Dat klopt tessa_93, daarom is het uitproberen geblazen, zoals aangegeven in dit topic.
Olympia96, Applaws en Acana
santie
Geplaatst: 20-12-13 19:44
GamblersCup schreef:
En ik krijg net een linkje van een vriendin, waar ik voer kan bestellen met 80% vleesaandeel! Die ga ik na kerst direct uitproberen!!
Ik ben ook nieuwsgierig naar die link.
Olympia96
Geplaatst: 20-12-13 19:45
Tessa_93 schreef:
Het is bij elke kat anders hoe ze op bepaald voer reageren. het wil niet zeggen dat als 1 kat er goed op reageerd dat alle katten dat dan doen. Maar ik heb verder geen ervaring met Purina One
Ik zal eens kijken GC, die merken heb ik bij Zooplus wel eens gezien.
Orijen, Applaws, Acana, taste of the wild zijn daar ook allemaal te verkrijgen, zijn allen hoog vleespercentage brok en graanvrij.
Schrik niet als je kat de eerste week/weken juist wat meer stinkende poep of zelf wat dunne poep heeft, omschakelen kan voor een gevoelige kat net wat teveel zijn, dan moet je het even een tijdje mengen met je oude voer en langzamer overschakelen
GamblersCup
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 19:51
Jep, die hadden wij dus ook al gevonden. Die ga ik direct uitproberen na de kerst, want voor de kerst laten leveren gaat niet meer lukken.
_Dracarys
Geplaatst: 20-12-13 20:03
GamblersCup schreef:
Dat klopt tessa_93, daarom is het uitproberen geblazen, zoals aangegeven in dit topic.
Olympia96, Applaws en Acana
Ik bedoelde eigenlijk dat de ervaringen van de bokkers dan eigenlijk niet zoveel te maken hebben met hoe jouw kat erop reageert
GamblersCup
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 23:11
Ik vroeg of men het goed voer vond of niet, en waarom. Ben me aan het verdiepen in voer, dus jouw opmerking voegt niet zoveel toe? Ik kreeg een opmerking over meer vlees in het voer, dus daar ben ik naar op zoek gegaan... en gevonden.
Misschien een domme vraag, maar veel goed aangeschreven merken bevatten gevolgeltemeel oid. en bijv bij purina one staat er gewoon kip/zalm. Is er verschil tussen gevogeltemeel en een 'echt' product?
ik vind persoonlijk Purina ONE super, maar Royal canin nog beter
in ieder geval neem niet een standaard kattenvoer, daar wordt je kat overladen met te veel aans... te veel aan zoet te veel aan ijzer etc etc...
En die anti stink voer is zo ongezond voor je dier als het maar kan, daar zitten allemaal geurdoders in en die doden ook deeltjes (als in, afweerstoffen maar ook gewoon cellen) van je kat
Ik ben benieuwd of jouw kat het eten wil, de mijne helaas niet.
fohadie
Geplaatst: 21-12-13 19:02
ook mijn katten krijgen Purina ONe. Wel eens RC geprobeerd of IAms, maar van de eerste gaan ze juist stinken en de andere lusten ze niet.
De een stinkt wel, maar dit komt eerder omdat ze alles eet wat los en vast zit niet door het voer zelf. 9Moet er echt heel erg opletten dat ze nergens ook maar een kruimeltje van kan pikken.
De andere kat stinkt juist helemaal niet alleen eet ze er wel erg veel van. (Is dan ook echt een dikkert.)
hahahatsjoe
Geplaatst: 21-12-13 19:04
Mee eens ze poepen en plassen er een stuk minder van (bespaart kattesteentjes) en vinden het heerlijk. Ik ben fan !!!
Mavelle
Geplaatst: 21-12-13 19:10
Wij voeren ook Purina One, ze vinden het heerlijk! Ze zijn iets voller (zonder dik te zijn), maar ze eten er ook veel meer van dan van de vorige brok. (Ze hebben onbeperkt toegang tot de brok, maar het bakje moet nu vaker bijgevuld worden) Ook zijn ze nadien meer gaan glanzen. Ik vind het wel een aanrader!
Mizora
Geplaatst: 21-12-13 19:51
Royal Canin bevat in mijn ogen te veel granen voor een obligate carnivoor (=dier dat enkel vlees eet). Een kat kan vrijwel geen koolhydraten verteren namelijk.
Onze kat krijgt onder purina one last van blaasgruis. Carocroc is een goed goedkoop alternatief, of zoals wij hadden ecostyle. Dit omdat het de blaasgruis weg houdt.
Carocroc zit veel zout in (heb ik mij laten vertellen)
GamblersCup
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 19:43
Nou, ik heb een kotsende kat van dit "goede" voer... en niet weinig. Arm beest. Had het "oude" voer gemixt met dit nieuwe voer en dat maar gauw weer weggehaald. Ze zitten dus nu weer op het oude voer. Als ie moet kotsen, is het geen kwestie van "wennen".
mcfly
Geplaatst: 27-12-13 23:58
Geen idee of er veel zout in zit, maar de da zei dat het over het algemeen goed voer was.
Onze poes heeft 2 dagen terug ook gekotst van purina one die stiekem bij de buurvrouw gepikt was.
Hier ook een kat met zeeeer gevoelige darmpjes; langhaar ook nog, was op een gegeven moment dagelijks een paar keer de staart en de broek aan het uitspoelen, jakkes. Op Acana gaat het super gelukkig; granenvrij en hoog vlees percentage. Je voert er relatief weinig van, dus duur vind ik het ook niet eens.
mcfly
Geplaatst: 31-12-13 10:19
Ik wou al een uitspraak doen over dat dierenarts geen voedingskunde geleerd hebben en meestal Hun eigen voer willen verkopen... Daarom ben ik blij dat mijn zusje er wel voor geleerd heeft en me er altijd heel veel over kan vertellen. =)
GamblersCup
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 15:53
Ach, ik kreeg ook (ongevraagd) advies van een vriendin, omdat ze in een ver, grijs verleden eens 6 maanden bij de dierenwinkel heeft gewerkt... het is een kwestie van zelf nadenken en uitproberen denk ik. Dat katten geen banaan nodig hebben, graan niet goed kunnen verteren is redelijk logisch, maar dat in 99% van al het kattenvoer die troep tóch zit, dat snap je dan niet. Hetzelfde met paardenvoer, als je logisch nadenkt en met daadwerkelijk deskúndigen praat (en dus niet degene die denken er verstand van te hebben of mensen die hun eigen voer willen verkopen) vraag je je af waarom 80% van het voer überhaupt op de markt is... rotzooi.
Maar goed, tot nu toe gaat de Applaws goed, en ze vinden het (nog) lekker. 80% vlees, ik geloof niet dat ik met brokjes dichter bij "het natuurlijk" kan komen...