bah.. cadeautje van de overleden kat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: bah.. cadeautje van de overleden kat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 11:17

Dank jullie wel. Vandaag gaan de eigenaren, van wie de kat was en waarvan wij het huis huren, reinigen. Ik hoop dat het wat uithaalt gezien alle plekken waar ze kunnen zitten en waar wij niet bij kunnen. Ook het laminaat is een probleem.

En ik besefte het volgende.. het enige huisdier wat we nu hebben is een konijn. Deze heeft geen vlooien en bovendien pakken honden en katten vlooien niet op konijnen. Mijn huisgenoot en ikzelf zijn niet gebeten. De kat is nu geruime tijd dood. Hoe hebben die vlooien zich voort kunnen planten en kunnen blijven leven, zonder bloed?! Mijn huisgenoot benoemde laatst gekrabbel op het plafond te horen, wat ik ook heb gehoord. Waarschijnlijk muizen en ratten... dus het zal niet alleen bij vlooien verdelgen blijven vrees ik... weten jullie of de gemeente evt. de kosten van een verdelgingsbedrijf vergoeden/betalen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:15

Konijnen kunnen wel degelijk last hebben van vlooien. Deze kan je behandelen met Stronghold. Niet met frontline en dergelijke dat is dodelijk!!! Vlooien kunnen lange tijd overleven en voortplanten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:26

Klopt, dat weet ik. Op mijn vorige woonplek had ik er 4. De overige mensen hadden 3 honden die nooit behandeld werden. Dus dan weet je het al. Ik heb toen de da gebeld voor tips, die raadde inderdaad stronghold aan, maar vertelde ook dat de kattenvlo en de hondenvlo niet op konijnen bleef zitten. Alleen als een soort tussenstation. En inderdaad, de honden hadden nauw contact met de konijnen (gescheiden door een ren natuurlijk) maar heb nooit een vlo kunnen ontdekken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:28

Gewoon een verdelgingsbedrijf bellen.
PFff, ik moet er niet aan denken. Zo te lezen heb je er ook niet een paar maar meteen een hele kolonie, en die krengen planten zich ook nog eens razendsnel voort.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:34

Oh bah wij hebben ze ook gehad van de zomer. Hadden wel twee katten in huis. Omgevingsspray gebruikt, goed ontvlooiïngsmiddel gehaald bij de DA voor de katten en twee keer per dag stofzuigen. Na een kleine week heb ik nooit weer 1 vlo gezien. Ja alleen dode ;)
Wees wel snel want volgens mij valt het nu nog aardig mee, als je langer wacht kun je idd een reinigingsbedrijf laten komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:07

LhinnOlijf schreef:
zigranta schreef:
Heb weleens gehoord dat je een bakje/afwasteiltje met water kunt vullen en in het midden een kaars laten branden. Als het donker is zouden ze hier op af moeten komen? Heb het nooit geprobeerd, dus of het werkt? -O-

Werkt best goed :j Voor vanavond is het een goede oplossing.

Een diep bord/ soepkom vind ik zelf handiger vanwege de opstaande randen en de kant dat het licht zich niet goed door de kamer verspreid.

En een beetje afwasmiddel door het water, dan zinken de vlooien.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 00:01

Even een update. Vanavond gespoten en alle kleding plus beddengoed in vuilniszakken in de schuur. Heeft mijn huisgenoot gedaan. Verder, toen ikvvanavond op de bank zat, sprongen en 3 of 4 van me af. Conclusie: beneden is ook besmet.
Buiten dat ben ik achter de oorzaak gekomen. De huidige vlooien waren al dood neem ik aan, na 3 weken zonder gastheer. Alleen waren er dus nogde eitjes. Ik stofzuig boven iedere week. Maar nu heeft mijn huisgenoot het hele weekend de kachel op 30 graden gehad. Die eitjes zijn dus uitgekomen... ik ben het hele weekend weggeweest naar mijn vriend in Zeeland. Gistermiddag is de kachel dus pas omlaag gegaan,
Bah. Ik vind t zo vies allemaal...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:12

Een vlo kan maanden overleven zonder bloed.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:16

zigranta schreef:
Een vlo kan maanden overleven zonder bloed.

