Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
naoomszz schreef:En het dieet omdat ze toch wel dik 4 kilo te zwaar was, en het is een boomer, dus dat is vrij veel. Nu is ze aardig op gewicht en zo rond het nieuwe jaar mag ze weer normale hoeveelheid.
Snollygoster schreef:Dat je na drie dagen nog niet naar de DA bent geweest, schaam je
naoomszz schreef:En ander voer wegens haar 'verhuizing', ze kreeg eerst aldi voer en omdat hier geen aldi open is op zondag, en ze hier vorige week zondag gekomen is, hebben we gewoon pedigree senior voor kleine honden gehaald.
Ik me schamen? Sorry hoor, maar vind die reactie een beetje TE, het hondje heeft nog nooit een probleem gehad of iets tekort gekomen, en ga niet om elke huppel naar de DA.
En het dieet omdat ze toch wel dik 4 kilo te zwaar was, en het is een boomer, dus dat is vrij veel. Nu is ze aardig op gewicht en zo rond het nieuwe jaar mag ze weer normale hoeveelheid.
anneliesdj schreef:Nu snap ik het niet meer? Is ze nu sinds 3 dagen op dieet, of al veel langer?
Hoeveel kreeg ze te eten vóór ze aan het dieet begon?
Beter geen aldi voer meer geven, dat is echt geen goed voer.
snorkel1986 schreef:anneliesdj schreef:Nu snap ik het niet meer? Is ze nu sinds 3 dagen op dieet, of al veel langer?
Hoeveel kreeg ze te eten vóór ze aan het dieet begon?
Beter geen aldi voer meer geven, dat is echt geen goed voer.
zo jammer als mensen niet lezen..
het is begin van de 3e dag
ivm verhuizing en de aldi die niet op zondag open was krijgt ze nu pedigree senior voer ipv aldi voer
al dan niet of het een goed merk is of niet ik verwacht dat ze gewoon niet tegen pedigree kan
(kan mijn hond ook niet)
naoomszz schreef:Nouja, weer terug overgaan op haar oude aldi voer was inderdaad ook mijn eerste reactie, dit was alleen een nood oplossing omdat ze wel eten moet.

silversomali schreef:Voor gewichtsverlies moet een hond 60% van de aanbevolen hoeveelheid voor het streefgewicht gevoerd worden (vraag maar aan de dierenarts). Sommige lightbrokken hebben ook twee tabellen met aanbevolen hoeveelheden: 1 voor gewichtsverlies en 1 voor gewichtsbehoud.
tess_84 schreef:http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -niet.html
Mergpijpje bedoelde ik inderdaadDat vinden onze honden gewéldig leuk en lekker. En nog eens goed voor de tanden!
Als de maag/darmen overhoop ligt, geven wij gekookte rijst en gekookte kip, dat is licht verteerbaar en eten ze heel graag.
Maar dat komt zelden voor, meestal omdat ze te lang op een kauwbeen gekauwd hebben ofzo.
Maar voor TS: naar de DA ermee en inderdaad, de voeding over verschillende porties per dag verspreiden. Onze honden krijgen 's ochtends en 's avonds een portie en ongeveer drie maal per week een mergpijp/koeienknie om op te kauwen.
We geven die benen trouwens nooit zonder toezicht. Te hard voor een hond? Wat doen ze dan in de natuur? Toch ook op beenderen knagen? Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het been groot genoeg is, zodat ze hun kaak er niet helemaal omheen krijgen en door kunnen bijten. Het is de bedoeling dat de tanden erlangs schrapen, om zo het tandsteen weg te krijgen.
Maar inderdaad, voorlopig gewoon niets geven en naar de DA ermee!
kiki1976 schreef:tess_84 schreef:http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -niet.html
Mergpijpje bedoelde ik inderdaadDat vinden onze honden gewéldig leuk en lekker. En nog eens goed voor de tanden!
Als de maag/darmen overhoop ligt, geven wij gekookte rijst en gekookte kip, dat is licht verteerbaar en eten ze heel graag.
Maar dat komt zelden voor, meestal omdat ze te lang op een kauwbeen gekauwd hebben ofzo.
Maar voor TS: naar de DA ermee en inderdaad, de voeding over verschillende porties per dag verspreiden. Onze honden krijgen 's ochtends en 's avonds een portie en ongeveer drie maal per week een mergpijp/koeienknie om op te kauwen.
We geven die benen trouwens nooit zonder toezicht. Te hard voor een hond? Wat doen ze dan in de natuur? Toch ook op beenderen knagen? Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat het been groot genoeg is, zodat ze hun kaak er niet helemaal omheen krijgen en door kunnen bijten. Het is de bedoeling dat de tanden erlangs schrapen, om zo het tandsteen weg te krijgen.
Maar inderdaad, voorlopig gewoon niets geven en naar de DA ermee!
Lees je aub voordat je de grootste onzin verkondigd over het voeren van de botten die je geeft.
Een mergpijp en zeker een koeienknie is gewoonweg geen geschikt bot voor honden. En ja te hard, een hond/wolf in het wild laat dit liggen.
Verder ga ik deze discussie niet met je aan, mijn honden hebben jaren op barf gestaan.
Wat anneliesdj is ook een goede manier. Brengt ook de maag tot rust.
Maar persoonlijk zou ik zelf eerder eerst even met de da bellen voor overleg.