Konijn met steeds een vieze kont

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Konijn met steeds een vieze kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 08:38

Als ik lees op een angora site, staat idd dat deze dieren eigenlijk niet heel geschikt zijn voor buiten.
Ik denk dat als het urinebrand zou zijn dat het op drogere dagen buiten dan hetzelfde uit zou moeten zien en dan word het onder haar staartje ook droger.
Als ik haar haar aan de kont laat groeien, is het net een lang rokje en daar zit dan al het zaagsel en hooi in, dit gaat klitten dit in combinatie met vocht/ regen maakt er gewoon een bende van.
Haar haar is echt van dat angorapluis.
Ik hou het wel in de gaten of het idd toch niet iets anders is, ik heb er nu over gelezen.
Ik ga wel de brokjes weg halen, die staan de hele dag.
Maar ze eten daar niet veel van want het is een gewone korrel en die vinden ze niet lekker.
Ze doen echt eeuwen met een bakje brokjes, mot ze soms gewoon weggooien omdat ik vind dat ze dan al te lang staan.
Hooi hebben ze altijd ter beschikking en ze kunnen de hele dag gras eten.
Toch bedankt voor de tips, want dat van die urinebrand wist ik niet, ga het in de gaten houden en zo nodig stappen ondernemen.
Hou jullie op de hoogte.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Konijn met steeds een vieze kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 09:47

Ze was net nog netjes schoon.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Konijn met steeds een vieze kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:14

Top :) Dan zou ik haar gewoon lekker kort houden, het is ook wat met die doorfok van konijntjes he?
Gelukkig heeft ze wel een topbaasje getroffen!

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Konijn met steeds een vieze kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 08:56

:o :D Ze is nog steeds schoon en idd nu gewoon iedere 2 weken minimaal bij houden.
Heb al een goed scherpe schaar hiervoor aangeschaft, met die botte keukenscharen is dat ook een ellende.
Ben eens benieuwd.

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 09:47

Ze is nog steeds schoon *\o/* maar merk wel dat er alweer meer zaagsel in blijft hangen dus moet een dezer dagen maar weer eens even bijknippen voor dat er regen komt.
Dan ben ik het voor.
Ook beperkt ik hun brokjes en dan gaat ook super.