Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
proberen dit soort situaties te voorkomen. Als je ziet dat hij zich niet zo op zijn gemak voelt geef hem iets te doen. Een kong bijv.
is altijd moeilijk hoor aan de hand van een filmpje. En dan is nog de ene hond niet de andere hond. Heb zelf ook een hond die makkelijk blaft (helaas) al is het goed te hanteren in de meeste gevallen gelukkig zeker nu hij ouder en wijzer wordt.
Als er mensen langs het huis lopen, of honden, of katten, of eenden etc., dan blaft hij. Soms blaft hij ook als er niks te zien is. Op straat blaft hij soms naar snelbewegende dingen, zoals auto's, skaters, etc.
), zoals in 9 van de 10 gevallen, zeg ik 'goed gedaan, maar nu is het klaar'. Hij luistert hier altijd naar, hij stopt meteen met blaffen en gaat liggen of komt even knuffelen. Deze manier werkt voor ons super goed.
je hond heeft meer beweging nodig dan hij krijgt. Misschien niet met zijn poten maar wel in zijn kop. Een jachthond maakt kilometers en wordt uitgedaagd tijdens de jacht, als jij een hond hebt waarbij dat instinct goed ontwikkeld is, krijg je het er niet uit maar moet je er aan tegemoet komen. Het lijkt me dat je hond gefrustreerd is en wat onzeker en daarom ongewenst gedrag vertoont. Zeker op deze leeftijd begint zijn karakter duidelijk te worden en moet je er wat mee doen. En wrs is wat je nu met hem doet niet uitdagend en bevredigend genoeg voir zijn behoefte, ik weet dat je met grote jonge honden moet oppassen maar er staat negens dat je ze niet eens lekker moe mag maken zodat ze letterlijk mentaal en fysiek leeg zijn. Dat is bij een 7 maand oude jonge pup al best snel maar doet hem wel goed... Natuurlijk niet elke dag maar 1a2x per week een beetje uitdaging mag best, het is een jachthond, geen deurmat zoals andere rassen die perfect in huis gedijen
)
) en die blaft ook behoorlijk, ook in dezelfde situaties. leonie87 schreef:Maar voor uitdaging zou ik hem dan nog meer kunnen aanbieden?
- Hij loopt dagelijks zeker 4/5 uur met mij mee over het terrein (verdeeld over ochtend en middag). Verder door het huis heen als ik daar bezig ben. Hierbij word af en toe geapporteerd en geknuffeld uiteraard![]()
Dit is natuurlijk hartstikke mooi, maar niet uitdagend
- Om de dag met het paard mee op een lange wandeling (vaak toch wel een uur over bergachtig terrein)
Helemaal super natuurlijk, mee de bergen in
- De andere dag mee naar de rijbak waar hij met een andere hond kan spelen als ik niet aan het rijden ben (anders kan ik geen toezicht houden en het is een meisje van 6 die altijd langskomt met die hond)
Lekker, wat sociaal contact, maar bedenk je dus wel hoe het voor je puber is als dit niet kan
- En dan de dagen dat ik niet met me paard train, train ik met de hond. Dit doe ik een half uurtje en ik zoek steeds nieuwe commandos om te leren als hij de vorige goed beheerst. Ik ben altijd bezig met 3 nieuwe dingen tegelijk om niet een half uur hetzelfde te vragen. Tussendoor herhaal ik de oude dingen ook zodat hij makkelijk snoep kan verdienen.
Hoeveel dagen train je niet met je paard? Een half uur mentale uitdaging 2?/3? keer in de week is natuurlijk niet veel voor een Weimaraner
- Smiddags krijgt hij altijd vlees ipv brok (die staat de hele dag) deze moet hij verdienen door het te vinden.
Hoelang duurt het voor hij het gevonden heeft? En waarom heb je ervoor gekozen de hele dag brok te laten staan?
Wat kan ik hier nog aan toevoegen volgens jullie?

)