Cassidy schreef:Het dier weet niet beter. En oogt op dit moment nog gezond. Ja, eerste idee was ook dat ik hem had laten gaan. Maar aan de andere kant: ook als het later last krijgt, op dit moment nog niet. Dus gun hem het leven, laten gaan kan altijd nog.
Wat is de reden dat wij de neiging hebben om alles wat niet redelijk normaal of perfect is, weg te stoppen?
Owat is de reden dat wij de neiging hebben veel te ver door te zetten? Omdat de middelen er tegenwoordig zijn? Puur eigen egoisme?
Ik gun elk dier zijn/haar leven echter ik gun alle dieren ook het op tijd beeindigen van hun leven. Juist bij dieren moeten we dat als mens zijnde op tijd doen en dat wil tegenwoordig nogal eens te laat gebeuren naar mijn mening. Men gebruikt veel te makkelijk en te snel veel te veel hulpmiddelen. Regelmatig ten koste van het dier.
ik kan een hond die om 100 redenen ingeslapen moet worden ook wel 2.5 minuut nog vrolijk op een filmpje krijgen en ik kan mijn fitte hond ook ziekelijk op een filmpje laten zien. Oftewel op een filmpje van deze lengte kan je niet baseren of een hond wel/niet gelukkig is of zich goed red. Dit is redelijk vlakke ondergrond. Mijn honden struikelen stiekum nogal eens over een poot tijdens het wandelen deze hond zou gelijk onderuit gaan want op 1 poot staan is helemaal niet makkelijk.