Wie heeft een Heilige Birmaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Wie heeft een Heilige Birmaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:14

Ik heb er twee :D
Een Blue tabby kater van 8 maanden en zijn broer, een lilac tabby kater van 8 maanden :D

Limoen heeft dit weekend mooie fotos gemaakt :D

Paar fotos van de show met dank aan Limoen :*

Afbeelding
Afbeelding
Fin :+:

Afbeelding
Relaxed in zijn mandje :+:

Afbeelding
Nox :+:
Afbeelding
Nox zijn rozet :D

Afbeelding
Nox bij de keurmeester op tafel. Hij was een beetje brommerig, mafketel :D

Afbeelding
Fin bij de keurmeester :+:

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:05

Citaat:
Samp, die van jou lijkt op de mijne! En zal best wat je zegt ja, mensen die er het verstand van hebben zullen vast zien dat het geen volle is :D hij is ook nog niet uitgegroeid dus ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij volwassen is. Het leuke vind ik dat hij wel de witte tenen heeft, en de kraag enzo :)

Zo schattig idd :D mijne vindt zo'n kattenspelletje app op je telefoon ook erg boeiend om naar te kijken haha.

Nou zoveel verstand heb ik er niet van hoor, Finn is mijn eerste (halve) birmaan namelijk :') Maar als zo kijk naar de foto van jouw katje lijkt de vorm van zijn koppie wat smaller, birmanen hebben een vrij ronde kop.

Welke kattenspelletjes heb jij op je telefoon? Ik heb CrazyCat en Laser Chase daar kijken ze wel naar maar is toch niet zo groot succes, CrazyCat tikken ze wel een paar keer aan maar is daarna niet heel interessant meer en Laser Chase werkt niet helemaal goed want daar moet je erg hard op drukken voordat ie m pakt zegmaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:14

Klis schreef:
Leuk!
Wij hebben thuis een kruising tussen een Heilige Birmaan en een Balinees, maar wat mij betreft ziet meneer eruit als een volle birmaan :P Hij is nu een paar maanden oud.

[ Afbeelding ]

Vind hem echt meer op een Balinees lijken dan op een Birmaan :\ Birmanen hebben een ronde kop, geen driehoekige zoals jouw meneer.
Maakt hem niet minder knap hoor :)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:34

Mag ik ook meekletsen?

Ik heb sinds (even tellen) 5 dagen een kattenmeisje in huis. Ze is ons eerste katje en het bevalt echt super. Ze is 3 jaar en is ons verkocht als Heilige Birmaan. Misschien dat jullie je licht er eens op kunnen schijnen? Ze heeft namelijk veel van de uiterlijke kenmerken maar heeft een korte tot halflange vacht. Kan dat?

Dit is ons meisje, voorlopig nog even naamloos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt heel zachtaardig, zelfs toen ze ontzettend bang was met verhuizen heeft ze geen nagel uit durven steken. Verder leert ze heel snel wat wel en niet mag en is ze heel schoon. Ze komt altijd knuffelen en vraagt gerust luid miauwend om aandacht. Ze heeft mijn vriend uitgekozen als baas haha, terwijl die in het begin een afkeer had tegen katten. Ze woont hier in ons appartement en komt niet buiten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:39

Zou Birmaan in kunnen zitten, maar die mogen geen wit in het gezicht.
Ze heeft ook niet zoveel vacht als je bij Birmanen ziet :)

Tis wel een leuk poesje zeg :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:41

Dat is absoluut geen volledige birmaan :n Lijkt me wel wat birmanenbloed in te zitten, maar dat is zeker niet het enige.
Ik hoop niet dat je er de volle pond voor hebt betaald. Ik vind haar wel erg leuk om te zien, Birmaan of niet!

Wit in het gezicht komt ook bij birmanen voor. Wij hebben een raszuivere gehad die ook een stip op z'n neus had, maar bij de kat hierboven is het wel heel extreem en ook de vachtkenmerken en sporen komen duidelijk niet overeen met de rasstandaard.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:49

Nee dit idee had ik zelf ook al namelijk. De hoeveelheid wit in het gezicht had ik ook niet eerder gezien bij birmanen. Daarnaast lopen haar mits verder door naar boven. Ze heeft ons 200 euro gekost als herplaatser, is ze me ook zeker waard. Vorige eigenaresse heeft er 3 nestjes mee gefokt en de kittens worden verkocht als heilige birmaantjes. Hier hoeft ze geen nestjes meer te krijgen. Ik vraag me wel echt af wat er nog meer doorheen zit, EK lijkt me sterk vanwege haar karakter maar ook vooral vanwege haar formaat, ze is echt een kleintje en heel rank gebouwd. Maar een knapperd is ze zeker he? <3

