Kitten en kerstboom..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Kitten en kerstboom..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:12

Plastic kerstballen.

Wij hebben 4 katten en zetten elk jaar een nep kerstboom. 1 kat, van 8 kg, die klimt er altijd in. Gemiddeld valt de boom 2-3x om. Alle ballen zijn dan nog heel en we zetten de boom gewoon weer rechtop. Vroeger probeerde ik met een waterspuit af te schrikken, lukte niet, dus nu laten we hem maar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:12

Ik heb het 1 jaar geprobeerd en na een week lang elke dag bij thuiskomst opnieuw de boom te moeten opzetten en optuigen heb ik 'm nooit meer neergezet. Mijn kater was toen kitten, is inmiddels een grote volwassen kater van 7 kilo en springt nog steeds in van alles.
Aangezien ik vrees voor de kerstboom, voorkom ik dit :+

Ik versier mijn huis met 2 kleine boomjes met lichtjes maar zonder ballen en overal wat kerststukjes, leuke dingen met lichtjes en kaarstjes, enz. Om toch een beetje de sfeer te hebben.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:19

Ik heb besloten om er geen ballen in te hangen dit jaar. De kleurstelling die wij hebben is niet meer te krijgen dus ik wil het risico niet lopen dat er ballen sneuvelen. Ik doe dit jaar lekker alleen lichtjes en houten/rieten dingetjes erin, en wat van die bloemen die je met een knijpertje aan de takken clipt. Misschien nog wat linten en dan vind ik het prima. Bind hem vast aan de gordijnrail :')

Leuk hoor, 2 katjes van een half jaar :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:25

Die van mij tikken alleen de ballen eruit. Dus ik heb plastic ballen.. kan iedere ochtend op ballenjacht want ze liggen dan door de hele woonkamer, maargoed :') zij hebben er lol van en ze gaan niet stuk. (en stiekem vind ik het geweldig om ze zoveel lol te zien hebben haha..)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:30

Ik zet m altijd stevig neer, heb gelukkig nog geen omgevallen boom gehad. Uhm jawel, maar toen had ik zelf teveel wijntjes op :').

Verder tikken ze wel altijd standaard mn ballen eruit, dus heb plasticen. Op een paar supermooi witte na en ja, je raadt het al.. Daar zijn er vorig jaar een boel van gesneuveld.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:38

Hier ook nooit een omgevallen boom gehad gelukkig, ondanks dat er wel eens een kat in kroop. Wel altijd goed opgelet dat de boom goed stevig stond. Lage ballen draaien we altijd met het ijzertje om te tak heen, zodat ze er niet zo snel uitvallen. Maar een paar gesneuvelde ballen is niet altijd te voorkomen geweest.
De katten die we nu hebben geven er gelukkig helemaal niet zo om. Ze vinden het mooi om naar te kijken, en als er een bal laag hangt zullen ze af en toe best een pootje uitsteken, maar daar blijft het bij.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:42

Oh ik lees even mee, heb sinds een paar weken 2 kruising Main Coon kittens die inmiddels al 2 zware vazen en een massief beeld van de vensterbanken hebben afgesmeten.. dus ik kijk erg uit naar de kerstboom en anderen versieringen..denk dat we straks een kerststal met 2 katten hebben ipv de 3 wijzen uit het oosten :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:53

Om die reden begin ik dit jaar niet aan een kerstboom, ze zijn nog veelste speels.. En ook al gaan de ballen niet kapot, je kan steeds die boom weer rechtop gaan zetten en fatsoeneren. Laatst voor mijn verjaardag een hele mooie bos bloemen gekregen en die lag ook binnen een dag al 2x om, dus nee :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:06

Vorig jaar had ik een kitten in huis. Vond het reuze interessant :j Wij hebben een nepboom en sinds vorig jaar ook plastic ballen.
Hij is er twee keer ingeklommen, maar wist toen niet zo goed meer hoe hij er uit moest komen, dus dat doet hij niet meer :')
Nu is het wel een kat, die echt absurd veel gekke 5 minuutjes heeft. Bijna de hele dag door, dan ziet hij weleens het één en ander over het hoofd :+ Dus toen we op de eerste avond al twee kapotte ballen hadden, ben ik de volgende morgen opzoek gegaan naar plastic.

En ik was ook blij want ik mocht geen nieuwe ballen kopen van mezelf dat jaar want ik had al zo veel. Nu mocht ik gewoon alles nieuw *\o/*

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:57

Lees ook mee met een jaarling en half jarige :D ! We hebben iig kunstboom en ballen maar ben er bang voor :roll: !
Zeker omdat ze bij ons al heel het jaar door in 1 kamer kerst hebben ( sorteer + prijs voor Kloopwinkel thuis) en tja, da's dus al de ultieme voetbal en jatplek :+
Moest stiekem wel lachen om sommige eerste kennismaking tips van sommige _/-\o_ :') !!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:09

Wij zetten onze boom op en laten die een dagje staan zodat we ze dan de boom uit kunnen trekken indien nodig, dan de ballen er in. Boven de glazen, plastic aan de onder kant en dan weer blijven pesten en wegjagen en na 2 dagen was de boom niet interessant meer. In ieder geval niet bij de 3 oudere katten, de kitten van dit jaar tja dat word lastig.. maar de oudste kat ligt altijd graag onder de boom en dult geen andere katten in haar buurt dus die zal die kleine wel weg jagen :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:11

