Cavia's te dik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:29

Oh oké :D dan zijn er geen baby's te verwachten ;)
Wat mij betreft hebben ze gewoon 'model cavia'

WinSel

Re: Cavia's te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:41

Zo die ene lijkt wel behoorlijk drachtig haha

1m kooi voor 2 cavia's vind ik aan de kleine kant... 1.20m vind ik echt het minimale

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:35

Dan vind ik het niet gek dat ze dik ogen, 1 meter als hok is ook niet heel ruim, zeker als ze niet los kunnen lopen. Ze kunnen dan toch niet goed bewegen. Ik zou ook liever 1m20 aanhouden en dan daarbij los laten lopen, kan ook in een rennetje of in een afgesloten kamer.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 20:39

Als jullie een oplossing weten. Ik heb zelf niet heel veel geld.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:41

Cavia's springen niet zo, dus je kan vaak met karton wel hekjes maken of met dozen. Dat deed ik vaak ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:43

Marktplaats ? Dieren kost geld :)
Op marktplaats staan veel kooien, ik zou echt minimaal 1,20 aan houden en als ze nooit los lopen dan nog groter 1,40 bijv
Zooplus heb je nieuwe kooien die ook niet veel kosten

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:45

Dan zou ik gewoon op MP kijken, ik heb zelfs mooie aquariums/terrariums voor 20 euro kunnen kopen (normaal betaal je daar zeker 100 euro voor, was dan voor m'n gerbils). Heb hier wel een 1m20 hok liggen, maar ik ben bang dat ik die voor de winter moet gebruiken want het schijnt weer heel koud te gaan worden.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:46

Tweedehands winkels kan je ook afspeuren. Prijzen liggen daar vaak nog wat lager dan op marktplaats en soms zitten er hele mooie kooien tussen! Persoonlijk vind ik de kooi ook behoorlijk klein voor twee cavia's (ik heb hetzelfde formaat voor mijn 2 woenstijnratjes en dat vind ik net op het randje, en daar zit dan nog veel hoogteverschil in zodat ze kunnen klimmen en springen)...
Bedenk ook dat als je een nieuwe kooi op de kop tikt, je deze kooi weer kan verkopen en het je in principe dus nauwelijks of geen geld zal kosten:)

Verder durf ik over het gewicht/vorm niks te zeggen, ben weinig bekend met cavia's.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:52

Mijn cavia's leven in 1 meter, het is inderdaad het minimale, maar ze hebben een prima leven :j , wil groter, op het moment gebeurt het nog niet, maar heb kans dat het binnenkort gebeurt.

Dit zijn mijn cavia's van bovenaf,
Afbeelding

De rechter is een 1 maand jonger dan de linker, ze hebben beide de zelfde vader maar een andere moeder. Haarstructuur en bouw verschilt zo per cavia. Ze krijgen bij mij onbeperkt hooi en als het voer is word het per laagje gelijk aangevuld, verder krijgen ze elke ochtend + avond andijvie en tussendoor nog allerlei groente en fruit soorten.

Zag net de foto van jou caafjes, maar voelt de buik ook echt 'vettig' of heb je het idee dat er ook lucht in de buik zit, vind ze namelijk er nogal 'opgeblazen' uitzien. Dit had mijn vorige cavia ook.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:57

Afbeelding
Mijn drie cavia's. Ze zitten in een ren van 2,20 meter.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 21:03

Ruby1995 schreef:
Mijn cavia's leven in 1 meter, het is inderdaad het minimale, maar ze hebben een prima leven :j , wil groter, op het moment gebeurt het nog niet, maar heb kans dat het binnenkort gebeurt.

Dit zijn mijn cavia's van bovenaf,
[ Afbeelding ]

De rechter is een 1 maand jonger dan de linker, ze hebben beide de zelfde vader maar een andere moeder. Haarstructuur en bouw verschilt zo per cavia. Ze krijgen bij mij onbeperkt hooi en als het voer is word het per laagje gelijk aangevuld, verder krijgen ze elke ochtend + avond andijvie en tussendoor nog allerlei groente en fruit soorten.

Zag net de foto van jou caafjes, maar voelt de buik ook echt 'vettig' of heb je het idee dat er ook lucht in de buik zit, vind ze namelijk er nogal 'opgeblazen' uitzien. Dit had mijn vorige cavia ook.

Voelt wel gewoon als vet en niet echt opgeblazen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:46

Dus het voelt niet hard?

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:23

@Nimfee jou middelste cavia lijkt heel veel op de mijne !!