Jullie 'echte' birmanen zijn ook echt prachtig! Die dikke kragen, wauw! En ook de bijzondere kleuren zijn geweldig om te zien, die Lilacs zijn prachtig. En de andere kleuren ook! Misschien komt er hier ooit wel eentje bij, maar voor nu hebben we te weinig ruimte. Al heb ik absoluut niet het idee dat ons meisje veel ruimte nodig heeft: ze heeft alles wat ze nodig heeft, kattenbak, krabpaal, voer, water, speeltjes... en het liefst zit ze bovenop je haha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:52

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:55

Ja, het komt inderdaad wel voor, maar is niet wenselijk.
Jammer dat ze haar kittens verkocht hebben als HB's zeg :\

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:56

Wat leuk!
Ik heb er (op het moment) 5 rond lopen.

Ik heb CH Katitzu's Celaya, lilac point
Afbeelding

Nina, Blue point
Afbeelding

CH Fyjougerna's Farah, Choc tabby point
Afbeelding

PR Fyjougerna's Milan, Seal point
Afbeelding

Skylar van d'r Foezel, Blue point
Afbeelding

Farah en Milan heb ik zelf gefokt, zijn ook broer en zus. Ondertussen zijn alle poezen bij mij in huis geholpen en fok ik niet meer.
Laatst bijgewerkt door meniekske op 18-11-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:57

Ik zou eerder denken dat het een Snowshoe is ipv een Heilige Birmaan, maar ik heb wel meer kruisingen met birmanen gezien die er ook zo uitzagen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:58

Op Mp zie je vaak katten/ kittens die als heilige birmaan worden aan geboden, maar dan hebben sommige er niet eens iets van weg....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:08

*breekt even in*

WildChild:
jouw kat zou zo een slanker zusje kunnen zijn van mijn katje, als ik d'r uitstraling zie zie ik veel overeenkomsten. :j
Mijne is een HTK, aan mij gegeven als zijn xPers maar wsl zit er ipv Pers Brits Korthaar achter. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:10

Zo tijd om een foto van m'n birmaantjes te plaatsen. Ik ben Heilige Birmaan fokker (Cattery Belle Fae - http://www.catterybellefae.nl ) Inmiddels fok ik niet meer, wie weet ooit in de toekomst weer.
Ik heb 4 nestjes gefokt en heb zelf 4 castraten nu. Onder andere Fin & Nox van Keet zijn door mij gefokt, net als Layla van Laura1987, Choco van Jola en Niño van Tootz.

Tessa (The Marjorite One Tessa), mijn eerste birmaan. Sealpoint dame van 4 jaar en 3 maand.
Afbeelding

Lenthe (Sint Agatha's Lenthe). Chocolatetabbypoint van 3 jaar en 10,5 maand. Moeder van Iepie en Valente (en Fin, Nox en Niño en Choco. 2 verschillende nesten).
Afbeelding

Iepie (Belle Fae's Jente Aisling) uit Lenthes eerste nest gebleven. Lilactortiepoint poes van 1 jaar en 7 maand
Afbeelding

Valente (Belle Fae's Hisia Valente) uit Lenthes tweede nest. Bluetabbypoint poes van 8 maand.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Limoen op 18-11-13 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:14

Ik heb er ook 1 :-) Belle Fae San Ragazzo aka Choco!! <3

Foto van paar maanden terug
Afbeelding

En deze zijn van ongeveer een maandje geleden
Afbeelding

Afbeelding

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:28

Wat een prachtige poezen komen hier voorbij zeg, wist niet dat er zoveel op Bokt 'rondlopen'.. @lor1_1984 Jouw kat heeft inderdaad wat overeenkomsten met die van mij, maar vind haar qua type eigenlijk heel anders, haar oren zijn hoger geplaatst en haar kop is voller, inderdaad zoals een Brits Korthaar. Ik heb eens zitten kijken naar die snowshoes en mijn meisje lijkt daar inderdaad heel erg op! Ga eens even een mailtje versturen naar de verkoopster. :Y)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:39

Ik wil jullie voorstellen aan mijn 2 (schijn)heilige birmanen.

