Eigenlijk een ongeschreven regel en vind ik vooral ook met respect te maken naar de andere.
Wat betreft het blaffen/uitschelden (wat me sterk lijkt want schelden is een menselijk iets) ook al blaft jouw hondje dan is het voor de andere echt niet moeilijk om de hond bij zich te houden.
Als staan er 100 honden uit hun dak te gaan het is echt wel mogelijk om met je eigen hond hier rustig voorbij te gaan. Als je zelf maar een goede leider bent.
Natuurlijk gaat het niet meteen goed maar daar is aan te werken dat is het leuke aan dieren houden. Je blijft bijleren en als je goed je best doet gaat alles steeds een beetje beter.
Ts ik zou wel proberen om eraan te werken om het gedrag van jouw hondje minder te laten worden want het is niet leuk om zo te moeten wandelen.
Ten eerste is het een idee om iig niet te denken, oh oh een zwarte hond daar is ze bang voor. Want dan breng jij zelf al een negatieve energie over en is het logisch dat je hondje begint te blaffen.
Echt het begint al bij jouw gedachtes en energie. Probeer er maar eens op te letten om je niet druk te maken als je andere honden ziet. Diep adem halen, rug recht en gewoon door lopen en als je hond begint te blaffen dan mag je haar best wel corrigeren met een rukje aan de lijn.
De aanhouder wint.
Succes

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:18

gohya schreef:
ringelberg schreef:
Heeft niks met een rothouding te maken, ze is gewoon een angstbijter en die blaffen als ze bang zijn.En dat is zo moeilijk op te lossen

+:)+ +:)+
Klopt helemaal.Honden die uit angst blaffen leer je dat nooit af!
Hoe is dat bekend geworden dat een hond die blaft naar een andere hond,die hond dan uitscheld?
Of er moet iemand de hondentaal spreken?miss is dat blaffen naar de andere hond wel:blijf uit me buurt?

Klopt echt helemaal niks van. Ook angst agressieve honden kan je het blaffen afleren, zelfs het hele uitvallen en in extreme gevallen de omgekeerde agressie.

Ik heb dus een Duitse herder die dit zeer extreem deed en dat is er nu compleet uit. Met een grote hond word je namelijk aangekeken op dat gedrag, terwijl het bij een kleine hond net zo vervelend is. Ik zou dus er echt aan gaan werken, dat doe je al lees ik. Ik heb een half jaar lang met een gedragstherapeut getraind en nu loop ik met een slappe lijn langs andere honden, zonder maar 1 grom of blaf.

De opmerking slaat nergens op trouwens. Ik dacht bij de titel dat jij de hond los had :') Als jij dit had gezegd was het nog logisch geweest.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:37

Wat een onzin dat mensen opkomen voor die loslopende hond en de eigenaar. Een hond die goed naar zijn baas luistert gaat niet op zo'n hond af. En hij behoort ook zijn hond inderdaad aan de riem te doen.
Een hond die onder appel staat en niet voor eigen rechter mag spelen zal ook nooit hier op in gaan en op de hond af komen. Als roedelleider bepaal jij wat er in zo'n situatie gebeurd en niet de hond zelf.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:42

Dat precies de reden waarom ik het helemaal eens zou zijn als alle honden ten alle tijde aangelijnd moeten zijn buiten een losloopgebied.

Niet dat het helpt want vele hondeneigenaren zijn daar natuurlijk veel te goed voor en ze denken dat hun hond luistert. En wat als die niet luistert dan scheld je toch gewoon de huid vol van degene die z'n hond wel aangelijnd heeft want die is zo fout bezig. Maar dat de loslopende hond als een ongeleid projectiel op een aangelijnde hond afvliegt vergeten we voor het gemak maar ff.

kiki1976

Re: Of ik me hond even bij me wil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:49

Ik heb hier ook een hond rondlopen die een hekel heeft aan een bepaald ras. Tja helaas kan ik hier weinig aan veranderen. Ik corrigeer haar wel als ze gaat blaffen.

Nu heb ik geen kleine hond (Boxer) en ze heeft dus echt de schurft aan Cain terriers.
En nee dat is niet mijn schuld, maar door die kloothommel van een fokker hier in de straat die die kleine enkelbijters niet bij hem houd.
Als pup zijnde is ze 2x door die kleine etters gegrepen (net als mening andere hond en persoon die voorbij liep).
Andere honden is geen probleem, maar cain terriers?????
Nu loopt zij niet op plaatsen los waar we hun tegen kunnen komen.
Maar als we toevallig een keertje aan die kant van de straat de straat in lopen dan ruikt zij ze al en heeft ze een hanenkam van haar kop tot aan haar staart.

En dit krijgen we er nooit helemaal uit.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:05

Tigra_ schreef:
Dat precies de reden waarom ik het helemaal eens zou zijn als alle honden ten alle tijde aangelijnd moeten zijn buiten een losloopgebied.

