Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Hond en werk, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:45

Kom nu net uit de nachtdienst. Heb eerst ff lekker de honden uitgelaten en dan zo mn bed in!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 08:50

Ik heb kantoor aan huis, erg makkelijk met de honden.
Overdag tussendoor ga ik naar het bos met ze, dat is dan mijn lunchpauze zeg maar.
Kunnen ze lekker uitrazen en dan liggen ze 's middags lekker te slapen terwijl ik werk.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:04

Ik werk fulltime en heb werk gezocht waar ze mee naar toe konden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 17:06

suuzepuus schreef:
Kom nu net uit de nachtdienst. Heb eerst ff lekker de honden uitgelaten en dan zo mn bed in!

nachtdienst is idd niet zo'n probleem.

latedienst ook niet gezien vriendlief dan gewoon om 6 uur thuis is. dus dan maar heel kort alleen thuis.

Enige probleem die ik heb zijn vroege diensten ;-)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:18

Crista schreef:
Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...

Ja, maarja, hoeveel honden krijgen die beweging? Als ik kijk naar de honden hier in de wijk ben ik de enige die dagelijks met ze naar het bos gaat.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:20

Toydoll schreef:
suuzepuus schreef:

nachtdienst is idd niet zo'n probleem.

latedienst ook niet gezien vriendlief dan gewoon om 6 uur thuis is. dus dan maar heel kort alleen thuis.

Enige probleem die ik heb zijn vroege diensten ;-)

met late dienst ga ik van tevoren een flinke boswandeling maken en bij een vroege dienst gaat de kleine naar de oppas (lieve buuf die ook een hond hebben ) bij een korte dienst blijven ze thuis. (als vriendlief thuis is zorgt hij er natuurlijk voor..... maar we werken beide wisselende diensten)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:31

nu ouders en er gaat binnen 1 á 2 jaar verandering in komen. Dan wordt het 5 dagen per week 2x per dag 4.5 uur alleen thuis (met tussendoor dat ik 3 kwartier tijd heb voor hun) of altijd mee naar het werk of 2 dagen mee naar het werk en 3 dagen in dagopvang.

In het geval dat ze zoveel uur per dag alleen thuis moeten zijn (totaal 9 uur dus) dan ga ik 's ochtends en 's avonds beiden half uur tot uur lopen en/of trainen en natuurlijk tussendoor ook lekker ravotten en wandelen. Verder zijn mijn honden dan rond de 7 jaar en toch al rustiger en het alleen thuis zijn is goed aan geleerd maar tot nu toe nooit veel nodig (max 10x per jaar denk ik).
Als uiteindelijk de honden veel alleen komen te zitten zal ik ook altijd minimaal 2 honden hebben en altijd ruim volwassen herplaatsers (boven de 4 jaar) die gewend zijn veel alleen thuis te zijn en het goed te kunnen. Qua beweging, training en uitdaging heb ik de honden namelijk wel erg veel te bieden en normale stabiele honden slapen altijd nog erg veel per dag dus die 9 uur alleen thuis is ook niet erg, mits........

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:40

Schrik er eigenlijk van hoe weinig sommige honden uitgaan :=.
Wij hebben 2 herders die elke dag minstens 2 uur in het bos ravotten en daarnaast nog 4 keer een kort rondje en voldoende spelen in huis.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 18:55

JorisDy: schrik je daar nog van ja? Je woont zeker niet in een grote stad :D

Daar waar ik ben opgegroeid, komt denk ik 80% van de honden niet veel verder dan het eerste de beste grasveldje voor/achter het huis... En dat dan vaak alleen sochtends 1x en savonds 1x omdat men de rest van de dag niet thuis is.

Onze hond gaat wel 4 uur per dag naar het bos (4x een uur), maarja, daar is de luxe dat dat om de hoek is en mijn ouders heel veel tijd (kunnen) besteden aan de hond.

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:04

Mijn vriend en ik hebben wisselende tijden dus vaak is er iemand thuis of zitten ze maar een paar uur alleen thuis. Als wij tegelijk moeten werken kan ik de honden naar mijn ouders brengen (mijn moeder heeft ook wisselende tijden) en als mijn moeder werkt kan ik ze evt. meenemen naar het werk.

