Boxer pup zonder achterpoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:19

Cassidy schreef:
Het dier weet niet beter. En oogt op dit moment nog gezond. Ja, eerste idee was ook dat ik hem had laten gaan. Maar aan de andere kant: ook als het later last krijgt, op dit moment nog niet. Dus gun hem het leven, laten gaan kan altijd nog.

Wat is de reden dat wij de neiging hebben om alles wat niet redelijk normaal of perfect is, weg te stoppen?

Owat is de reden dat wij de neiging hebben veel te ver door te zetten? Omdat de middelen er tegenwoordig zijn? Puur eigen egoisme?

Ik gun elk dier zijn/haar leven echter ik gun alle dieren ook het op tijd beeindigen van hun leven. Juist bij dieren moeten we dat als mens zijnde op tijd doen en dat wil tegenwoordig nogal eens te laat gebeuren naar mijn mening. Men gebruikt veel te makkelijk en te snel veel te veel hulpmiddelen. Regelmatig ten koste van het dier.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:21

Ik vind het er een beetje vreemd uit zien. Is het mogelijk dat een hond zijn achterwerk zo omhoog houdt met enkel zijn voorpoten?

Mocht dit wel echt zijn dan vind ik het heel naar voor het beestje. Hij zal niet beter weten, maar krijgt daar later hoe dan ook last van.

Agossie

Re: Boxer pup zonder achterpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:24

Oeh... dan staat er ook nog "brighten up your day"... Dit soort filmpjes maken mij juist heel triest. Ik had hem inderdaad ook laten inslapen.

Naar mijn persoonlijke mening is het egoïstisch om dit soort dieren te laten leven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:31

Cassidy schreef:
Wat is de reden dat wij de neiging hebben om alles wat niet redelijk normaal of perfect is, weg te stoppen?

Je kunt het ook omdraaien:
Waarom moeten een hoop dieren koste wat kost gered worden?

Ik zie regelmatig geredde dieren waarbij ik van mening ben dat die dood een stuk beter af waren en dan heb ik het niet over een klein hondje met 3 poten maar over gevallen als de boxer in de OP, dieren die imo geen volwaardig leven meer kunnen leiden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 19:35

Maar in hoeverre is het leven nu niet volwaardig? Hij lijkt best blij en zich aardig te redden.

Ik spreek mezelf tegen, daar ben ik me wel van bewust, maar ik vind het heel moeilijk om te kiezen wat goed is.

Mijn verstand zegt: Die had niet ouder moeten worden dan een dag. Maar mijn gevoel zegt: Ja hij ziet er blij er uit nu, dus waarom niet?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:28

SAKKIA schreef:
Maar in hoeverre is het leven nu niet volwaardig? Hij lijkt best blij en zich aardig te redden.
Ik spreek mezelf tegen, daar ben ik me wel van bewust, maar ik vind het heel moeilijk om te kiezen wat goed is.

Mijn verstand zegt: Die had niet ouder moeten worden dan een dag. Maar mijn gevoel zegt: Ja hij ziet er blij er uit nu, dus waarom niet?

dat lijkt idd maar dit is een filmpje van 2.5 minuut niet van 24/7 ;) ik kan een hond die om 100 redenen ingeslapen moet worden ook wel 2.5 minuut nog vrolijk op een filmpje krijgen en ik kan mijn fitte hond ook ziekelijk op een filmpje laten zien. Oftewel op een filmpje van deze lengte kan je niet baseren of een hond wel/niet gelukkig is of zich goed red. Dit is redelijk vlakke ondergrond. Mijn honden struikelen stiekum nogal eens over een poot tijdens het wandelen deze hond zou gelijk onderuit gaan want op 1 poot staan is helemaal niet makkelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:38

lor1_1984 schreef:
Ik zie regelmatig geredde dieren waarbij ik van mening ben dat die dood een stuk beter af waren en dan heb ik het niet over een klein hondje met 3 poten maar over gevallen als de boxer in de OP, dieren die imo geen volwaardig leven meer kunnen leiden.

dierenfan schreef:
Owat is de reden dat wij de neiging hebben veel te ver door te zetten? Omdat de middelen er tegenwoordig zijn? Puur eigen egoisme?

