Kater ingepikt...!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:11

Ik geef alleen onze eigen katten eten, maar kan niet voorkomen dat de buurkatten mee-eten. Zo zijn katten nu eenmaal en ik ga niet de hele dag buitenstaan om te kijken of de kat van de buren niet mee-eet, omdat anders de buur die zelf zijn kat buiten houdt boos wordt :') . En om nu boos te worden op iemand die jouw kat te eten geeft, voor hetzelfde geldt die andere persoon alleen maar goed te doen, omdat de kat mogelijk is verdwaald.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:12

Ik vind de reacties zo raar.. Je denkt toch niet 'okee, doei!' als je erachter komt dat iemand anders je kat hoogstwaarschijnlijk eten geeft en hij daar logeert?
Geven jullie dan ook andere katten eten van buurtbewoners? :?
Ik zou pissed off zijn als iemand aan mijn kat komt en haar zomaar gaat voeren, voor hetzelfde geld heeft t beest allergieën, suiker, moet ie medicijnen?!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:14

Ik zou het alleen maar gedacht aan katten op speciaal dieet echt niet tof vinden als mensen mijn katten zouden bijvoeren. Met paarden snapt toch ook iedereen dat je die niet zomaar even bijvoert? Katten zijn niet anders daarin imo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:16

Ik geef zelf geen andere katten eten, maar als mijn gezonde kat het bij een ander leuker heeft, waardoor ik hem minder zie, vind ik niet dat ik hem dat mag afpakken, omdat het mijn kat is..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:16

Ik ben absoluut geen kattenmens, maar als jij niet wilt dat jouw kat gaat zwerven houdt hem dan bij je. Blok je tuin bijvoorbeeld af. Irriteer me sowieso aan al die loslopende katten overal.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:19

Ik kan goed begrijpen dat je het vervelend vindt dat je hem nu niet meer ziet! Zou in inderdaad een briefje aan zijn halsband vastmaken als je hem weer ziet. Misschien kan je er opschrijven dat hij speciale brokjes nodig heeft, omdat hij last heeft van zijn nieren ofzo. En dat hij daarom niet bijgevoerd mag worden.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 12-12-13 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:20

Jaaaa... ik ken het! Een vrouwtje die ik ken heeft zo al twee katten binnen gelokt.. Eerst mee laten eten aan de deur en uiteindelijk binnen allerlei lekkers voeren dag in dag uit. Ja zo vind je kat wel een nieuw baasje.

Ik zou ook op het bandje schrijven dat je kat al een baasje heeft en anders briefjes in de bus doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:20

Liesje1611 schreef:
Ik vind de reacties zo raar.. Je denkt toch niet 'okee, doei!' als je erachter komt dat iemand anders je kat hoogstwaarschijnlijk eten geeft en hij daar logeert?
Geven jullie dan ook andere katten eten van buurtbewoners? :?
Ik zou pissed off zijn als iemand aan mijn kat komt en haar zomaar gaat voeren, voor hetzelfde geld heeft t beest allergieën, suiker, moet ie medicijnen?!

moet je hem binnen houden?!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:21

Ik had in mijn woonwijk ook last van een kat die bij mij door het kattenluik naar binnen kwam om bij ons te eten.
Later hebben we de tuin afgezet met stroom.

Nu (buitengebied) heb ik ook kat lopen die van 2 huizen verderop kom.
Die heeft besloten hier te wonen, ze hebben haar diverse keren opgehaald maar ze kwam telkens terug.
Mijn andere kat heeft besloten om 500 meter verderop bij een boerderij te gaan wonen.
Tja, daar heb je geen zeggenschap over, dan moet ik ze binnen houden.

In de zomer als mijn deur openstaat heb ik regelmatig de kat van de buren binnen die hier mee-eet.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 12-12-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:21

Binnen houden is niet met alle katten zo makkelijk. Het blijven soms ergens 'wilde' dieren.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:22

Ik snap je helemaal hoor, ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn kat opeens weg zou zijn omdat hij ergens anders eten krijgt. Nu is mijn kat echt gek op ons, altijd in de buurt, altijd aaitjes halen enzo. Hij is eigenlijk alleen buiten als wij niet thuis zijn (hij heeft een luik, dus hij kan altijd naar buiten).
Maar ik zou ook nooit andermans kat voeren, dat vind ik gewoon raar. In de eerste plaats omdat die kat zich dan inderdaad aan jou kan gaan hechten in plaats van aan zijn baasje, maar ook omdat je niet weet wat die kat allemaal te eten mag. Je wilt toch ook niet dat mensen zomaar jouw paard gaan voeren?

Ik hoop dat je kat weer terug naar huis komt. Misschien kan je inderdaad een briefje ophangen zoals je zelf zei.

Brainless

Re: Kater ingepikt...!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:24

Maar mijn paard loopt ook niet jouw keuken binnen (hoop ik althans...).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:27

flavlip schreef:
Omdat ik mijn kater nu niet meer zie :( hij is "omgekocht" ...

Dat weet je helemaal niet zeker.
Wanneer je je kat buiten laat lopen neem je bewust dit risico, net als het risico dat hij word overreden, gestolen of vergiftigd door een kattenbeul, want ook die gevaren laat je je kat lopen.
Op eigen terrein houden is gewoon het fijnste. Zo heeft niemand er last van en weet jij waar je kat is en kan de kat gewoon naar buiten in een omheinde en veilige tuin :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-12-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:28

Ik zou ook nooit andermans kat voeren. Maar er zijn mensen die dat wel doen en daar moet je als katteneigenaar rekening mee houden. Heb je een tuin? Zet de tuin dan af en laat ze enkel in eigen tuin, zo kunnen ze toch nog buiten zonder dat ze andere mensen tot last zijn, overreden worden, ingepikt worden, vergiftigd worden, half murg gemept worden enz. ....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:32

Geryon schreef:
Ik geef zelf geen andere katten eten, maar als mijn gezonde kat het bij een ander leuker heeft, waardoor ik hem minder zie, vind ik niet dat ik hem dat mag afpakken, omdat het mijn kat is..

dus als de buren jouw kat goedkope troep als kitkat geven, wat jouw kat véél lekkerder vind, en liever daar eet, doe jij er helemaal niks aan? Ik zou woest worden....

