Probleem Hondje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: Probleem Hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:38

Leer hem het "nee" commando door middel van een voertje (vinden ze trouwens erg leuk). Daarna is het "nee" en hem een speeltje aanbieden, zo leren wij het de pups en dat werkt prima.

Slipkettingen en op de rug leggen etc. zou ik zeker niet doen, daar word je hond alleen maar onzeker van en komt je band met hem zeker niet ten goede. Probeer het gedrag om te buigen naar bijten in een speeltje, en geduld hebben en vol blijven houden dan gaat het kwartje echt wel vallen.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:55

wat doe je overdag zo allemaal met de hond, geef je hem wel genoeg beweging en uitdaging,kan ook zijn dat die zich verveelt

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 11:37

Wauw, geweldig zoveel reacties. tnx.

Ik doe mn best op alles te reageren.

ik heb alle reacties gelezen en nagedacht over wat ik van de methode vind.

- een time out in de bench, vind ik opzich wel een goede, alleen het is dan elke keer maar van korte duur.

- hem negeren door om te draaien, vind ik zelf toch wel de beste methode, hier zijn ik en mijn vriend nu ook mee begonnen, want het is vooral echt aandacht krijgen. Als mijn vriend en ik op de bank zitten wilt hij er altijd tussen kruipen, en als we elkaar een kus geven, komt ie op ons afgevlogen. (dit wordt al wel minder gelukkig)
We gaan het even een poosje aankijken hoe hij het oppakt, het is net of hij weet dat we hulp vragen ,want sinds gisteren is hij ineens heel lief en rustig haha.

Wat wij zoal doen op een dag?
-minimaal 4x per dag uitlaten, waarvan 2x een lange wandeling en 2x een half uurtje. Bij lekker weer gaan we wel eens vaker, hij heeft veel energie. Hij loopt dan los, en onderweg spelen we met een balletje.
- We doen zoekspelletjes, denkspelletjes maar ook gewoon met een touw trekken.
- We proberen veel afwisseling te doen met hem, en hem uit te dagen, want het is een heel slim hondje, alleen hij doet alles alleen als hij er zelf zin in heeft, dus duurt het allemaal wat langer.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:44

Jullie ondernemen meer dan genoeg met hem. Misschien te veel? Hoe oud was hij ook alweer? Honden kunnen ook heel druk worden (wat zich kan uiten in bijvoorbeeld bijten) omdat er te veel wordt gedaan en er te veel prikkels zijn. Volgens mij was hij nog jong, toch? Jonge honden kunnen er nog moeite mee hebben om rust te nemen, het lijkt dan alsof ze nog heel veel energie hebben maar eigenlijk zijn ze heel moe maar pakken ze deze rust niet.
Als dat het niet is, en hij neemt wel zijn rust (of jullie doen dat) dan is het gewoon een vervelende gewoonte en zul je af moeten leren (bv negeren). Uiteindelijk valt het kwartje wel :)

Dat tussen jullie willen kruipen is wel herkenbaar, dat had mijn hond ook toen ik net met mijn vriend samen was. Ik liet mijn hond dan wel op de bank maar niet tussen ons in liggen omdat ze dat niet hoeft te 'regelen', ik kan prima zelf uitmaken naast wie ik zit. Na een paar keer duidelijk maken (bv van de bank sturen of aan de andere kant naast mij laten liggen) viel het kwartje en is ze er mee opgehouden.

Ik zou jullie hond ook het woord 'Nee' aanleren. Dat is sowieso heel handig, ik gebruik het ook zo nu en dan en dat is voornamelijk om mijn hond duidelijk te maken dat het gedrag dat zij op dat moment vertoont, niets uit gaat halen.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:29

We doen buiten de wandelingen om maar een half uurtje echt spelen, daarbij werken we allebei, en zit hij ook nog een halve dag 5uurtjes ongeveer in de bench, en in de avond lekker op de bank.
Hij pakt ook zelf zijn rust wel heb ik gemerkt, behalve wanneer er echt teveel prikkels zijn (visite ofzo)

Het woordje nee aanleren ben ik wel mee bezig, en dit gaat eigenlijk wel heel goed behalve als hij er geen zin in heeft, en dit is dus regelmatig het probleem.