Niet dat het helpt want vele hondeneigenaren zijn daar natuurlijk veel te goed voor en ze denken dat hun hond luistert. En wat als die niet luistert dan scheld je toch gewoon de huid vol van degene die z'n hond wel aangelijnd heeft want die is zo fout bezig. Maar dat de loslopende hond als een ongeleid projectiel op een aangelijnde hond afvliegt vergeten we voor het gemak maar ff.

Aangelijnd en netjes naast je. Niet zoals de meeste eigenaren met kleine hondjes, aan die lange rollijnen. Vreselijk is dat. Het hondje laat de baas uit, want die loopt er achteraan.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:07

Wat een domme opmerking van die eigenaar. Ik vind dat als je je hond laat loslopen je er zelf voor verantwoordelijk bent, punt uit.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:08

die man hadbzijn hond moeten aanlijnen
, tenminste als het geen losloopgebied was. dat is gewoon een ongeschreven regel die helaas maar weinig mensen snappen.

Zelf heb ik een grote pitbullachtige, lieve hyperactieve hond.
Maar als er iets gebeurd ben je gewoon altijd de sjaak met zo'n type.
Ik loop nooit in een losloopgebied dusbheb alle recht om mensen aan te spreken.
vaak tref ik hier mensem met loslopende, niet luisterende, vaak ernstig dominante exemplaren....tot mijn grote ergernis.
Maar telkens wanneer ik mensen aanspreek krijg ik geen begrip.
Dit is nu precies de reden waarom kleine hondjes vaak gegrepen worden door groten......en wie krijgt er de schuld denkem jullie?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:09

Okey de eigenaar van de andere hond had zijn hond bij zich moeten houden. Maar de hond vertoont geen raar gedrag door jou hondje te corrigeren. Misschien niet geheel netjes maargoed.

Ik heb er ook een schijthekel aan, aan de mensen die hun keffer maar lekker laten keffen. Als mensen dit met grote honden doen, zouden we er toch echt op worden aangekeken. En ook bange honden kan je dit gewoon afleren hoor. :)

En er word gezegd dat een niet luisterende hond, niet los mag lopen.
Mijn hond luistert niet perfect, mag deze dan ook niet los?
Moet toch echt oefenen.. En zo zou mijn hond dus nooit los mogen?
Het is inderdaad we netjes om je hond bij je te houden als de andere hond aangelijnd is, maar hoe vaak dit wel niet gebeurd.. -O-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:10

Niet als het geen losloopgebied is Briitje...anders wel lijkt me....

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:14

Okey daarbij snap ik het.

Maar weet niet of deze situatie in een losloopgebied was, maar zou de eigenaar dan ook ze hond bij zich moeten houden?
Het zou zeker fatsoenlijk zijn ja. Maar verplicht?

Moeilijk geval

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:20

In een losloopgebied kan je dat ( denk ik ) niet altijd verwachten......daarbuiten vind ik dat je het mag eisen..de hond mag immers helemaal niet los.

En als een hond gewoon goed luisterd, ben ik de beroerdste niet hoor..,maarja, dat ben ik tot op heden slechts 1x tegen gekomen hier.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:24

Ik had laatst ook zo'n soort akkefietje in het duin bij ons (losloopgebied trouwens). Ik wandel met mijn kruising Jack Russel en uit het niets stormt er een Duitse dog op mijn hond af. Dat wijf wat er bij hoorde schreeuwen naar haar hond, maar die luisterde natuurlijk niet. Vervolgens komen er nog twee Duitse doggen, ook van hetzelfde wijf, op mijn hondje af die inmiddels de benen nam. Ik schreeuw naar het wijf dat ze haar honden bij zich moet houden. Ja, dat schreeuwen deed ik enigszins geemotioneerd omdat ik bang was voor mijn ogen mijn hond verscheurd te zien worden. Schreeuwt dat wijf; "wat doe je hier dan ook?!" Eeeuh... met mijn hond lopen natuurlijk, het is openbaar gebied!
Na een hoop gedoe kreeg ze haar doggen weer onder appel. Maar een "sorry" kon er niet af.
Helaas is mijn hondje sindsdien erg angstig voor grote honden en in het betreffende duingebied loopt ze continue gestrest om zich heen te kijken. En bedankt nog...

Moraal van het verhaal? Sommige hondeneigenaren zijn gewoon flink aso helaas.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:26

Die man had zijn hond bij zich moeten houden ,

Mijn hond negeert keine blaffende hondjes, en zelfs als ze loslopen en in haar staart hangen negeer ze ze. Dat heb ik haar aangeleerd. Als ze wel uithaalt krijgt ze op haar donder . Ik wil dat gedrag niet hebben. Bijten is een no go hier.