Ik gun elk dier zijn/haar leven echter ik gun alle dieren ook het op tijd beeindigen van hun leven. Juist bij dieren moeten we dat als mens zijnde op tijd doen en dat wil tegenwoordig nogal eens te laat gebeuren naar mijn mening. Men gebruikt veel te makkelijk en te snel veel te veel hulpmiddelen. Regelmatig ten koste van het dier.

De vraag was wat breder gesteld en gaat wat verder dan de beslissing over leven of dood voor een dier. En dan weer: wie maakt de beslissing of een dier een volwaardig leven kan leiden? En om even door te trekken: wie maakt de beslissing of een mens een volwaardig leven kan leiden? Ik hoef geen antwoord hoor, en ik ben bekend met het fenomeen antromorphiseren, en ik besef ook dat niet iedereen me daarin kan volgen. Maar probeer even na en vooral door te denken.

http://www.youtube.com/watch?v=LKmsZSlYXCQ

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:47

Ik kende het filmpje en moest daar ook aan denken. Dat veroorzaakte bij mij ook wel de twijfel.
In hoeverre kunnen wij beoordelen dat het dier ook daadwerkelijk een onvolwaardig leven heeft?

Ik denk dat het grote verschil met mensen is dat zij aan kunnen geven waar ze moeite mee hebben of pijn hebben. Hierdoor kun je in het leven grote aanpassingen doen om het leven zo aangenaam mogelijk te maken. Met dieren kan dit niet. We gaan er vanuit dat ze happy zijn, maar zijn ze dat ook werkelijk?
Dat weten we niet en dat ontneemt ons de middelen om het leven zo aangenaam mogelijk te maken. We doen uiteraard wat we kunnen, maar zullen nooit weten of het effectieg (genoeg) is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:48

Dus de twijfel, het niet weten, is dat een reden om dan maar te zeggen: dier/mens moet dood? Het gaat uiteindelijk om een leven. Als het voor de rest levensvatbaar is, dus kan ademen, poepen, plassen en lopen en desnoods op twee benen, of zich anderszins kan voorbewegen zonder pijn, is dat een reden om te zeggen: ik had hier een einde aan gemaakt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:51

Ik kies er dan voor om een dier inderdaad direct na de geboorte (want daar hebben we het hier over) in te laten slapen, dan een toekomst tegemoet gaan waarin ik nooit zeker weet of het dier daadwerkelijk happy is en geen pijn heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:52

En bij een mens? Ik hoef geen antwoord hoor, want dit is een tricky en ethische vraag, maar wil je ertoe zetten om door te denken. En dat geldt ook voor degenen die meelezen en niet plaatsen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 21:57

Bij een mens niet.

Simpel weg om het feit dat mensen zelf kunnen aangeven wat ze nodig hebben en waar ze dan bijvoorbeeld pijn hebben. Daar kun je dan gerichts iets aan doen. In de eerste levensfase misschien niet, maar dan lopen ze ook nog niet en hebben mensen hun ledematen ook niet op die manier nodig zoals een dier deze nodig heeft. Tegen de tijd dat we die wel nodig hebben zijn we vaak ook beter in staat aan te geven waar er bijvoorbeeld pijn is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:59

Een kind net na de geboorte kan niet aangeven of ze ergens last van hebben. We hadden het over inslapen van een dergelijke pup vlak na de geboorte. En gebruik van ledematen heeft deze boxer wel degelijk. Niet zoals wij gewend zijn en hij zal misschien niet oud worden maar wie gaat de beslissing maken of deze hond kwaliteit van leven heeft of niet?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:06

Dat zeg ik toch ook? Dat een kind dat ook niet kan in de eerste levensfase? Verschil is echter dat een dier zijn poten direct gaat gebruiken om te lopen. Een kind gaat echter eerder praten dan actief zijn benen gebruiken waar deze voor bedoeld zijn ;)

En volgens mij zeg ik ook nergens dat deze boxer zijn ledematen niet gebruikt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:06

