Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinto_1 schreef:tweebelgen schreef:Hou de hen eens met haar achterwerk in koud water. Mijn buurman doet het altijd met zijn kippen.
Ik vind het best zielig om met dit koude weer een kip in koud water te dompelen. Zou er zelf niet voor kiezen...
) Net als in een jute zak. Hou toch op zeg, je reinste dierenmishandeling. Echt zo'n onzin.
Amaris schreef:tweebelgen schreef:Hou de hen eens met haar achterwerk in koud water. Mijn buurman doet het altijd met zijn kippen.
Nee natuurlijk niet, dat moet je ook niet doen. Daar zijn ze zélfs op het kippenforum over eens (en voordat die het ergens over eens zijn...) Net als in een jute zak. Hou toch op zeg, je reinste dierenmishandeling. Echt zo'n onzin.
![]()
De noordhollandse blauwe heb ik een week of anderhalf van het nest moeten halen twee keer per dag. Toen was het over.
Het dictatoriale Kippenforum schreef:Het achterste van een kip nat maken met koud
water:
Hierdoor daalt de lichaamstemperatuur van de kip, waardoor ze nog wel eens
wil stoppen met broeden.
Amaris schreef:Ja dat klopt, maar dat is eens ter discussie gesteld en toen was iedereen het er wel over eens dat dat eigenlijk niet in de FAQ thuis hoort.
Het is me gewoon bijgebleven, die eensgezindheid, kon het niet geloven gewoon... haha! Het is daar altijd zo'n gebitch onder elkaar.
. Maar ik ben het met je eens, het gebitch en gezeik is echt verschrikkelijk daar. Zo overtuigd van hun eigen gelijk. En dan noemen ze zich het leukste kippenforum van Nederland en België
tweebelgen schreef:Je stopt die kip ook geen minuten in het koud water en het is toch alleen maar het achterste.... gewoon even onderdompelen en eruit.
Als dat al dierenmishandeling is..... Wat doe je dan in de winter als ze in de sneeuw rondlopen? Ook koud aan hun achterste
tweebelgen schreef:Je stopt die kip ook geen minuten in het koud water en het is toch alleen maar het achterste.... gewoon even onderdompelen en eruit.
Als dat al dierenmishandeling is..... Wat doe je dan in de winter als ze in de sneeuw rondlopen? Ook koud aan hun achterste
Amaris schreef:tweebelgen schreef:Je stopt die kip ook geen minuten in het koud water en het is toch alleen maar het achterste.... gewoon even onderdompelen en eruit.
Euh, ik weet niet hoor, maar mijn kippies hebben nog nooit totaal doorweekt tot hun staart in de sneeuw gestaan

Vivian__ schreef:Amaris schreef:Het is daar altijd zo'n gebitch onder elkaar.
Daar?Of ook op bokt?
Amaris schreef:tweebelgen schreef:Je stopt die kip ook geen minuten in het koud water en het is toch alleen maar het achterste.... gewoon even onderdompelen en eruit.
Euh, ik weet niet hoor, maar mijn kippies hebben nog nooit totaal doorweekt tot hun staart in de sneeuw gestaan
Qimm schreef:Amaris schreef:
Die van mij komen niet buiten als er sneeuw ligt, mietjes
InekeN schreef:Jemig wat een middeleeuwse taferelen houden sommige kippenhouders er op na.
Laat die kip gewoon zitten, het gaat namelijk vanzelf weer over.
Heb je een paar weken een eitje minder, tja