Hond gromt als hij bot krijgt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:05

TuttiFrutti_ schreef:
Wij hebben dat onze hond afgeleerd door hem te belonen als hij niet gromt. Dus bot van hem afpakken, als hij gromt zeggen dat dit niet mag ( je mag hem best via stemverheffing op zijn donder geven ). Als hij niet gromt hem uitbundig belonen met je stem.
Ik kan bij onze hond nu alles afpakken, hij stopt met knabbelen en gaat onderdanig op zijn zij liggen.

Doodgeparelliet?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:08

Ceriadwen schreef:
TuttiFrutti_ schreef:
Wij hebben dat onze hond afgeleerd door hem te belonen als hij niet gromt. Dus bot van hem afpakken, als hij gromt zeggen dat dit niet mag ( je mag hem best via stemverheffing op zijn donder geven ). Als hij niet gromt hem uitbundig belonen met je stem.
Ik kan bij onze hond nu alles afpakken, hij stopt met knabbelen en gaat onderdanig op zijn zij liggen.

Doodgeparelliet?

_O-

Ik leer mijn hond nu ook dat ik alles kan afpakken van haar. "Los", dan laat ze los, kan ik het pakken en geef het terug met een "braaf". Verder geen poespas.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:13

TuttiFrutti_ schreef:

Ik leer ook het grommen voor eten af. Vind dat een hond niet naar zijn baasje mag grommen. Wolven gaan niet grommen naar een hogere in rang en als dit wel gebeurt krijgt die ook op zijn donder. De dominante gaat eerst eten en grommen om de anderen op afstand te houden. Daarop kijken de anderen vaak weg om aan te tonen dat ze geen conflict willen.

Kijk op deze video zie je de 2 alfas met het rendier aan de haal gaan. De anderen komen erbij maar worden op afstand gehouden tot ze zelf de beste stukken hebben gegeten.

http://www.metacafe.com/watch/1134726/w ... ng_a_deer/

Mijn honden mogen naar elkaar grommen of tijdens het spelen, maar absoluut niet voor eten of een plaats in het huis ofzo

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:14

mijn hond deed dit ook als ze een bod had,wat ik deed was ruilen,en daarna kreeg ze het terug,

IrishCold

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 12:16

Onze hond laat ook los bij het woordje ''Los'' maar dat is in dit geval niet nodig. Hij kan het bot niet eens optillen, alleen verslepen.

Filmpje is bezig met uploaden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:25

Nina_rex schreef:
Agossie schreef:
Oeh!! Dat is niet goed! Dat grommen. Dat betekent dat als je doorzet en het bot tòch wil afpakken van hem, hij je grijpt. Nog kwalijker dat hij het met alles doet dat hij krijgt.

Dit is grote onzin!! ;) Dit grommen is gewoon natuurlijk gedrag volgens de regels van de roedel. Je hond is gewoon heel erg blij met dit bot. :D

Het is heel erg achterhaald dat een hond zijn eten zonder morren af moet staan aan een hogere in rang. Dat gebeurt bijv. in een roedel wolven ook niet. Wat van een hond is is van hem, dat hoeft hij niet af te staan, hij mag het dus verdedigen (in eerste instantie door te dreigen).

Natuurlijk kun je je hond wel léren dat hij dingen af kan staan (bijv. door hem daar in het begin altijd iets anders voor in de plaats te geven; ruilen dus). Dat is goed om te doen, want als je hond iets heeft wat hij niet mag hebben of wat gevaarlijk is, kun je het in vertrouwen en zonder problemen wegnemen.

Maar het is iets wat geleerd moet worden, het is geen natuurlijk gedrag. En het beschermen van de buit (door te grommen of ermee weg te lopen) is wél natuurlijk gedrag.

Ook eens. En is ook hond verschillend.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 12:28

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:33

Dit is geen dominant brommen. Wel de dringende vraag of je alsjeblieft van haar bot af wil blijven

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:35

Absoluut geen goed gedrag, de hele lichaamstaal op het filmpje laat zien dat je hond zich er heel onpretrig bij voelt dat je in de buurt van zijn bot komt..(oogwit,kop afwenden,grommen)
Fijn dat ie niet bijt en ook geen waarschuwingen geeft dat ie je gaat bijten maar dit kan wel nog gaan komen zou dit gedrag meteen corrigeren en hond niet meer aaien als ie dit gedrag vertoond;)

Ceriadwen

Re: Hond gromt als hij bot krijgt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:37

Hoe kom je daar nou bij? Hond draait hoofd weg, buigt hoofd, kijkt de andere kant op. Ding is zo onderdanig als de pest, maar heeft alleen een heel duidelijk verzoek.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 12:38

Waarom Hij er verder niks mee doet snap ik niet haha

Nou dat witte heeft hij altijd al als hij andere kant op kijkt, dat is bij hem normaal.
Hij gaat ook zelfs op zijn rug liggen, was alleen te vroeg met stoppen met filmen

Ook wij snappen heus wel dat als hij iets doet moet worden gecorrigeerd. En dat aaien deden we expres voor filmpje, dan zien jullie dat hij niet zijn tanden laat zien en er niks gebeurd.
Laatst bijgewerkt door IrishCold op 05-12-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:40

Ben benieuwd welke reacties er volgen op dit filmpje. Ik zie een hond die inderdaad niet dominant reageert maar wel strak in de ogen, oren strak naar achter en likkend om stress kwijt te raken. Ik zou deze hond niet 'pesten' door op deze moment op de kop te aaien, denk dat je dan toch een keer een stevige beet kunt verwachten. Gewoon duidelijk zijn en of het bot wegpakken of gewoon met rust laten.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:44