Wij hadden een buurvrouw die dit bij onze kat deed. Ze had ook a de andere kat van buren ingepikt :+ maar gelukkig wisten we dat ze al naar het bejaardentehuis zou gaan dus hebben we het maar gelaten voor wat het was, want eenmaal weg kwam onze kat gewoon weer thuis eten...

Gelukkig blijft mijn poes gewoon in de tuin...

TS, je hebt het de héle tijd over "kater" .... is die gecastreerd of niet?
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 12-12-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:33

Zo da's lekker makkelijk! Geen dierenarts kosten, geen kattenbak schoon te houden, geen bandjes etc. hoeven kopen, geen inentingen kopen, alleen een beetje voer en dan heb ik zo een gratis kat!

Nee dit is inderdaad niet serieus bedoeld. TS, volg hem een keertje, hang briefjes op, doe briefjes aan zijn bandje of houd hem binnen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:33

Haha, nee, nog nooit een paard in mijn keuken gehad. Maar dan nog... Als er een vreemde kat in mijn huis komt jaag ik hem weg, ik ga hem niet voeren. Het is gewoon niet jouw kat, lijkt mij toch vrij gewoon dat je andermans dieren niet zomaar voert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:34

Wie zegt dat hij (bewust) is binnen gehouden?
In onze vorige wijk liepen veel katten rond waarvan niemand wist van wie ze nu precies waren.

Die aten overal een hapje mee, en anders sloopte ze wel ergens een vuilniszak.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:36

Natuurlijk kan je een buitenkat er niet van weerhouden om bij anderen te komen, of lang weg te blijven. Maar ik vind het ook vrij onbeschoft van mensen om katten die duidelijk een eigenaar hebben te gaan voeren. (natuurlijk hoeft dit het niet te zijn in dit gaval, maar over het algemeen vind ik dat gewoon onbeschoft)

Als ik jou was zou ik gewoon een briefje aan zijn bandje doen met een boodschap dat je graag contact wilt (op een vriendelijke manier natuurlijk :))

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:38

Wij hebben ook een aanloop kat gehad. Zag er prima uit dus ging er ook van uit dat deze een huisje had, bewust de kat dus ook niet gevoerd. Maar beestje kwam wel de hele dag bij ons binnen(zomer, deuren open) en sliep ook vaak in de tuin. Ik geloof wel erg in dat katten hun eigen huis kiezen. Vroeger is een poes van ons ook 2 straten verder verhuisd omdat dat beestje daar zoveel gelukkiger was.

Het ligt dus niet altijd aan andere mensen. Niet iedereen voert vreemde katten en er staan vaak genoeg voerbakjes buiten dus dan heb je er sowieso geen zicht op.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:39

het wordt pas echt een vervelend verhaal als ze gif gaan voeren

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:42

Katten kiezen hun eigen huis... ik zou hem een bandje omdoen zodat men kan zien dat de kat al een huisje heeft.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:45

éen van de onze kwam op een gegeven moment ook steeds minder thuis. Ook altijd een buitenkat geweest, maar kwam zeker 2x per dag luid miauwend binnen op eten op te eisen :+. Ik heb toen 'NIET VOEREN!!' op zijn halsbandje gezet, en op een papiertje in een kokertje aan zijn halsband geschreven dat hij echt thuis moet eten omdat we hem anders zijn medicijnen niet kunnen geven. Sindsdien komt ie weer gewoon thuis eten :j kan toch geen toeval zijn.

Ik vind het verschrikkelijk asociaal dat mensen katten zomaar voeren. Onze buurvrouw gooit wel is een snoepje voor ze neer, geen probleem.. ze is er helemaal gek mee dus dat pleziertje gun ik haar ook echt, maar hele bakken voer geven? :n dat kan echt niet.. zeker als een kat gewoon een halsbandje om heeft.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:47

Cayenne schreef:
flavlip schreef:
Omdat ik mijn kater nu niet meer zie :( hij is "omgekocht" ...

Dat weet je helemaal niet zeker.
Wanneer je je kat buiten laat lopen neem je bewust dit risico, net als het risico dat hij word overreden, gestolen of vergiftigd door een kattenbeul, want ook die gevaren laat je je kat lopen.
Op eigen terrein houden is gewoon het fijnste. Zo heeft niemand er last van en weet jij waar je kat is en kan de kat gewoon naar buiten in een omheinde en veilige tuin :)

Exact wat ik wilde zeggen, op een betere toon dan ik het had gekunt :o
Hier ook ontzettend veel loslopende katten op de straat, en ik mijn hondjes maar vertellen dat ze er niet mee mogen "spelen" (wat ze wel o zo graag zouden willen).

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:55

Herkenbaar :j maar katten kiezen hun eigen huis! Ik ken beide kanten van de situatie. Mijn Eigen kater is altijd paar huizen verderop. Hij komt hier eten en gaat dan ook weer 9 van de 10 keer direct weer weg. |(
Ik heb hem geprobeerd binnen te houden maar daar wordt hij niet gelukkig van. Alleen straks met oud en nieuw heeft ie pech gehad. Dan moet hij binnen blijven.

En ik heb hier een poes lopen van de buurvrouw. Die wil juist graag bij mij zijn.