Onzin, hoogstens een paar dagen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:23

Eitjes kunnen echter wel heel lang overleven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:24

de eieren en poppen overleven heel lang, bij trilling en warmte komen de poppen uit en dan heb je weer een nieuwe familie, belangrijk is dat ze niet hebben om zich op te voeden. dieren goed behandelen, ook je konijn. 95 procent van de vlooien zitten in de omgeving, 5% op je dier, dus je kunt wel denken dat hij er geen heeft....
zowel boven als beneden behandelen dus. sommige sprays werken tot 4 weken lang. belangrijk is dat je een goede spray neemt die ook de poppen en de eitjes doodmaakt. Indoor-X spray werkt bv heel goed.
Ik heb ook een grote hekel aan vlooien, deze zomer verhuisd naar een huis waar uiteraard niets ooit behandeld is geweest, je raad het al, honden 1 keer binnen en gelijk vlooien. ik heb alles goed gezogen, we hadden het huis gelukkig nog leeg, honden worden hier altijd goed behandeld dus dat scheelt, en verder gesprayd in kieren en plinten,... alle matten en tapijten eruit en een kamer met vloerbedekking helemaal gesprayd, gezogen en schoongemaakt met tapijtreiniger. in de stofzuigerzak ook even flink spuiten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:26

Waarom lees ik dan dat ze in een soort winterslaap kunnen verkeren en zo jaren kunnen overleven?
Of is mijn begrijpend lezen niet goed?(kan ook natuurlijk)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:32

Je kunt het best een kat lenen van iemand , aangezien het kattevlooien zijn. DAt is maar half een grapje hoor, kattevlooien willen graag op die kat springen. Als je dan de kat behandeld én het huis met een spray, dan is het leed snel geleden.

Wij hebben trouwens van een vorige bewoner die een kat had ook een ruimte vol vlooien overgehouden. Maar dat was met 2 keer intensief sprayen (ivm uitkomende eitjes) gewoon helemaal weg hoor. Dus volgens mij is het niet een onbehandelbaar probleem. Gewoon goed sprayen, beddegoed goed wassen, tapijten ook goed sprayen en dan de deuren dicht en goed laten intrekken. Of je een matras kunt sprayen weet ik niet. Ik zou er dan niet diezelfde nacht weer op gaan liggen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:37

vlooien leggen eitjes die ontpoppen in larven etc. en ergens in die stadia (vraag me niet welke ik heb mijn lesstof niet bij de hand) kunnen ze blijven 'hangen' of in winterslaap blijven zitten als je het zo wilt noemen. Zodra er trillingen in de buurt komen (of warmte daar ook mee te maken had weet ik even niet) denken ze dat er dieren zijn en gaan ze verder met hun cyclus. Het is niet vreemd om in een huis wat leeggestaan heeft voor een jaar of 2 en ineens mensen in komen wonen dat ze dan ineens een vlooienplaag hebben.
Het is echt heel naar als je die hebt. en zeker in een huis met kieren en gaten vreselijk lastig om onder controle te krijgen. ik heb geen andere tips dan die die al gegeven zijn.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 11:52

Helaas moet ik melden dat het sprayen niet heeft geholpen (zoals ik verwachtte). Ze zijn weer terug, ben nu ook gebeten. Ik ben ten einde raad, aangezien naar mijn tips niet wordt geluisterd. Er wordt weer een spuitbus gehaald. Denk niet dat het wat uithaalt, bleek dit keer al.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:53

Nee, dat dacht ik ook al. Met zo'n oud huis en de hoeveelheid vlooien die jij beschreef is het vrij logisch dat het op deze manier niet gaat werken. Ik zou toch een verdelger inschakelen en dan het hele (!) huis laten behandelen. Dan weet je zeker dat je er vanaf bent.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 11:58

Cayenne schreef:
Nee, dat dacht ik ook al. Met zo'n oud huis en de hoeveelheid vlooien die jij beschreef is het vrij logisch dat het op deze manier niet gaat werken. Ik zou toch een verdelger inschakelen en dan het hele (!) huis laten behandelen. Dan weet je zeker dat je er vanaf bent.