Dit is wel gedrag wat je af moet leren, ze verstijfd helemaal, ik heb geen geluid dus kan t niet horen maar je ziet het aan heel haar houding. Als mijn hond zo naar mij doet wordt hij per direct weg gestuurd.
En door haar te aaien beloon je het gedrag. En dat je een cursus hebt gedaan wil niet zeggen dat je niet meer verder moet trainen. Onderschat dit niet aub, succes ermee

betadine

ZiekieLove schreef:
Absoluut geen goed gedrag, de hele lichaamstaal op het filmpje laat zien dat je hond zich er heel onpretrig bij voelt dat je in de buurt van zijn bot komt..(oogwit,kop afwenden,grommen)
Fijn dat ie niet bijt en ook geen waarschuwingen geeft dat ie je gaat bijten maar dit kan wel nog gaan komen zou dit gedrag meteen corrigeren en hond niet meer aaien als ie dit gedrag vertoond;)

Volledig mee eens. Tong uitsteken en geeuwen vallen hier ook onder.

Op zo een moment zou ik mijn hond wegjagen en zijn bot even wegnemen. Het pas terug geven als er geen gegrom meer bij komt kijken.

Hier in deze video leggen ze (in het frans) uit hoe je honden beter kunt lezen. Honden die zonder waarschuwing bijten eens nader bekeken en dan blijkt al snel dat de hond al tal van waarschuwingen gaf.

Miekje23

gewoon lekker met rust laten als ie met zn bot bezig is.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 12:45

Wie zegt dat wij hem er mee pesten? Was voor het filmpje. Hij ligt nu al paar uur er bij en likt zo af en toe. Wij laten hem met rust

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:48

Ceriadwen schreef:
Hoe kom je daar nou bij? Hond draait hoofd weg, buigt hoofd, kijkt de andere kant op. Ding is zo onderdanig als de pest, maar heeft alleen een heel duidelijk verzoek.

Ik zeg niet dat de hond dominant is,hond geeft wel erg duidelijk aan dat ie dit niet prettig vind en ook een onderdanige hond kan dan overgaan op bijten

Snap dat je voor het filmpje aaide hoor haha

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:49

Met Tjolieke eens. Wel onderdanig op het laatst, maar toch strak aankijken, oren naar achter..voor mij leek het net een bommetje. Wel oppassen, vooral met kids in de buurt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:50

ZiekieLove schreef:
Ik zeg niet dat de hond dominant is,hond geeft wel erg duidelijk aan dat ie dit niet prettig vind en ook een onderdanige hond kan dan overgaan op bijten

Sinds wanneer mag een hond niet meer aangeven dat hij iets niet prettig vind? En hoe moet hij anders aangeven dat hij iets niet prettig vind?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:51

Ja je kunt de hond gerust laten op zo een moment en bij de volgende die in zijn buurt komt (bvb een kind) kan die dan een stapje verder gaan. Het is thans echt niet zo moeilijk om een hond af te leren van possesief te reageren op een bot/speelgoed of dergelijke en een onderdanige hond kan ook bijten.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:52

nou door weg te lopen! niet deze houding iig...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:55

Ceriadwen schreef:
Sinds wanneer mag een hond niet meer aangeven dat hij iets niet prettig vind? En hoe moet hij anders aangeven dat hij iets niet prettig vind?

Hier spreekt de hond klaarduidelijke taal, laat mij met rust !
Ze kunnen het prima aangeven door weg te lopen met hun bot of door het af te geven tegen hun zin :o

Je geeft een paard toch ook niet zijn zin ? Anders zou je er niet vaak meer opzitten vrees ik...

Waarom zou een paard ons moeten gehoorzamen en een hond niet ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 05-12-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:55

Ik zie een onzekere hond en geen dominante. Ik denk dat daar in de opvoeding wat mis gegaan is waardoor het voor haar éen grote onzekerheid is wat jij daar nu aan het doen bent.

De hond geeft zeer duidelijk aan dat hij zich niet prettig voelt. En heeft ook geen andere mogelijkheid.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:56

Ik vind dat je in het filmpje ook niet fijn staat om te aaien.
Je hangt helemaal over de hond heen, wat hij ook niet fijn lijkt te vinden.
Voor mij lijkt dit meer ongemak en een stuk onzekerheid bij de hond, hij voelt zich in ieder geval niet prettig hierbij. Je ziet veel tekenen van stress.
Ik zou idd oppassen met kinderen in deze situatie. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat hij niet op een zeker moment bijt, al dan niet uit onzekerheid en stress.
Hij mag zeker aangeven dat hij iets niet prettig vind. Je moet zelf beslissen wat je hiermee wilt doen. Of trainen of met rust laten.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:56

Ceriadwen schreef:
ZiekieLove schreef:

Ik zeg oook niet dat een hond dat niet aan mag geven.
Maar een hond die zo reageerd wanneer je bij zn bot in de buurt komt kan vroeg of laat eens overgaan op bijten KAN geldt natuurlijk niet voor elke hond maar je hoort als baas gewoon zonder problemen je hond te kunnen benaderen als hij bot oid heeft , kleine dingen zoals dit kunnen uiteindelijk voor groterte problemen gaan zorgen wat ts ermee doet is natuurlijk aan haar maar zulk gedrag zou ik bij mijn honden absoluut niet willen zien