Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LhinnOlijf schreef:zigranta schreef:Heb weleens gehoord dat je een bakje/afwasteiltje met water kunt vullen en in het midden een kaars laten branden. Als het donker is zouden ze hier op af moeten komen? Heb het nooit geprobeerd, dus of het werkt?
Werkt best goedVoor vanavond is het een goede oplossing.
Een diep bord/ soepkom vind ik zelf handiger vanwege de opstaande randen en de kant dat het licht zich niet goed door de kamer verspreid.
Cayenne schreef:Nee, dat dacht ik ook al. Met zo'n oud huis en de hoeveelheid vlooien die jij beschreef is het vrij logisch dat het op deze manier niet gaat werken. Ik zou toch een verdelger inschakelen en dan het hele (!) huis laten behandelen. Dan weet je zeker dat je er vanaf bent.
silvana84 schreef:Vlooien kunnen nog een aantal weken na sprayen met verdelgingsmiddel uit komen, eitjes komen uit op trillingen dus flink springen stampen en dansen in je huis, heel stom maar werkt echt. De beste volgorde is: Stofzuigen(stofzuigzak weg gooien daarna). Alles wat in de was kan(ook gordijnen) in de was, met ruim voldoende spray spuiten, lees dus even voor hoeveel vierkante meter 1 bus is. Paar uur weg gaan voor luchten van je huis. Daarna de hele week/2 weken flink door je huis banjeren(tip geef een feestje!) en na 2 weken is het naar alle waarschijnlijkheid over.