Onze kat had dit ook toen ie nog heel jong was. Ook hij beeldschoon en hartverwarmend innemend. Hij rende als een dolle door het huis en als eindpunt koos ie mijn hoofd uit om met een plof op te landen, niet 1x per dag , maar wel 100x per dag. Hij bleef net zo lang rennen tot ie ergens plotsklaps in slaap viel. Ik was ook wel eens ten einde raad. (...en blij als ie sliep!) Te meer omdat hij mij altijd als 'slachtoffer' uitkoos. Hij had geen idee dat dit spelletje voor mij behoorlijk intimiderend was. Dit gedrag hield hij wel zo'n 3 jaar vol, totdat hij er achter kwam dat de ' boze buiten wereld' eigenlijk veel interessanter voor hem was. En hij, als een veel te nieuwsgierige overactieve kat overal te vinden was, of voorbij raasde.
Inmiddels zijn we vele jaren verder. Hij is de liefste en de rustigste kat van de hele wereld geworden. Bijzonder zachtaardig, voorzichtig, liefst in huis aanwezig, knuffelig etc., maar nog steeds behoorlijk dominant. Met dit verschil dat ie zijn grenzen aangeeft, 'tot hier en niet verder' (fixerende ogen en zwiepende staart) , passeer je die grens, dan wil hij nog wel eens vergeten dat wij geen kat zijn. En dat zijn nagels hard kunnen aankomen. Een kwestie van respect dus! Wij moeten zijn grenzen respecteren, en hij natuurlijk de onze... Want gevoelig issie, werkelijk bijzonder gevoelig voor een correctie met een boze stem, daarna komt ie het altijd even goed maken met een lief koppie. Ik ben blij dat we veel geduld met hem hebben gehad.
Laatst bijgewerkt door Marin_ka3 op 11-12-13 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt