Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Alagone schreef:In heel wat soorten brok zitten granen, en dat kunnen honden niet verteren.
Zucht, jawel, honden kunnen granen prima verteren.
Niet dat ik de illusie heb dat deze (barf)mythe eindelijk eens naar het land der fabelen verdwijnt waar hij thuishoort.

Kuggur schreef:Zoals ik al zei ik rekende er niet echt op dat mijn punt gesnapt zou worden.

Kuggur schreef:Zoals ik al zei ik rekende er niet echt op dat mijn punt gesnapt zou worden.

PineApple schreef:Kuggur schreef:Zoals ik al zei ik rekende er niet echt op dat mijn punt gesnapt zou worden.
Dan kun je proberen het wat beter te onderbouwen
Wat mij altijd verteld is dat honden granen tot een zekere hoeveelheid prima kunnen verteren. Maar dat ze wel carnivoren zijn en dus gewoonweg meer vlees nodig hebben.
anneliesdj schreef:Dat is ook waarom veel fabrikanten de granen 'ontsluiten'
anneliesdj schreef:Kuggur schreef:Ik heb verder weinig zin te reageren op die vreemde "hoe minder stront hoe beter" obsessie van de barfers.
Zo vreemd is dat niet, want hoe meer er van achter uit komt, hoe minder er dus gebruikt is, moet je er dus vooraan meer in stoppen.
. Ook zie ik dat hij veel minder extreem verhaard dan mijn vorige hond deed.
kiki1976 schreef:Tja in ons geval was de da er ook totaal geen voorstander van dat ik de hond over zou zetten op rauw.
En ja hier stonden ze ook voor een raadsel, en ook bij de 2e lijn kliniek wisten ze het niet meer.
Ik kreeg het advies om haar 2 maanden lang op uitsluitend gekookt lams hart en gekookte macaroni te zetten.
Ik was bang dat ze juist nog meer problemen zou krijgen + tekorten.
En ben eigenwijs geweest en toch zoals eerder gezegd over gestapt op vers (in haar geval Energique 4).
Tja en binnen 2 weken waren de problemen (in haar geval bijna dagelijks braken, vaak diaree) verdwenen. Na een maand zijn we haar medicijnen (zitac, metacloparide en prednison) gaan afbouwen en daarna stoppen.
Hier in de kliniek waren ze verbaast erover en zijn er meer informatie over gaan verzamelen. Uiteindelijk hebben ze heel veel goede resultaten gezien in de kliniek.
Ondertussen zijn ze zelfs dealer van oa Carnibest.