Ik heb het inderdaad al een keer meegemaakt dat boom omgegaan was, en echt praktisch alles kapot was gegaan! Sindsdien bind ik de kerstboom met een draadje vast aan de verwarmingsbuis (niet op heel zichtbare plek), en zelfs met kitten die erin klom is hij blijven staan :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:13

Gewoon goed vastzetten, geen breekbaar spul er in hangen, en grijnzen om het kattenkwaad :D

Of als je echt niet wilt dat ze er in gaan, ze goed laten schrikken als ze te dicht in de buurt komen :j

Jemig wat een dierenbeulentips zeg... je kat zelf in de boom zetten zodat hij er pijnlijk uit stort, of tegen de takken aan gooien zodat het even goed pijn doet?! :x

Dat je ze nu door hun eigen gedrag (als ze er zelf er in klimmen) een vervelende ervaring laat krijgen of laat schrikken van herrie okee, maar zo'n beestje zelf door een boom heen gooien... leuk baasje ben je dan 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:13

Mijn vader kreeg ooit als tip mee om de katten in de kerstboom te zetten, als boom nog leegstaat. Zodat ze dan al met boom en al omvallen. En zo weten dat de boom niet leuk is.

En het werkt perfect. Zelfs bij de katten die toendertijd half jaar oud waren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:09

ik zou dat ook nooit doen pmarena :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:13

Ooooh ja, is het al bijna 5 december geweest?? _/-\o_

Dan ga ik 'm zo snel mogelijk opzetten, want we hebben ook een kitten *\%/* Beestje is nu bijna 7 maand. En een verschrikkelijke ondeugd!!! Ik heb een aquarium gekocht, kan ik elke dag de ruiten van schoonmaken want hij smeert er de hele dag met z'n neus tegenaan. Doet alles wat wij verbieden. En het is echt zoooo leuk!

Dus kerstboom dit jaar met plastic ballen en lachen maar!!! _/-\o_

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:16

Toen ik nog thuis woonde en daar 2 kittens had, hingen we gewoon oude ballen onder in de boom (dan was het niet zo'n drama als de stuk gingen) daarnaast gewoon heel consequent zijn met straffen. Ze mochten ook alleen in de kamer als er iemand bij was, zo kon je consequent blijven aangeven wat wel en niet mocht. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en blijft de boom nog mooi overeind elk jaar. Er gaan misschien 1 of 2 ballen stuk, maar mam heeft nu gewoon goedkope ballen van action onderin hangen, dan boeit het niet zo. Het blijven beesten, en het glinstert zo he :))

Ik heb zelf thuis een kat die al volwassen was toen ik haar kreeg. En het was dus even afwachten hoe ze op de boom reageerde. Nu heb ik een kleintje (en een neppe) dus die zet ik gewoon elk jaar op dat welbekende ikea tafeltje :)) Interesseert haar verder ook weinig moet ik zeggen. Vriendje versiert ook elk jaar haar mandje die aan de verwarming hangt met lampjes, slingers en balletjes, en dat vind ze prachtig, maar ze komt er verder niet echt aan op wat knabbelen op de slingers na _O-

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:18

En.....niet vergeten te filmen en op FB zetten Janine1990!
Ik wil mee genieten :D

Ik zet de boom op en heb alles sowieso al van plastic en ze doen maar raak wat ze ermee willen.
Vaak leuk ik achterover en kijk gewoon toe hoe ze de boom slopen de eerste dag en daarna kijken ze er al niet meer na om.
Tja nieuwigheid is er dan vanaf.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:21

Wij hebben de eerste paar jaar ook geen kerstboom opgezet ivm onze kat. Voordat ik de (nep)boom in elkaar had gezet, hing hij er al vier keer in. Maar na 4 jaar toch weer eens geprobeerd en het gaat best goed. Het intrigeert 'm wel enorm, maar hij is niet meer zo onstuimig als vroeger. Onderaan hangen we wel plastic ballen, voor het geval.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:23

liesjecryos schreef:
En.....niet vergeten te filmen en op FB zetten Janine1990!
Ik wil mee genieten :D

Ik zet de boom op en heb alles sowieso al van plastic en ze doen maar raak wat ze ermee willen.
Vaak leuk ik achterover en kijk gewoon toe hoe ze de boom slopen de eerste dag en daarna kijken ze er al niet meer na om.
Tja nieuwigheid is er dan vanaf.

ZAL IK DOEN _/-\o_

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:30

:')

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:38

Jaaa simon's cat <3 *\o/* <3 *\o/*

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:39

Die zijn altijd grappig! En heel herkenbaar ....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:40

Oh ja, de kerstboom. Hier gaat dat ook elk jaar mis :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:59

Hier verstoppen ze de kerstballen, gooien de boom om en vreten 'm op -O-
Om toch een kerststemming te creëren, hang ik rond deurposten wat slingers met ballen eraan. Tot nu toe kunnen ze er niet bij :D