Pup kan toch lopen? Hij gebruikt zijn benen toch waar ze voor bedoeld zijn? Dat het niet gaat zoals wij gewend zijn en graag zien is een tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:14

Nu is hij nog niet zwaar , als hij uitgegroeid is dan lijkt het me een best zware belasting voor zijn enige 2 poten..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:17

hmm, ik weet niet wat ik er van vind. We kunnen nou eenmaal niet met dieren praten, dus we weten niet hoe de boxer het zelf vindt en of hij/ zij pijn heeft. Als hij geen pijn heeft, tja waarom zou je m dan moeten in laten slapen? Hij weet niet anders, dus zou dan prima kunnen leven. Maarja als hij wel pijn heeft zou ik m sowieso in laten slapen...
Maar helaas kan je het niet weten. Ik ben er nog niet achter wat ik er van vind :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 22:20

Het gaat er natuurlijk niet alleen om of hij kan lopen of niet. Als je zo'n pup geboren ziet worden dan moet je ook na kunnen denken over de gevolgen op de langere termijn. De gevolgen voor zijn rug en poten bijvoorbeeld.
Wat als had gebleken dat hij zijn achterlichaam gewoon achter zich aan had gesleept? Met alle druk en schaamwonden e.d. van dien?
Dan was de pup ook al ouder geweest, was het toen wel eerlijk geweest om hem nog een spuitje te geven? Onder het nom van: Ik heb het geprobeerd?
Voor wie heb je dat dan eigenlijk gedaan? Voor jezelf of voor de hond?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:33

Dit is walgelijk en hond onwaardig. En Cassidi dat zou jij ook moeten denken. Een dier is geen mens en er zijn grenzen aan wat je wel of niet laat leven. Dit had idd direct bij de geboorte weg gemaakt moeten worden. Ik snap mensen niet die zoiets laten leven.

Eagle74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:36

fokken is ook keuzes maken wat de ouders normaal zouden doen..dus geen zwakke pups laten leven. Vind dat teveel honden "gered" worden die te zwak zijn om door te gaan. Waar doen we het voor.. om kijk mij eens ik geef zo;n hond een kans.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:54

Cassidy schreef:
Een kind net na de geboorte kan niet aangeven of ze ergens last van hebben. We hadden het over inslapen van een dergelijke pup vlak na de geboorte. En gebruik van ledematen heeft deze boxer wel degelijk. Niet zoals wij gewend zijn en hij zal misschien niet oud worden maar wie gaat de beslissing maken of deze hond kwaliteit van leven heeft of niet?

De eigenaar, en als hij een greintje verstand in zijn kop heeft, ligt zijn beslissing voor de hand.
NB. Vergelijkingen met mensen in deze zijn altijd irrelevant (en meestal smakeloos).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:02

in de natuur had hij allang dood geweest, niet alleen omdat hij geen eten kan zoeken/jagen maar vooral omdat hij verstoten word, dan wel doodgebeten word door zijn soortgenoten.. het is alleen voor de ego van de mens om zo n dier in leven te houden.
idd wat dierenfan zegt je kan van zo n kort filmpje toch niet zeggen of hij een waardig leven heeft? hij rent hijgend in de rondte dus ja wat zie je er aan? je kunt je wel bedenken hoe zwaar zijn lijf het moet hebben om straks rond de 30 kilo op alleen de voorpoten te dragen..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:09

Had het beestje ook in laten slapen..
Kwam van de week in het bos een hondje tegen met de stompjes van z'n achterpoten in zo'n karretje.
Ik vind dat echt dierenmishandeling, want je knupt er niet zo'n karretje achter voor het welzijn van de hond.. alleen omdat je zelf zo egoïstisch bent omdat je het beestje niet kan missen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:14

Arm dier, de voorpoten hebben het zwaar en dat zal vroeg of laat problemen gaan geven. Geef het op zijn minst tenminste een karretje voor de achterkant, dat scheelt al een heel stuk.

Zoals het nu is vind ik het triest.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:37

Slechte fokker. Moet broodfokker zijn. In ieder geval geen verstand van dierwaardig bestaan.