We lopen minimaal 3 x per dag een half uur met ze en tussendoor nog vaak 10 minuten. Ook gaan we minimaal 3 x per week naar het bos. En trainen we 1 x in de week met allebei de honden.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:07

Mijn mops mag mee naar mijn werk. Als ik het koud krijg zet ik haar heerlijk op schoot!

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:57

Wij hebben een labrador van inmiddels 1 jaar oud en werken allebei fulltime.

Op maandag gaat ze naar mijn ouders. Daar is ze dan de hele dag en gaat mijn vader altijd een stuk met haar wandelen. Na mijn werk haal ik haar op en gaat mijn vriend vaak nog een flinke wandeling met haar maken.

Dinsdag en Donderdag wordt ze opgehaald door een dagopvang. s'morgens doen we dan een kort rondje zodat ze haar behoefte kan doen. Bij de opvang speelt ze dan gemiddeld een uur of 4 met vriendjes. Als wij dan 's avonds thuis komen is mevrouw daar nog moe van :D Als ze nog zin heeft lopen we 'savonds na het eten nog een lange wandeling met haar.

Woensdag ben ik de komende tijd vrij en gaat Sadie overdag mee naar mijn paard, wat dus inhoud dat ze een uur of 3 lekker aan het struinen, door de bak rennen en de weilanden en sloten onveilig aan het maken is :D Vaak wandel ik dan ook nog een stukje met haar en mijn paard in het bos. s'Avonds loopt mijn vriend vaak nog een stuk met haar. Als ik door mijn uren ben zal ik de woensdagen weer moeten werken.

Vrijdag zit ze de hele dag alleen. Meestal van 9 tot half 5. Mijn vriend loopt dan 'smorgens een lange wandeling, zo'n 45 minuten, met haar naar het park zodat ze even los kan rennen en spelen. 's Avonds gaat ze dan mee naar mijn paard.

De ochtend en avondwandelingen varieren altijd in tijd, ligt er maar net aan wat ze die dag heeft gedaan/gaat doen. Voordat we naar bed gaan laten we haar altijd ook nog even uit voor het laatste plasje.

In de weekenden doen we vaak dingen waar Sadie in betrokken wordt. Naar het bos, mee naar het paard, strand enz. In onze vrienden/familie kring zijn veel mensen die van dieren houden dus ze mag vaak mee als we op visite gaan :)

Mijns insziens dus perfect te regelen fulltime werken en een hond. Het vraagt wat planning en flexibiliteit, maar waar een wil is is een weg!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:43

Mijn pup gaat mee naar mijn werk (dierenkliniek ;-) )....
En zodra het kan blijven hij en mijn oudere hond thuis en ga ik in de lunchpauze naar huis om met ze te wandelen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:53

Mijn hond is zelden alleen.
Ik werk overdag en vriend lief werkt s'nachts en hij word uitgelaten zodra hij dat aan geeft (meestal 2 a 3 keer per dag, het is een ouwe man aan het worden en vind dekens stelen op bed tegenwoordig hoogste prioriteit als hij in huis is).
Tevens gaat hij vaak mee met waar ik ook heen ga en mocht het ook maar enigszins kunnen.

Mijn ouders werken overdag en hond is dan gewoon thuis en word uitgelaten vlak voor werk en direct na de tijd gaat pa vaak met haar het bos in.
Laatste rondje is rond een uur of 9 ofzo.

Mijn schoonmoeder laat haar honden op vast tijden uit 4 keer per dag.
In de ochtend een uur en de rest van de dag wat kleinere rondjes.
Mocht ze niet kunnen valt een van ons in of een van mijn schoonzussen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:14

Toydoll: klopt, woon in een klein dorp, maar daar zie ik op dit gebied niet veel verschil in :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:38

Machie schreef:
Crista schreef:
Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...

Ja, maarja, hoeveel honden krijgen die beweging? Als ik kijk naar de honden hier in de wijk ben ik de enige die dagelijks met ze naar het bos gaat.

