Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Crista schreef:Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...
Toydoll schreef:suuzepuus schreef:Kom nu net uit de nachtdienst. Heb eerst ff lekker de honden uitgelaten en dan zo mn bed in!
nachtdienst is idd niet zo'n probleem.
latedienst ook niet gezien vriendlief dan gewoon om 6 uur thuis is. dus dan maar heel kort alleen thuis.
Enige probleem die ik heb zijn vroege diensten
. 
Als ze nog zin heeft lopen we 'savonds na het eten nog een lange wandeling met haar.
Vaak wandel ik dan ook nog een stukje met haar en mijn paard in het bos. s'Avonds loopt mijn vriend vaak nog een stuk met haar. Als ik door mijn uren ben zal ik de woensdagen weer moeten werken.
)....
Machie schreef:Crista schreef:Lees erg veel "rondje lopen", ben ik dan de enige die vindt dat een hond (tenzij echt al oud) minimaal 1,5 uur per dag moet lopen/rennen/spelen? Maar goed...
Ja, maarja, hoeveel honden krijgen die beweging? Als ik kijk naar de honden hier in de wijk ben ik de enige die dagelijks met ze naar het bos gaat.
JorisDy schreef:Toydoll: klopt, woon in een klein dorp, maar daar zie ik op dit gebied niet veel verschil in

Toydoll schreef:JorisDy: schrik je daar nog van ja? Je woont zeker niet in een grote stad
Daar waar ik ben opgegroeid, komt denk ik 80% van de honden niet veel verder dan het eerste de beste grasveldje voor/achter het huis... En dat dan vaak alleen sochtends 1x en savonds 1x omdat men de rest van de dag niet thuis is.
Onze hond gaat wel 4 uur per dag naar het bos (4x een uur), maarja, daar is de luxe dat dat om de hoek is en mijn ouders heel veel tijd (kunnen) besteden aan de hond.