Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LicentioFide schreef:Ik zie er een paar gewoon rustig liggen hoor?
SnuitjeLove schreef:aan de ene kant wel zielig. maar wanneer je een hond zielig gaat toespreken van dat hij niet bang hoeft te zijn word hij alleen maar banger. Beter kun je zelf gewoon streng en consequent langs het vuurwerk heen en weer gaan wandelen en doen of er niks aan de hand is. Wat in dit filmpje gebeurt keur ik niet goed hoor.

mies_dummy schreef:Ik ben zelf in opleiding tot honden trainer/instructeur maar een beetje kenner ziet hier vresselijk zenuwachtige honden diebgeen vertrouwen hebben in hun eigenaar. Heel jammer om te zien, het zou zoveel beter kunnen....
Ik vind dat die eingenaren zich overigens ook werkelijk dood moeten schamen dat je zo met je hond om wilt gaan. Als je je een beetje in honden gedrag inleest weet je dat deze honden nu een trauma voor het leven hebben...
SnuitjeLove schreef:als je de angst negeert en net doet of er niks aan de hand is, voelt de hond zich misschien juist veilig bij jou. Omdat jij geen paniek zaait en gewoon rustig blijft. Dat denk ik tenminste. Heb zelf geen hond dus ook geen ervaring mee.