We beginnen met Belle Fae's Fraise Florence oftewel Layla.
Zij is 6 maart 2011 geboren en is een prachtig resultaat ontstaan uit de prachtige poes Tessa van Limoen. http://i43.tinypic.com/29yqy6p.jpg
Ze is dan ook echt een kloon van haar moeder en weegt net als haar moeder ook maar 2.6kg, het enige verschil is dat Layla een bluepoint is :D

Layla kwam ik tegen in een topic over birmanenprinsesjes van Limoen en zo raakte wij verliefd op de foto.
Bij de eerste ontmoeting was het al duidelijk, Layla komt bij ons wonen.

Layla is echt een prinsesje, maar ondertussen is ze toch niet zo lief als ze eruit ziet :D
Ze loopt altijd alsof ze op een catwalk loopt en zet haar ene pootje echt voor haar andere pootje, maar ondanks dat ze zo netjes loopt kan ze het niet laten om in je tenen te bijten als ze dan toch langs je voeten heen loopt.
Ze is ook verslaafd aan geborsteld en gestofzuigd worden.
Zodra je de borstel of stofzuiger pakt gaat ze naar haar "kruk"en wacht tot je haar haar zin geeft.
Een voorbeeld van hoe lekker ze het vind http://www.youtube.com/watch?v=zOptEnvj52A
Ook is ze echt een papa's poes, zodra ze hem hoort gaat ze naar hem toe en blijft kletsend achter hem aanlopen, waarop hij natuurlijk weer reageert met aandacht en terug kletsen :D

Dit is 1 van de foto's waardoor wij besloten om bij Sanne te gaan kijken.
Afbeelding

en zo is onze prinses nu:
Afbeelding
Afbeelding

En dan hebben we nog terror Charley :D
Charley 2 van de Waalspinnertjes oftewel Charley is een creampoint birmaan die geboren is op 25 maart 2012.
Hij is een ontzettend energieke, lieve, aandachtsvragende, irritante, volhardende, eigenwijze je-weet-wel-kater.
Zo springt hij op het aanrecht, terroriseert zijn zus, gaat bovenop nepplanten liggen, krabt aan de ruiten, schreeuwt zomaar minuten lang om aandacht en kijkt hierbij om zich heen, trek je je schoen aan en mis je een halve veter en maakt hij je middenin de nacht wakker door aan een deur of kast te krabben.
Maargoed daarintegen is hij ook ontzettend lief en komt heerlijk bij je liggen en geeft je kusjes als je hem ook kusjes geeft.

Zo was hij toen hij klein was Afbeelding

en zo is hij nu
Afbeelding
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:43

Jaaaa :D *\o/*

Layla is inderdaad echt een kopie van Tessa. Layla lijkt groter, Tessa is iets zwaarder. Maar ze zijn als 2 druppels water. :D

En Charley <3

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:45

Afbeelding

Beetje oranje achtige foto maar dit is hem dan <3

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:46

Dat komt omdat Tessa compacter is dan Layla, maargoed het blijven allebei 2 vliegende stofwolkjes, zo klein zijn ze :D

@ Pauline wat een leukerd.

en natuurlijk <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 voor Chocobeer!!!!!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:47

Ja, niet te vergelijken met Iepie, Lenthe, Charley en Fien. :D
En poppetje Valennie.. Laten we het maar niet over die kleine skippybal hebben _O-

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:48

Wat zijn ze allemaal mooi he? Die ene kruising vind ik ook echt heel leuk <3

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:49

Limoen schreef:
Ja, niet te vergelijken met Iepie, Lenthe, Charley en Fien. :D
En poppetje Valennie.. Laten we het maar niet over die kleine skippybal hebben _O-

Hihihihi Valen is inderdaad een skippybal, maar wel een HEULEEEEEEEEEEEEEEE leuke :D
Fien speelt vals, want das geen schijnheilige birmaan ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:51

Hahaha. Zo erg ook dat ze steeds met haar dikke buik bijna van je schoot viel zaterdag _O- Wat een onhandige is dat. Die is echt niet goed. Moet maar eens een afspraak maken met de dierenarts voor de sterilisatie en onderzoek naar de rare vetkwabbels.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:56

hihihi inderdaad, ze rolde gewoon naar beneden :D
Ik ben benieuwd wat er uit onderzoek naar de rare vetkwabbels komt.