Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieveli schreef:Wat leuk, een perzentopic! Ik heb Olivier, een 19jarige pers. Hij is net aan 2 kilo en een enorme knuffel. Komt graag bij je liggen en is heel snel beledigd![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

De ander is echt het tegenovergestelde. Echt een huiskat. Ze gaat zelden verder dan de tuin. Aan de andere kant is ze helemaal niet aanhankelijk, ze komt nooit op schoot en vaak krabt ze je als je probeert te aaien. Niet echt een schootkat dus
Ze is wel altijd op de plek waar wij zijn. Zijn wij beneden, is zij beneden, zijn wij boven, gaat zij ook naar boven.
Dan blijven we angstvallig stil zitten want bij het minste of geringste is ze weer verdwenen.
maar daar begint ze nu na ruim een jaar ook aan te wennen en laat zich niet altijd meer meteen wegjagen zodra ze hem maar in de verte ziet.
Ik heb verschillende keren op internet gezocht naar hoe oud perzen kunnen worden, maar nergens vind je een richtlijn. Wel 'weet' ik dat een jaar of 12, 13 al wel een behoorlijke leeftijd is voor een pers.
) Tegenwoordig is hij een stuk stoerder en rent hij weg als de bel gaat, maar komt hij vaak wel kijken en gaat gewoon op schoot liggen bij mensen die hij voor het eerst ziet

), wil het balkon op als het regent en gaat dan precies in een plas zitten en gaat in de badkamer rollen waar het nat is. Ze ligt vaak alleen, maar heeft ook momenten dat ze op je schoot MOET liggen
die foto is echt GENIAAL. T is een soort muppet

Lonan schreef:Lieveli, 19 jaar ? Jeu...das extreem oud voor een Pers. En ze ziet er goed uit.
ja 19 is sowieso oud voor katten volgens mij. Maar hij heeft hier echt een prinsenbedje dus ik hoop dat 'ie nog een tijdje blijft.
MarcoBorsato schreef:Lonan schreef:Lieveli, 19 jaar ? Jeu...das extreem oud voor een Pers. En ze ziet er goed uit.
(hij)ja 19 is sowieso oud voor katten volgens mij. Maar hij heeft hier echt een prinsenbedje dus ik hoop dat 'ie nog een tijdje blijft.
Leuk om te zien dat veel perzen een beetje dezelfde kleur zijn, dat grijs-wit