Als ik met haar in een losloopgebied loop ( ik heb een mechelse herder btw) en ik kom het ras tegen wat ze niet echt aardig vind (amerikaanse bull, steffords en alles in die richting) lijn ik haar aan. En als die honden op haar afstuiven vraag ik ook of de eigenaar zich bij zich willen houden. Als hun dat niet lukt help ik ze een handje <<)

Ik irriteer me dan ook mateloos aan die mensen die roepen ja het kleine ratje begon hoor. Het zijn honden geen kinderen 8)7 Hond aan de lijn (zelfs in een losloop gebied) betekend dat je je hond bij je moet houden. Ze zullen wel niet voor niks aan de lijn lopen. Kan je hond dat niet heb je imo niets in een losloopgebied te zoeken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:27

Johanna59 schreef:
Tigra_ schreef:

Aangelijnd en netjes naast je. Niet zoals de meeste eigenaren met kleine hondjes, aan die lange rollijnen. Vreselijk is dat. Het hondje laat de baas uit, want die loopt er achteraan.

Aangelijnd is aangelijnd. Als die van jouw niet aangelijnd is en niet onder controle is dat toch jouw probleem. Als je hem WEL had aangelijnd was er geen probleem geweest.

Waarom kunnen mensen niet eens beetje nadenken. Kan heel goed zijn dat jouw hond niets doet maar als mijn hond uitvalt als een hond direct boven op z'n lip zit is dat toch het probleem van degene die z'n hond niet vast houd. Het kan soms zo simpel zijn. Het is niet zo dat die honden de straat niet om mogen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-12-13 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:28

Een hond moet natuurlijk sowieso vertrouwd zijn om los te lopen....anders moet je het niet doen...
Ik had een ex vecht pittbul....nou die luisterde exeptioneel goed....maar door het gedrag van andere hondeneigenaren durfde ik dat niet aan.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:31

briitje schreef:
Okey daarbij snap ik het.

Maar weet niet of deze situatie in een losloopgebied was, maar zou de eigenaar dan ook ze hond bij zich moeten houden?
Het zou zeker fatsoenlijk zijn ja. Maar verplicht?

Moeilijk geval

In een losloopgebied hoor je je hond ook onder controle te hebben. Ik lijn mijn hond aan als we een andere aangelijnde hond tegen komen. En als het gevraagd wordt dan zeker. Om wat voor reden dan ook niet meer dan normaal. Je hoort je hond onder controle te hebben, ook in een losloopgebied. Als dat niet los is dan aan de lijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:33

Hier hoef je niet verplicht je hond aan te lijnen. Dus de berner word idd nooit aangelijnd, maar hij luistert perfect. En negeert andere honden. Ook de poedersuiker van de buren die telkens naar de straat komt gerent. Heb laatste keer gezegd als die hond nog 1 x mijn berner aanvalt, dat ie ontiegelijke rotschop krijgt. Sinds dien kunnen ze hem wel achter thuis houden.

Mijn labje heb ik nog wel aan de riem. Maar reageert ook niet op andere honden. Maar laatst wel een labradoodle bovenop hem en paar weken later een dalmatiër. Had hem gewoon aan de riem. En ja ik heb die honden gewoon weg geschopt. Eigenaren riepen op een afstandje van terug komen. En wil niet dat andere honden mijn pup verpesten.

Beide honden lopen gewoon netjes naast mij. En loop ik samen met ze dan loopt mijn lab links en de berner rechts. Labje kent commando recht nog niet.
Mijn lab mag dus ook alleen met honden spelen die goed onder appel staan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:33

Ik ga bewust niet naar losloopgebieden.....vaak zie daar honden rennen die niet eens in het gezichtsveld van de eigenaar zijn.laat staan luisteren....

Nee dank u...das slecht voor mn bloeddruk haha...
Bovendiem heb ik daar niks te zoekem met mijn altijd aangelijnde hond

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:34

in het bos (losloopgebied) weiger ik echt mijn honden aan te lijnen. Neem ook geen riem mee.
Hier op de dijk naast ons huis is ook losloopgebied, nou serieus alleen maar aangelijnde honden te zien en veel ook. Dan lijn ik die van mij aan uit fatsoen, met als gevolg dat ze dus ook in het losloopgebied continu aan de lijn moeten lopen als ik pech heb. In het bos doe ik dat dus niet, ze doen niets tegen andere honden, spelen graag en als ze wel een keer met een ontbrekende pluk haar terugkomen van een ontmoeting, so be it. Staan zeker niet 100% onder appel maar verder heel sociaal en ook zij hebben recht op hun speelkwartiertje, die ze thuis fatsoenshalve dus niet kunnen krijgen.

Deze eigenaar zat fout in de zin van dat zijn hond aangelijnd of onder appel had moeten staan.
Maar, hoewel los van deze vraag; balffende/uitvallende honden aan de riem zijn ook ergerlijk en inderdaad veel mensen laten het er maar bij.