[***] schreef:Oke, maar waar moet ik ze laten?
Door de wc spoelen? Ik gooi ze ook soms zelfs in de prullenbak.. Of door de gootsteen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:Oh, dat vind ik zielig, kan ik ze niet in dr tuin laten, maar dan gaan ze waarschijnlijk ook dood of niet?
KingYasFenn schreef:Er bestaat een kans(JE) dat je jongen krijgt in normaal water MAAR
Je garnalen ( en kreeften overigens ook, als het zoetwaterkreeften betreft)
Gaat je garnaal richting brakwater (daar waar zoet zicht mengt met zout) zij gaat in de stroming van het zoetwatergedeelte hangen en legt daar eitjes. De eitjes verplaatsen zich richting zoutwatergedeelte en groeien daar op met alg, op het moment dat ze groot en sterk genoeg zijn, gaan ze tegen de stroming in terug richting zoet water
Google maar even
. Zoetwatergarnalen, en helemaal de Neocaridina's, planten zich als een malle voort in gewoon zoet water. Daar hoeft geen brak aan te pas te komen. Er zijn een paar Caridina soorten (o.a. Japonica) waarvan de jongen per se brak water nodig hebben, tevens geldt dit ook voor waaierhanden. Maar voor het grootste gedeelte van de garnalen die in zoet leven, is een hoger zoutgehalte niet nodig. Er zijn echter wel zoetwatersoorten die over het algemeen lastiger voortplanten. Alles valt en staat met de juiste omstandigheden.
?

), water, zuurstof ene en soort debiel bladerloos plantje.
. Heb je wel licht boven je bak? [***] schreef:_San87_ schreef:Nee, een zwarte ondergrond is prima. Heb je wel licht boven je bak?
Ik heb geen verlichting, want er zit een deksel boven, maar als we er een lamp naast zetten, zou dat genoeg helpen of zou ik echt een lamp voor erin moeten kopen ?
Lowara schreef:Ik heb een garnalen biotoop, echt supergaaf
Is een soort glazen ei, met daarin rode mini garnaaltjes ( mijn Garcons), water, zuurstof ene en soort debiel bladerloos plantje.
Het systeem houdt zichzelf volledig in stand, ik kan er ook niet bij komen zeg maar, het is volledig afgesloten. Heb hem nu ruim een jaar, en blijf het fascinerend vinden. De garnaaltjes zwemmen ook altijd Uber blij in het rond
Die bakken worden verkocht als 'biologisch systeem' maar de enige reden waarom ze werken is omdat die krengen van een garnalen gemaakt zijn om in water te leven waar geen enkel ander beest overleeft. Uitendelijk zullen ze door honger danwel gebrek aan zuurstof toch overlijden.