Waar een nieuw oud konijn nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Waar een nieuw oud konijn nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:11

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:16

Als je contact opneemt met de konijnenopvang, hebben ze vast wel iets voor je.
Zelfs als er op dit moment geen passend konijn is, is dat er misschien volgende week wel. Er komen zoveel (oudere) konijnen binnen meestal, dat het nooit lang kan duren :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:15

Ik heb twee konijnen van asiel Goofy, ze kunnen je er erg goed helpen met koppelen. Op dit moment zie ik inderdaad dat er weinig rammen zitten, wat dat betreft ben je net iets te laat, vorige week zat er nog een knappe hangoorman van 7 jaar oud. Maar ik weet dat de doorstroom erg hoog ligt, vooral op dinsdag en zaterdag komen er regelmatig afstandskonijnen binnen. Wil je trouwens perse een ouder konijn? Hier heb ik een oudere heer pas nog gekoppeld aan een vrouwtje van 2, gaat ook erg fijn samen. Denk dat de leeftijd niet veel uit maakt, als de ram door zijn pubertijd is, dus niet meer piepjong, gaat het vaak prima.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:08

Ik heb er zelfs eentje van alweer 6 jaar (ram), die we net gekoppeld hebben aan een voedster met onbekende leeftijd. Ze zijn zoooooo schattig samen. Ik vermoed dat zij wat jonger is, maar het maakt niet uit. Ze hebben het fijn samen en dat is het belangrijkste. Goed dat je weer een maatje voor je nijn zoekt. Heel veel succes!! Komt vast goed. :j :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:56

Zelf een advertentie op marktplaats zetten.
Heb ik ook ooit gedaan en zo ben ik aan een leuk maatje gekomen. Die mensen wilden in eerste instantie niet hun konijn wegdoen, maar alleen als ze iets tegenkwamen dat wel wat leek. Toen zagen ze mijn advertentie.
Je kan het altijd proberen!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:09

Zelf een advertentie plaatsen is niet zo'n geweldig idee. Vooral omdat nu heel veel mensen hun konijn maar al te graag kwijt willen (eigenlijk in alle jaargetijden wel), en geloof me... er zijn heel wat mensen die bereid zijn te liegen om dat diertje weg te krijgen.
Zo was er iemand die bij ons een oeps-nestje gebracht had omdat iemand haar een gecastreerde ram had verkocht die dus helemaal niet gecastreerd was. En dat is niet de eerste keer dat dat voorkomt....

Dan zou je al eerst met die ram langs de dierenarts moeten om te zien of die daadwerkelijk wel gecastreerd is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 15:27

Laura_x_ schreef:
lotlot2 schreef:
Op Goofy niks gevonden en alle konijnen op bunnybin zijn naar andere opvangcentra gegaan.
Mijn konijn is een voedster van 7 jaar.

Ik zou gewoon eens langsgaan met je konijn. Uiteindelijk zal je konijn een vriendje kiezen en zal jij dit niet kunnen doen. Je kunt nog zo graag 'dat ene konijn' willen, maar uiteindelijk zal je konijn haar vriendje kiezen. ;) Bij een asiel heb je veel kandidaten, dus daar zit vast een match bij ;)

Asiel Goofy is een aanrader, ons dwergkonijnenmeisje komt er ook vandaan. :j

Excuses, ik dacht dat je konijn een mannetje was. :o Er staan drie rammen op de site op het moment en misschien zitten er nog wel een paar meer die nog niet op de site staan. Je zou ze kunnen mailen?

Bedankt voor je reactie! Ons overleden konijn komt ook van Goofy! Maar het probleem is dat we echt een oud konijn zoeken waarmee onze voedster haar laatste jaren mee kan delen, alsbwe een jong konjjn nemen beginnen weer vanaf het begin en dat willen we niet meer.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:13

Oke begrijpelijk:) willen jullie straks ook stoppen met konijnen of dat niet? Want ik weet dat je bij Goofy sowieso de mogelijkheid hebt om je nieuwe konijn terug te brengen wanneer je oude konijn is overleden, moet je maar net willen en kunnen, maar kan wel een uitkomst zijn in sommige situaties. Had je trouwens al op bunnybin.nl/senioren.htm gekeken? Ik zie daar best een paar leuke oudere heren, en er staat niet altijd bij waar in het land deze zich bevinden, misschien toevallig wel erg in de buurt? Zou sowieso eens mailen met de mensen achter bunnybin en je wensen doorgeven. Zij bemiddelen heel veel in senioren en misschien weten ze nog wel een leuke ram die nog niet op internet gezet is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 22:46

We zijn van plan om een 'leenkonijn' bij Goofy te halen, zoals Lenea al zei.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:54

Helemaal top! :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 14:52

Iemand nog opties?
Op dit moment hebben ze bij Goofy geen gecastreed mannetjes konijn. Ze hebben er 1 maar die eet niet dus die willen ze nog niet 'uitlenen'

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:40

Heb je ze gevraagd hoe lang het gemiddeld duurt tot er nieuwe konijnen binnen komen?
Of kun je via hen in contact komen met een andere opvang die wel een konijn voor je heeft?

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:41

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:34

Ronald dan? Die zie ik op de konijnenpagina staan van asiel Goofy ;)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 16:02

Laura_x_ schreef:
Ronald dan? Die zie ik op de konijnenpagina staan van asiel Goofy ;)

Ja, daar hadden we ook voor gebeld maar omdat hij niet eet wouden ze hem nog niet weg doen!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:00

Dan reserveer je hem toch? Kun je hem later ophalen? ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:05

Topic openen op bunnybunch?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 15:51

Hallo allemaal!

Dinsdag gaan we bij Goofy kijken of we onze dame kunnen koppelen!
Ik hou jullie op de hoogte!