of deze:
Maar serieus, ik snap dat het heel vervelend kan zijn inderdaad. Het ligt per gemeente aan wat mag of niet.
Hier is een haan in de dorpskern bijvoorbeeld niet toegestaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die zich ergeren aan geluiden van boerderij dieren. Hoe ver sta je dan wel niet van de natuur?
De mijne kraait om 5 uur en dan wordt ik wakker, maar ik draai me weer om en hij denk ik ook, want daarna kraait hij niet meer, tenzij toevallig overdag een keer die van de buren hoort.

Citaat:Overigens mogen in de meeste woonwijken dieren geen overlast veroorzaken voor de buren, dus dat heb je waarschijnlijk wel in jouw voordeel.
Je zou kunnen vragen hoeveel buren er ook last van hebben en gezamelijk de eigenaar aanspreken.

. Ik lig er niet meer wakker van. Ook niet in de zomer als ze nog vroeger wakker zijn en ik ook nog eens het raam open heb staan.
.
, vooral als je er 3 in de buurt hebt zitten en ze alle 3 niet van ophouden weten. Cayenne schreef:chelle_dora schreef:Zie het positief: die haan gaat vanzelf een keer dood.
Maar als de eigenaar er kipjes bij heeft lopen komt er ook nageslacht.
Als het een oud stel is, dan gaan die mensen ook vanzelf dood 
chelle_dora schreef:Dat is dan naarAls het een oud stel is, dan gaan die mensen ook vanzelf dood
Mensen die iedere dag naar elkaar schreeuwen kunnen zich ook voortplanten. Heb je schreeuwende mensen en een kind naast je wonen
Vind het juist het ultieme plattelandsgevoel om door een haai wakker te worden gekraaid.
Lusitana schreef:Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die zich ergeren aan geluiden van boerderij dieren. Hoe ver sta je dan wel niet van de natuur?
De mijne kraait om 5 uur en dan wordt ik wakker, maar ik draai me weer om en hij denk ik ook, want daarna kraait hij niet meer, tenzij toevallig overdag een keer die van de buren hoort.
Geluid is een van die dingen die je toelaat als je je er aan ergert en uitsluit als je er niet op let.
Met andere woorden, je hersenen kunnen bepalen hoe erg het van invloed is, en dat heb je dus in de hand.
In plaats van wensen dat een ander zijn haan (of blaffende hond, mauwende kat, blerend lammetje) weg doet, kun je jezelf aanleren je er niet aan te ergeren, dan merk je het niet of nauwelijk meer op en beinvloed het dus niet je dag of je humeur.
Overigens mogen in de meeste woonwijken dieren geen overlast veroorzaken voor de buren, dus dat heb je waarschijnlijk wel in jouw voordeel.
Je zou kunnen vragen hoeveel buren er ook last van hebben en gezamelijk de eigenaar aanspreken.
Nu hoor ik het niet eens meer. Echt ... je went aan geluiden (ook een kraaiende haan) als je het maar vaak genoeg hoort. 
Vjestagirl schreef:Jongens, het gaat er toch niet om of jullie liever een haan dan een hond, liever een haan dan schreeuwende kinderen etc. hebben? Het gaat er ook niet om of mensen vinden dat de TS zeurt of niet.
Het gaat erom dat de TS er last van heeft en ze er graag iets aan wil doen. Wat iedereen vindt van haar probleem is irrelevant...
chelle_dora schreef:Moet het dier dan de hele dag in een donker hok gaan zitten omdat jij er last van hebt? Die man (en die haan) kunnen er niks aan doen dat het oude huizen zijn he... Hoe vervelend dat ook is. Ik heb ook last van het drukke verkeer wat voorbij raast. En ik woon boven een winkel en vind het belletje rete irritant af en toe.. Maar je gaat zelf in een woonwijk wonen, dus je weet dat je invloeden (geluiden) van buitenaf kunt treffen.
kan er een boek over schrijven.