Leonberger pups!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jUst_eVa

Re: Leonberger pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:02

Wat een prachtige ouders!!! Ik ben nu ook heel erg benieuwd naar jou pups! Samen nog even in spanning wachten haha! :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:00

Even een update;eerst nieuwe kijkers gehad uit Apeldoorn die al eerder een Leo hebben gehad. Erg leuke mensen en zeer goed gevoel over! Vandaagook een echo gehad om twee uur. We hebben er zeven geteld (kan altijd meer zijn, je weet maar nooit) en alles is gezond en oké! Er komt ook nog een foto van de echo maar die moet nog opgestuurd worden :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:34

Super!! :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:36

Hoe krijgen jullie je haarbal Leo netjes uit de klit? wat voor borstel? spray? trimmer? hellup....onze hond is veel buiten want vindt dat heerlijk maar dat haar :(

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 18:25

barbaras schreef:
Hoe krijgen jullie je haarbal Leo netjes uit de klit? wat voor borstel? spray? trimmer? hellup....onze hond is veel buiten want vindt dat heerlijk maar dat haar :(

Dat is jammer! Het is vaak een kwestie van bij houden (elke week een borstel overheen en achter de oren, in de broek en in de bevedering van de poten checken voor klitten, en om de twee weken serieus goed uitkammen.) maar hieronder even ons ritueel van kammen.

Wij gebruiken eerst platte borstel om de ergste plukken eruit te halen (en dat eens in de week borstelen); http://i39.tinypic.com/2ykjgj4.jpg

Daarna een soort harkje voor de ondervacht; http://i44.tinypic.com/fvfck8.jpg

en daarna een klein kammetje om echt alle plukken eruit te halen; http://i41.tinypic.com/2m3i88p.jpg

Als de voeten geknipt moeten worden halen gewoon alles goed tussen die tenen vandaan en knipje we de voet rond als een soort katten/leeuwenvoet. Ik denk dat wel op youtube staat hoe of wat. Nagels doen we ook zelf ;) Neem aan dat je weet hoe dat moet?

De truc is om van onder naar boven te gaan. Dus beginnen bij de kont, haren te tegengestelde richting instrijken en vanaf de wortel heel langzaam (niet te hard anders is het niet lekker) de haren terug kammen naar hoe ze normaal liggen en zo goed alle klitten eruit te halen. Doe het rustig, neem de tijd en steeds stukje voor stukje.

De eerste keer met veel klitten kost het heel veel tijd (denk een uur), maar daarna is het een kwestie van heel goed bijhouden. De staart doe ik vaak alleen met de grote platte borstel en de broek met een klein kammetje van onder naar boven werken, net zoals de bevedering en de oren (waarvan de donzige haartjes een beetje te plukken vallen).

Houd je het goed bij, dan hoeft hij niet naar de trimmer en hoef je geen enge sprays te gebruiken of klitten eruit te knippen of what not.

Vragen oid.. PB maar :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 06:57

Onze hond springt helaas om de zoveel dagen in de sloot en rolt daarna door t zand en ziet er dan weer vreselijk uit. Maar we blijven volhouden, loopt hier in t dorp een geschoren Leo maar das ook niks

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 15:50

Dan is het wachten totdat het zand opdroogt. Wij hebben ook een hondenföhn als ze erg nat zijn. Misschien is dat iets? Of je leert hem af om niet in sloten te springen. Die van mij mogen best zwemmen maar wanneer ik het zeg :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:10

Gebeurd ook meestal bij mijn vriend, die is niet zo consequent en zacht van karakter haha...

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:30

Even een update:

Mara der buik is behoorlijk bol. Ze kan niet meer normaal zitten (poten eronder. Die liggen nu wat opzij om ruimte te maken voor haar buik). Ze heeft een ontzettende eetlust en haar gesnurk is iets waar je u tegen zegt :+ Nog ongeveer twee weekjes tot 28 december.. Yes! *\o/* Mijn moeder voelde ze vandaag bewegen, dus dat is een goed teken!

Ook hebben we de foto's gekregen van de echo toen ze 4 weken zwanger was. Het zwarte bolletje is waar de pup (dat raar gevormde witte ding) in zit. We hebben er in totaal 7 geteld en zagen wat hartjes kloppen. Een mooi aantal al zeg ik het zelf :D

Afbeelding

Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:41

Oee leuk!!!! Weet wat je mee maakt he! Haha. Ben nu al zenuwachtig voor haar bevalling en pups!!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:46

oh hier is je nieuwe topic.. was hem al steeds aan het zoeken!

maare je teefje is wel donker zeg, mooi!
de vader van onze 2e leo komt geloof ik ook uit polen.