Zijn tijdje terug ook wat gas terug gaan nemen in het aanleren van alles, wat meer rust. En dit doet hem wel veel goed.
Hij is bijna 2, maar qua wat ie kent echt nog een pup. zit,blijf, lig doet ie alleen als ie er zin in heeft, hij schooit, hij bijt, hij trekt aan de riem, kan de bal niet loslaten en apporteren en zo nog meer. Maar dit zijn allemaal dingen die we weten van hem, en mee aan de slag gaan, en dit gaat ook al steeds beter.
alleen dat bijten wist ik gewoon niet meer hoe verder. maar het is vandaag redelijk goed gegaan. hij wordt iig wat voorzichtiger als die bijt, en niet zo lomp op je af stormen, dat je er zelf eigenlijk van schrikt.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:46

curses gaan volgen met de hond, leer je veel van en je hond ook

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:51

dat wil ik ook zeker doen.
ik heb verschillende scholen aangeschreven, situatie uitgelegd.
maar een puppycursus is hij te oud voor, en willen ze hem nergens bij hebben.
maar een vervolgcursus kent hij nog te weinig voor, dan moet blijf en zit toch echt wel inzitten.
Dus ik hoop van t voorjaar zover met hem te zijn, en dan te starten met een cursus, vind hij ook wel gewelig denk ik.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:57

Een A cursus van de Kynologen Club hoeven ze niets voor te kennen en kan je met een hond tot 6 jaar aan mee doen ;-) http://www.kcgnon-emmen.nl/cursus_basis.htm

Over negatieve aandacht = ook aandacht, wil ik alleen zeggen dat als je een hond niet laat weten dat je zijn gedrag niet gewenst vindt, hij dit ook nooit zal snappen.
Dus eerst een 'NEE'/'foei' en daarna negeren werkt wel, maar alleen maar negeren wordt het niet beter door....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:10

Mijn hond had er ook een handje van :+ alles geprobeerd, hielp niks.
De oplossing voor ons was lip naar binnen duwen of tegelijk in de lip knijpen. Toen had ze het zo door.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:50

Is er geen pubercursus of zoiets?
Het was voor ons ook een jaar zoeken hoor.. Op zich kwam dat mooi uit want eerder was ze er niet aan toe geweest mentaal, maar het is echt wel een gedoe geweest. Manier van trainen moet ook een beetje bij je passen en aangezien mn vader veel ervaring heeft en ik zelf al enorm veel heb bereikt met mn hond op mijn eigen manier neem je ook niet van iedereen alles maar aan :+ Maar nu heel fijn plekje, zitten in de gevorderdengroep maar gezien mn hond haar verleden mogen we veel oefeningen aangepast doen, al komen we al heel best mee :)
Zoiets moet je eigenlijk hebben, dat er een beetje rekening gehouden wordt met het niveau van jullie hond.. :)

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 22:24

Santos. Dat zit in emmen? Dat is echt tever weg. Er zit ook zo club bij ons, enige die me hoop gaf. Maar die hebben een mega wachtlijst helaas.

nee gebruiken we sowieso bij elke correctie. Maar alleen woord is niet genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:33

Ik zou niet gaan emmeren met de methodes die hier gegeven worden maar een gedragstherapeut inschakelen die gaat kijken naar het gedrag van de hond maar ook naar jullie gedrag. En daarin begeleid.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 09:49

Hulp gaan we zeker nog inschakelen. Maar wil er zelf ook 9p kunnen lossen.

probleem is zoals nu dat ie super lief is. Overal naar luistert. Het is nu gewoon een goed opgevoed hondje. Maar over een paar dagen zijn we gewoon weer terug bij af helaas. En is het net of hij nog niks kent.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:01

Je kunt ook aan de dierenarts vragen of die iemand bij jullie in de buurt weet die kan helpen. Die hebben vaak contact met gedragsdeskundigen en kynologenverenigingen in de regio.
Zelf zit ik bij KV Nieuwegein, daar geven ze ook cursussen voor hondjes zoals die van jou. Maar dat lijkt ook best ver voor een hondencursus.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 10:34

er zit ook een kynologenvereniging in ede, daar heb ik contact mee gezocht, maar die hebben een lange wachtlijst helaas, dus daar kan ik voorlopig niet bij terecht.

De dierenarts bellen is idd wel een goeie, daar heb ik nog niet aan gedacht )raar eigenlijk he.