Cavalier king Charles spaniël

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Re: Cavalier king Charles spaniël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:10

Ik zei ook uiterlijke eigenschappen ;)
Fluffy, klein, kort snuitje, dat soort dingen. Qua karakter zijn Tibetanen inderdaad anders :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:40

Bedankt voor alle tips en informatie ik zal de video zeker bekijken. Is de aanschaf erg duur van een cavalier king Charles spaniël

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:41

Als je een100% gezonde wilt zou ik geen marktplaats pup van 400,/ nemen nee :n

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:42

Celiien schreef:
Als je een100% gezonde wilt zou ik geen marktplaats pup van 400,/ nemen nee :n

Dat was zeker niet de bedoeling via het stamboek kan je het dan beter doen toch ?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:44

Ik heb er ook 1. En vroeger ook al 1 gehad. Super lieve, betrouwbare en gehoorzame hondjes!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:44

Moet je alsnog opletten. Altijd vragen naar ouders, en naar de scans/tekstuitlegger :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:45

100% gezond kán niet bij een cavalier. Uiteraard spreken fokkers dit tegen, het is tenslotte hun brood. Kijk naar het filmpje op pag 1 waar een fokker gewoon niet in gaat op de vraag if haar kampioen een afwijking heeft...

Van t voorjaar zag ik leuke pups (was ook opzoek) cavalier x boerenfox.... Ik heb het niet aan gedurfd...
Van het voorjaar heb ik me verdiept in kleine en middenslag honden rassen. Uiteindelijk toch weer gewoon bij de boerenfox (geen erkend ras) terecht gekomen. Voor mij geen doorgefokte rashond :n

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:47

Zal ik zeker doen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:49

Gelukkig hebben ze tegenwoordig een voorwaarde, dat per 1/1/2014, alle pups die in t stamboek opgenomen willen worden, volledig gecontroleerd moeten zijn, evenals ouders :j

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:52

Dat is wel goed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:56

En wat zegt gecontroleerd? Pups die het gen niet dragen zijn er niet (even buiten of ze er last van hebben ja of nee)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:16

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:18

Ik heb zelf 2 cavalier king charles spaniëls. Het zijn vreselijk lieve hondjes.
Mijn oudste is 7 jaar en de jongste word einde van de maand 4 jaar.
Helaas zijn ze niet kerngezond.
Mijn oudste heeft een lekke hartklep en een behoorlijk hartruis. Ook heeft hij een enorm zwak maag gestel. Ook is hij op 4 jarige leeftijd geopereerd aan te lang gehemelte. Komt door zijn enorm korte snuit. Dit probleem zie je veel bij frans bulldog .

De jongste heeft een hartruis, ook moet ik zijn oren goed schoon houden.
Hij heeft ook veel huidproblemen. Met kale plekken tot gevolg en bloedens toe opengebeten plekken.

Toch vind ik het geweldige hondjes

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:22

De beoordeling van de MRI scan zal plaatsvinden door een door de Raad van Beheer erkend panel met een vast protocol. Dit panel stelt op basis van de MRI scan de uitslag vast, deze uitslag zal zijn in de vorm van graderingen. Graderingen worden gebruikt om fokcombinaties samen te stellen. De herbeoordeling wordt in de toekomst meegenomen in de ontwikkeling van het onderzoeksprotocol zodra dat operationeel mogelijk is.

I rest my case...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:01

What case...?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:12

Vraag ik me ook af?? Bij mijn weten worden de mri scans nog steeds beoordeeld door Claire Rushbridge als het om fok advies gaat.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:20

Ik heb er een. Superlief! Mijn hondje heeft geen hartafwijking of andere ziekte. We hebben haar ook gekocht bij een betrouwbare fokker. En gewoon vaak naar de dierenarts gaan voor controle. Dan ben je er snel bij als er iets niet goed is.

Als puppy had ze wel kans op een hartruis, maar dit heeft ze gelukkig niet. Haar oren gaan wel snel ontsteken, maar dat komt omdat er ooit een graspol (schrijf je dat zo?) heeft ingezeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:24

Er wordt beoordeeld op basis van gradaties. Dus niet óf ze het hebben, want ze hebben het allemaal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:26

Qua character en temperament, absoluut een aanrader. Mijn tante heeft er ook een gehad, dat is helaas 25 jaar geleden. Hond is helaas overleden aan een vergiftiging. Of ik er nu zelf een zou nemen weet ik niet. Alle berichten over de gezondheid en de chronische hoofdpijnen laten je twijfelen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:30

Hebben we het nu trouwens over de KC of over de CKC Spaniël :) ?

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:17

ik meld me ook even:) ik heb een geweldig cavaliertje. Schat van een hond, heel aanhankelijk, wil overal bij zijn en zijn staartje blijft altijd kwispelen. Beestje is zover ik weet, gezond. Ik ga regelmatig met hem naar de dierenarts omdat ik als de dood ben voor neurologische problemen.. maar so far, so good. Het enige wat mijn pruts heeft is maar 1 bal, de ander is nooit ingedaald en deze laat ik ook regelmatig checken zodat er geen tumorvorming kan ontstaan, of dat ik er iig snel bij ben. Ik heb mijn pup toendertijd ook gekozen omdat hij een flink formaat hoofd had en geen uitpuilende ogen, flinke neus en die ene bal... ach.. die nam ik voor lief..

Het is zo jammer dat deze hondjes kapot en doorgefokt worden want qua karakter zijn ze wmb ideaal. Super met kinderen, knuffelig, lief, aanhankelijk en slim (met vlagen ook een beeetje.. ehh.. dom.. de mijne dan;)) Het enige nadeel vind ik (afgezien van ziektes etc) is dat hij zo enorm kan ruien.. een paar x per jaar loop ik een paar weken lang zowat met de stofzuiger achter hem aan om de haren op te zuigen.. Graag wil ik nog een ckc erbij maar ben erg bang dat ik de tweede keer niet zoveel geluk zal hebben qua gezondheid.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:08

LadyMadonna schreef:
Er wordt beoordeeld op basis van gradaties. Dus niet óf ze het hebben, want ze hebben het allemaal

Dit is echt niet waar :n
Niet elke cavalier heeft syring.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:36

http://www.cavalierinfo.nl/page2.php hier is wat informatie over de ziektes bij de Cavalier.

Ik zou zelf dit ras nooit nemen, gewoon omdat ik geen hond wil zien lijden en mezelf met zo veel ellende wil opzadelen. Dit geldt niet alleen voor de cavalier overigens, ook voor een hoop kortsnuiten. Maar de cavalier staat wel echt op nummer 1 hondenras die ik gewoon echt niet wil. Buiten zie ik ze regelmatig, en ik heb echt medelijden met die hondjes. Ze kijken raar, hebben een rare manier van doen, ogen die er elk moment uit lijken te kunnen ploppen, dat soort dingen. Dingen die ik normaal gesproken niet terug zie in een gezonde hond.

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:47

Ik heb ook een cavaliertje en gelukkig geen problemen!
Qua gedrag zeker een aanrader en qua gezondheid moet je gewoon naar een goede fokker!!
Het is echt niet zo dat alle cavalieren constant hoofdpijn hebben het zijn allemaal leuke lieve vrolijke hondjes en dat zouden ze vast niet zijn met de hele dag knallende koppijn

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:48

Sorry maar ik denk dat ik toch wel 30 Cavaliers hier heb gehad maar wat Nimfee beschrijft ken ik er geen een. Hier had ik sportieve honden waar ik vanalles mee deed.