Buiten de ronde bos om loop ik verder niet met ze, maar daarin tegen hebben ze wel een riante tuin om in te lopen/rennen/spelen enzovoorts. Wij wonen in het buitengebied en het is niet echt prettig wandelen langs een drukken N weg.
Toen we nog in een woonwijk woonden liep ik dagelijks minstens 5x en 1x naar het bos.

Denk wel dat het een stuk gewenning is als je meer met je hond loopt, ze krijgen meer conditie daardoor natuurlijk waardoor het wel lastiger is om ze lekker moe te krijgen.
Als de hond van mijn moeder hier is merk ik dat die totaal geen conditie heeft en echt total-loss is van de ronde bos. Die is niet gewend om grote rondes te lopen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 20:51

JorisDy schreef:
Toydoll: klopt, woon in een klein dorp, maar daar zie ik op dit gebied niet veel verschil in :)

Ik vindt het altijd zo zielig, al die honden die ik nooit, nooit zie rennen en spelen. En het waren bij mijn ouders in de omgeving ook echt veel :( :(

Maar goed....

Opzich lees ik hier inderdaad genoeg goede oplossingen. Voornamelijk dus toch wel door ouders/buren/vrienden dat er opgepast wordt, als dat nodig is. Ik hoop dat ik ook zo iemand kan vinden haha! Alhoewel het bij mij maar op een paar daagjes gaat dat het nodig is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:22

ik laat ze ook maar 1 a 2 keer per dag uit buiten de tuin. en 3 a 4 keer per week (minimaal) naar het bos. maarrrr ze gaan altijd mee paarden en kippen voeren enz. ze lopen wel veel buiten te rennen en te klooien

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:33

Als ik werken ben is mijn hond bij mijn ouders...die zelf ook een hond hebben van dezelfde leeftijd en formaat. die klooien zo'n beetje de hele dag in de (grote) tuin of slapen. sochtens en savonds lopen ze een klein rondje van ong 15-20 min en eens per dag naar het bos..minimaal een uur.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:12

Toydoll schreef:
JorisDy: schrik je daar nog van ja? Je woont zeker niet in een grote stad :D

Daar waar ik ben opgegroeid, komt denk ik 80% van de honden niet veel verder dan het eerste de beste grasveldje voor/achter het huis... En dat dan vaak alleen sochtends 1x en savonds 1x omdat men de rest van de dag niet thuis is.

Onze hond gaat wel 4 uur per dag naar het bos (4x een uur), maarja, daar is de luxe dat dat om de hoek is en mijn ouders heel veel tijd (kunnen) besteden aan de hond.

Jij verwoord in 1x waarom ik vind dat je in de stad wel hondenbelasting moet betalen en op een dorp niet. (Vind ik dan!) Ik vind het niet diervriendelijk om een hond zo lang binnen te houden. En ze zijn vaak ook nog eens iets te dik. Dat is een probleem toch momenteel?

Hier is de hond ook de hele dag op sjouw buiten, mits ik thuis ben. Zo niet, dan past ze op het huis. 't Is een herder. De Jack is mijn schaduw. Die is waar ik ben. Ow ik zie net dat ik een zielige hond heb. Als die moet ravotten en spelen staat ze al te gapen... Maar ja ze is 12, dan mag dat toch? Die geeft niet zo veel meer om spelen. :')

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:47

Ik woon nog thuis dus mijn hond ook. Mijn moeder is overdag thuis, dus als ik dan werk laat zij haar uit. In het weekend laten we haar nooit langer alleen dan 5 uur. Dit komt al bijna nooit voor. Ik schrik er van hoeveel honden er lang alleen thuis zijn en van "de rondjes als de tijd het toelaat". De hond die maar 1 keer per dag het hok uit wil komen komt bij mij over als een zeer ongelukkige hond. Dit is totaal onnatuurlijk gedrag voor een hond. (Een zieke of oude hond uitgesloten)

Onze hond wordt 4 keer per dag uit gelaten, waarvan altijd 1 x per dag los rennen en bijna iedere dag een stuk fietsen. Daarnaast krijgt ze binnenshuis aandacht door spelen, training en zichzelf bezighouden met bijv zon bal waar voedsel uit komt als ze er mee speelt.