7 is wel een mooi aantal voor een leo nestje.. bij die van ons was het steeds een nest van 12! pff drukte!

ben benieuwd naar de pups! :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:09

Hoe gaat het met je teefje? Laatste daagjes nu....

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:15

jUst_eVa was met net voor, wilde ook net vragen hoe het met de hoogzwangere mams gaat :)

Als alles goed gaat (en er 2 teefjes inzitten) krijgen wij over een tijdje er ook weer een pup bij! De teef van een vriendin van ons is vorige week gedekt! Kan nu al niet wachten, dus in de tussentijd hoop ik me te kunnen vermaken met foto's van jullie puppies :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:21

Oeh Leonbergers! Zulke gave honden :+:
Ik ben benieuwd hoeveel er in zitten!

En wat betreft namen: Cayenne, Carrera, Cadans, Cujo :D Cyra, Celtic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:26

Leonbergers <3 als er ooit een hond komt.. vriendin van mij had er vroeger eentje, was gek op dat beest :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:24

filou schreef:
jUst_eVa was met net voor, wilde ook net vragen hoe het met de hoogzwangere mams gaat :)

Als alles goed gaat (en er 2 teefjes inzitten) krijgen wij over een tijdje er ook weer een pup bij! De teef van een vriendin van ons is vorige week gedekt! Kan nu al niet wachten, dus in de tussentijd hoop ik me te kunnen vermaken met foto's van jullie puppies :D

Leuk!! Wat voor ras is het? Dan ben je wel verplicht een topic te starten hoor :o

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:26

Haha. Mara krijg het een beetje moeilijk. Alles wordt natuurlijk zwaar en ze waggelt enorm. Ze gaat sinds vorige week donderdag niet meer mee met de grote wandeling en alleen kleine stukjes. Ik hoop dat ze vrijdag op zaterdag gaat bevallen. Dat is een mooie tijd. Alles is trouwens in huis en na kerst wordt de werpkist in elkaar gezet :)

We hadden trouwens vandaag röntgen om te kijken hoeveel het er waren. We hebben er 6 goed gezien en misschien zit ergens een 7e verstopt. Heel mooi aantal!!

Jullie krijgen uiteraard foto's als alles er is :D

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:55

jUst_eVa schreef:
Leuk!! Wat voor ras is het? Dan ben je wel verplicht een topic te starten hoor :o

Ook Leonberger :) Haha tegen die tijd zal ik een topic openen, is helaas niet bij ons thuis dus kan geen dagelijkse updates geven zoals Bralindy. Eerst ook maar eens afwachten of ze drachtig is trouwens ;)

Dat klinkt inderdaad als de laatste loodjes Bralindy! 6 is een mooi aantal, ben benieuwd!! Plaats je ook filmpjes? Vind dat geluid dat ze maken zo ontzettend aandoenlijk altijd <3

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 20:34

Er komt een webcam Filou ;) Die zal alleen s'nachts uit zijn en met schoonmaken. Als de tijd er daar is zal ik daar wel een link voor plaatsen zodat jullie hem kunnen kijken.

En wie weet ga ik ook belangrijke dingen filmen zoals eerste papje, voor het eerst in de tuin of buiten aan een lijntje, of voor het eerst bij het tuincentra :) En uiteraard veel foto's maken!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:35

Ooooh ik kan nu al niet wachten... leopuppies! *\o/*

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 20:38

crazy_funky schreef:
oh hier is je nieuwe topic.. was hem al steeds aan het zoeken!

maare je teefje is wel donker zeg, mooi!
de vader van onze 2e leo komt geloof ik ook uit polen.

7 is wel een mooi aantal voor een leo nestje.. bij die van ons was het steeds een nest van 12! pff drukte!

ben benieuwd naar de pups! :D

Ons grootste aantal was 11. Maar daarvan waren er 3 overleden bij geboorte. Maar 8 waren al druk, laat staan 12!! Respect hoor!! _/-\o_

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:28

Update: Gisteravond was Mara erg onrustig maar geen wee-neigingen. We hopen dat het vannacht gebeurt en anders morgen. Vingers gekruist!! +:)+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:35

Spannend.
Prachtige ouderdieren zeg

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 01:31

Spannend!!!!!! Succes!!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 10:04

Helaas niks geworden vannacht. Verkeerd in geschat :')