Help!!! Muizen in de schuur, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Help!!! Muizen in de schuur, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:21

grappig, zo'n muis als proefdier gebruiken is dan weer niet erg.

maar verdrinken gaat te ver.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:30

Amaris schreef:
grappig, zo'n muis als proefdier gebruiken is dan weer niet erg.

maar verdrinken gaat te ver.

Ja verdrinken gaat te ver ja....ja dat is onnodig! namelijk

ik vind er niets grappigs aan, aan proefdier gebruik....en zeg ook nergens dat het niet erg is.

Wel zijn proefdieren soms gewoon echt heel erg nodig :+ .........................

Er word in de wetenschap alles aan gedaan om het gebruik terug te dringen...en over te kunnen gaan op bv invitro modellen etc..maar dat kost tijd! heel veel tijd en geld en daarnaast moet het ook betrouwbare resultaten opleveren....). Proefdier onderzoek is namelijk ook nog eens mega duur!! dan is een invitro model vele malen goedkoper...(mits het werkt!! en betrouwbaar is)

Paperboy

Re: Help!!! Muizen in de schuur, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:50

Ik vind muizen in een emmer water gooien echt gruwelijk en onnodig lijden.
Gif is ook een vreselijke manier om een dier te doden...

Goed eten afsluiten en opruimen, en ja met een voliere buiten of in een schuur is het wachten op muizen... je kunt wachten op de volgende familie....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:51

In de laboratoria knippen ze de kopjes eraf. Schijnt de meeste humane manier te zijn maar je moet wel lef hebben. Separates the men from the boys..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:59

troi schreef:
In de laboratoria knippen ze de kopjes eraf. Schijnt de meeste humane manier te zijn maar je moet wel lef hebben. Separates the men from the boys..

Vriendelijk? :wow:
Daar zitten toch ook botjes ?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:06

Wij bedwelmen de dieren met gas (CO2) zodat ze eigenlijk al van de werld zijn. En dan breken we de nek. 100% slagingspercentage.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:23

jorika1986 schreef:
Wij bedwelmen de dieren met gas (CO2) zodat ze eigenlijk al van de werld zijn. En dan breken we de nek. 100% slagingspercentage.

ik neem aan een mix met zuurstof erbij..louter CO2 geeft een verstikkend dus onprettig gevoel

Hier op de uni/ziekenhuis is het bij mijn eigen muis experimenten nekjes strekken (en dat zie ik ook bij andere onderzoekers). Kopjes eraf knippen...lijkt mij veelste lastig en niet snel genoeg...muizen zijn ontzettend snel....namelijk...die krijg je echt niet lekker gefixeert zonder het diertje pijn te toen....