Ja. En dat is het hele probleem. Dát is blijkbaar niet nodig en daar wordt niet naar geluisterd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:03

Bel gewoon de gemeente eens, die kunnen vaak helpen met dit soort dingen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:04

Ik huur het huis niet officieel van de gemeente. Ik huur het huis van mensen die het huren van de gemeente. Behoorlijk lastige kwestie dus.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:15

Vlooien kunnen nog een aantal weken na sprayen met verdelgingsmiddel uit komen, eitjes komen uit op trillingen dus flink springen stampen en dansen in je huis, heel stom maar werkt echt. De beste volgorde is: Stofzuigen(stofzuigzak weg gooien daarna). Alles wat in de was kan(ook gordijnen) in de was, met ruim voldoende spray spuiten, lees dus even voor hoeveel vierkante meter 1 bus is. Paar uur weg gaan voor luchten van je huis. Daarna de hele week/2 weken flink door je huis banjeren(tip geef een feestje!) en na 2 weken is het naar alle waarschijnlijkheid over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:19

Ook leuk, een feestje waarbij de gasten gebeten en besprongen worden door de vlooien := :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:19

silvana84 schreef:
Vlooien kunnen nog een aantal weken na sprayen met verdelgingsmiddel uit komen, eitjes komen uit op trillingen dus flink springen stampen en dansen in je huis, heel stom maar werkt echt. De beste volgorde is: Stofzuigen(stofzuigzak weg gooien daarna). Alles wat in de was kan(ook gordijnen) in de was, met ruim voldoende spray spuiten, lees dus even voor hoeveel vierkante meter 1 bus is. Paar uur weg gaan voor luchten van je huis. Daarna de hele week/2 weken flink door je huis banjeren(tip geef een feestje!) en na 2 weken is het naar alle waarschijnlijkheid over.

De stofzuigerzak heb ik steeds weggegooid. En wassen ben ik maar mee gestopt omdat ik alles keer op keer in de was kan gooien. Ik ben elke dag tot 5 uur of later weg.. En helaas vinden de mensen van wie ik het huur genoeg om nu weer maar één spuitbus te kopen. Er word gewoon niet geluisterd en daar baal ik van. Ik heb jullie tips benoemd maar zij willen het op die manier doen. Oke, is goed, maar dan ben ik dus weg als het steeds om de paar dagen terug komt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:20

Een vlo heeft bloed nodig om zich voort te kunnen planten, wij mensen hebben niet het juiste bloed, de vlo zal prikken en tot de conclusie komen dat het niet de juiste gastheer is en de mens verlaten en niet meer prikken.
Jilleroo heeft een goede uitleg gegeven over hoe een vlo leeft, als je die cyclus snapt kan je een plaag ook goed bestrijden!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:20

Jammer dat je huisgenoten niet meewerken, want op deze manier komen jullie er niet vanaf. Hebben zij dan geen last van de vlooien?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:22

Klopt, dat snap ik ook. Maar jullie manieren die ik benoem worden niet naar geluisterd. Nee, een omgevingsspray van beaphar is genoeg.
Het zijn niet mijn huisgenoten, zij wonen in een ander huis. Ik heb één huisgenoot die nergens last van heeft en die het ook niet echt iets kan schelen, iig dat idee heb ik. Maar het zit op MIJN kamer, in MIJN bed, IK wordt gebeten en hetzit in MIJN kleren. Weet je hoe rot het is als ze van je af springen als je bijv. in de bus zit?