Een stukje groter dan dwergjes, dus beter vast te houden enz.
Mijn goudhamster was echt mijn vriendje, super tam en hij kon zelfs een kunstje haha
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lente schreef:Ik ga inderdaad niet voor een schildpad of een papegaai of zo (los van het feit dat dat geen knagers zijn).
Een rat heeft tegenwoordig een minder hoge leeftijdsverwachting dan vroeger maar een jaar of 3 max is prima.

het is een grote bijdrage voor mijn topic.
Die van mij waren heel vlot tam en kon je echt op schoot nemen en ze waren ook overdag wel eens actief in de kooi (wat toch leuk is om te zien ipv een slapende hamster
) ze hebben ook nooit gebeten. Ik had wel mannetjes en die ruik je wel, vrouwtjes zou je normaal niet echt moeten ruiken. 
Dit maak ik op uit je OP.
Dan nog hoef je niet direct in de aanvalsmodus te schieten. Lente schreef:Ik heb nog nóóit 300 euro hoeven uitgeven aan mijn ratten. Zelfs niet aan tumor-operaties, abcessen, antibiotica en inslapen.
Ik ga altijd uit van gemiddeld 150 euro per rat (voor een heel rattenleven) en tot dusver klopt dat eigenlijk wel. Aangezien je in het geval van ratten minimaal voor 2 dieren moet gaan is die 300 dus realistisch.Lente schreef:Ik geef geen tonnen geld uit aan een dier. Omdat ik simpelweg mijn geld beter kan besteden.
RedPassion schreef:Ik heb nog nóóit 300 euro hoeven uitgeven aan mijn ratten. Zelfs niet aan tumor-operaties, abcessen, antibiotica en inslapen.
Dan zal ik wel iets verkeerd doen.Ik ga altijd uit van gemiddeld 150 euro per rat (voor een heel rattenleven) en tot dusver klopt dat eigenlijk wel. Aangezien je in het geval van ratten minimaal voor 2 dieren moet gaan is die 300 dus realistisch.
Waarom begin je er dan aan als dat je instelling is? Het gaat om een levend wezen, niet om een reparatie aan een computerspel. Lekker voorbeeld ook voor je kind, "zonde van het geld om een dier te geven wat het nodig is, dan maar een spuitje".

) waren echt supertam toen ze naar hun nieuwe huisje gingen 
ik kon alles met ze en ze hebben hun hele leventje lang (2-3 jr) nooit gebeten 
die heb ik vanaf jongs af aan zowat plat geknuffeld dus die vond alles best 
Zeker een aanrader om een goudhamster van iemand thuis te kopen.