Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 20:16

Ja ranzig is dat.

Ik heb voorheen wel eens wat van dat soort akelig vlees gehaald maar op 1 of andere manier willen ze dat dan niet. Die grijze lust al helemaal niks... stukje kaas / beleg / vlees / vis ofzo, alles dat een kat gewoon een lekkernij hoort te vinden, dat hoeft die muts niet :P

Maya is van de papjes, die wil altijd graag een pinkje pap of ijs ofzo. Of een pinkje kaas uit een kaassoufflé :9

Die rooie die is wel gek op vlees, en dan vooral kip :j
Krijgt ook altijd de zeentjes en rode stukjes enzo van de kipfilet.

Je kan hem bijna geen groter plezier doen dan hem een stukje rauwe kip geven.... of lekker rausen / aaien terwijl hij in het zand kan rollen of met een strotouwtje spelen waar hij dan ook weer lekker op kan knagen en naar kan springen.

Daar moet je dan flink wild mee slaan / wapperen zodat hij een meter hoog kan springen om hem te pakken te krijgen.... dan maakt 'ie een diedubbele salto in de lucht en terwijl hij in de lucht hangt, haalt hij uit met 1 klauw en hengelt hij dat touwtje richting zijn bek, waarna die al knagend op dat touwtje neerstort :')

MamaMiesje

Re: Kat hartruisje + spugen + snurken? En tip kwaliteitsbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:21

Hier hetzelfde hoor:
de ene Bengaal lust álles. Chipjes, kaas, vlees, slagroom, vla etc. etc. En je kan ook niets laten liggen (vorige week 3x raak: kwam ik thuis, lag er een vermoord pak meel over de keukenvloer verspreid, later jatte hij een kuipje smeerkaas en nog wat later liep hij met een leeg pak vla in zn bek :') )
En die andere Bengaal die lust alleen maar brokjes en als je dan met een kippenpoot aan komt zetten, dan kijkt ie je zo aan van: "Heb je nog nooit van blikvoer gehoord ofzo? :roll: "

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 20:24

Hihi.

Mijn schoonmoeder had een poesje (helaas dood gevonden pas geleden...) en die vrat echt alles, spinazie en aardappels enzo! Nog liever dan vlees... owja en ze zat ook een keer in de boom, de mezenbolletjes van de buren op te vreten :')

Daar staat ook gewoon altijd voer dus waarom ze dan al die onzin op wil vreten :?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:34

Herkenbaar van het spugen, hier ook eentje die het in het verleden ook met enige regelmaat had.
Ik heb toen van de da een tube gehad (weet niet meer hoe het heet) maar werkt oa ook voor haarvallen. Sommige katten hebben moeite deze uit te breken waardoor ze soms met vlagen na het eten gaan braken.
Door dit spul werd het opgenomen en ging dan via het maag/darm kanaal via een veilige weg naar buiten.
En echt daarna, probleem opgelost.

Specific dan de da doen ze hier een moord voor. Helaas 1 kat met blaasgruis waardoor we ze allemaal over hebben moeten zetten. Want steeds weer het voer weghalen werkt ook niet. Nu waren ze gewend om altijd voer te hebben staan, en waren mooi op gewicht.
Maar met dit voer mogen ze maar vrij weinig van, dus ze zeuren de oren van je hoofd. M'n man was ze dus iets meer gaan geven -O- Ze lijken nu wel zwanger

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:43

Tja als die echt zo gek is van vlees is, een brok zo goed als rauw, ongemalen vlees vind je in mijn ogen niet!
Sowieso taurine toevoegen, overschotten geven geen problemen en het is ook goed voor het hart! (Wat ik dan mooi vind is dat hart ook veel taurine bevat)