Slina schreef:Begrijp me niet verkeerd, ben een echte dierengek. Maar ik vind het best wel veel geld en moeite om een dier te opereren die nog 1-2 jaar heeft. Of zo'n beestje daar dan ook blij mee is, zoveel gedoe.
Dan moet je gewoon geen dieren nemen...
En voor de ratten zelf? Vanmiddag een dametje van 2+ laten opereren aan een melkkliertumor, ze zat een kwartier na de tijd weer lekker in haar vervoersbakje te eten en loopt nu alweer gewoon rond in haar eigen kooi in haar eigen groep. En zo gaat het vrijwel altijd. Ze krijgen uiteraard een paar dagen pijnstillers, maar meestal gaan ze gewoon hun gang weer en kunnen ze er nog heel oud om worden.
Xje_chica schreef:me rat is nog niet eens een jaar , en zoals ik al eerder heb gezegd is de zogenaamde "tumor" opengesprongen en is de bobbel weg , het is dus een abces. bleek dus dat de DA mij een verkeerde diagnose heeft gegeven , me rat heeft al een kuurtje , heb de DA gebeld en die zij dat we de wond nat moesten houden en gewoon door moeten gaan met het kuurtje
Even langs een andere DA.
Niet nat houden, wel 3-4 keer daags spoelen en daarna zalven. Als je Clindacutin krijgt is antibiotica echt niet nodig, ook niet met zo'n groot gat. In Clindacutin zit al antibiotica en dat werkt dus heel plaatselijk en alleen waar het nodig heeft. Wel zo prettig, want van een compleet (oraal) kuurtje heb je dan ook de nadelen niet. Succes!