Leonberger puppies!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Leonberger puppies!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:30

Kijk eens in een bosatlas onder de C :-). je vind daar vaak hele mooie namen van streken, steden, rivieren, meren en dorpjes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:33

Ik ben zelf altijd fan van namen met 2 lettergrepen, dat roept lekker :)
Verder ken ik zat mensen wiens hond een roepnaam heeft die niet eens lijkt op de stamboomnaam, dus hè, dat maakt ook niet zoveel uit :+

Voor teefjes: Cathy (uit te spreken als keetie of kathie, met de a als in can't :+ lekker duidelijk)(betekent 'puur'), Caitlin ('puur' (Wales) ), Candy (oh wat zoetig :+ ), Chloe (dus kloo-ie)(Ierse rivier), Chère (liefje, als in 'ma chère', Frans dus)...
Voor reutjes: Cooper (Sheldon!), Copper (koper), Conner ('houdt van wolven'), Colorado, Cuervo (plaats in Amerika, Spaans voor kraai, en een tequillamerk :+ )

Gave honden! Hopelijk vind je één van mijn naampjes leuk :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:34

Wauw, wat gaaf. Ik heb een enorme zwak voor Leonbergers, hoop er in de toekomst ook weer eentje te hebben.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:42

Bralindy schreef:
_Yasmine_ schreef:
Wat leuk, hier loopt een leonberger monster van inmiddels 12, uit belgië! --> roepnaam: Belg

Benieuwd naar wat foto's! Hoe ziet de mama hond eruit?

Is er nadat jullie naam gegeven nog een kans dit aan te passen voor eigenaren?
Hebben jullie ook een foknaam erachter? Cira ..?..

Is het een duits of frans type leonberger?

Een beetje een mix van beide :) De moeder hond is vrij slank, lang en hoog dus we hebben een reu genomen die ook vrij groot is, maar beter botwerk heeft (komt uit Polen, vader van moeder is Meus Amicus Fenno).

Moeder (Amara) Zij is nu iets zwarter dan op de foto vanwege wintervacht:
http://i44.tinypic.com/2psr5m9.jpg

Papa (King Szachal van Du Plataeu Bavarois): http://users.telenet.be/plateaubavarois/king.htm
http://i43.tinypic.com/vqig6q.jpg

Mara heeft iets te veel stop, waar King weer iets te weinig van heeft. Mara is wat donkerder en King lichter. Mara is slanker en hij wat breder maar beide zijn ze redelijk groot (niet té voor een Leo).

Dus ze heffen elkaar mooi op. Plus, ondanks zijn jongheid (bijna 3) geeft hij hele mooie pups en is het een hele lieve reu. Ideale combinatie lijkt mij :)

We wilden eerst een ander gebruiken, maar die liet zich niet helpen met dekken en kon hem er niet insteken ;(

De puppen krijgen sowieso Bralindy Amara's erbij.. We moeten de combinate nog bedenken hoe of wat.
Misschien wel Bralindy .... Amara's. Who knows :o

Vind de beide vrij smal, vergeleken met die van ons. Hier loopt een veel breder type die wat lager is voor een leonberger dan

Zou leuk zijn als de rode kleur van moeders mee gaat naar de pups, dat heeft namelijk altijd wat.
Vind het een leuke combinatie, benieuwd wat eruit komt!
Karakter is natuurlijk ook belangrijk!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 14:42

Magrathea schreef:
Ik ben zelf altijd fan van namen met 2 lettergrepen, dat roept lekker :)
Verder ken ik zat mensen wiens hond een roepnaam heeft die niet eens lijkt op de stamboomnaam, dus hè, dat maakt ook niet zoveel uit :+

Voor teefjes: Cathy (uit te spreken als keetie of kathie, met de a als in can't :+ lekker duidelijk)(betekent 'puur'), Caitlin ('puur' (Wales) ), Candy (oh wat zoetig :+ ), Chloe (dus kloo-ie)(Ierse rivier), Chère (liefje, als in 'ma chère', Frans dus)...
Voor reutjes: Cooper (Sheldon!), Copper (koper), Conner ('houdt van wolven'), Colorado, Cuervo (plaats in Amerika, Spaans voor kraai, en een tequillamerk :+ )

Gave honden! Hopelijk vind je één van mijn naampjes leuk :+

Ik vind Colorado en Cuervo wel wat hebben! Lekker apart! :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:43

Cujo?
Naar het boek van Stephen King

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:43

Tip van de bosatlas is trouwens ook wel echt een goeie :D Ga ik ook doen als ik een hondje neem, hihi.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 14:47

_Yasmine_ schreef:
Vind de beide vrij smal, vergeleken met die van ons. Hier loopt een veel breder type die wat lager is voor een leonberger dan

Zou leuk zijn als de rode kleur van moeders mee gaat naar de pups, dat heeft namelijk altijd wat.
Vind het een leuke combinatie, benieuwd wat eruit komt!
Karakter is natuurlijk ook belangrijk!

King is nog niet volgroeid, dus ik neem aan dat hij flinker wordt. In het echt lijkt hij in iedergeval veel groter, je kan maar zoveel zien van een foto af en je hebt ander vergelijkings materiaal dan wij. :')

De reu die we eerst wilden gebruik was Xantos van Ida Lems (de kennel naam ben ik even vergeten), die was ook meer het duitse type, maar wel veeels te dik ondanks dat hij wel flink was.

In iedergeval, ik hoop dat het mooie pupjes worden inderdaad. Maar vooral gezond!!

Ik ga ook zeker de bosatlas er denk ik bijnemen :D Cujo vind ik ook wel wat, maar ik zie een leonberger de naam nog niet echt drager. Denk dan meer aan Shepperd eerlijk gezegd :)

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:49

Ik kijk ook uit naar jouw updates, mijn leonberger was blond en zijn roepnaam was Absan. Het was een superlieve hond ook voor mijn dochtertje, wel best waaks en beschermend, maar nooit vals. vanwege het onderhoud aan de vacht durf ik het nu niet meer aan. Misschien als de kinderen wat groter zijn dat er opnieuw een leo komt. We zien wel. Veel plezier ermee.

Ciel vind ik ook mooi voor een teefje.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:00